mysql_real_escape_string

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Pieter Joordens

Pieter Joordens

16/03/2009 23:35:00
Quote Anchor link
ik heb een scriptje waarmee ik nieuwe nieuwsberichten in een tabel zet (mysql)
dit doe ik door de waardes te escapen met mysql_real_escape_string()

als ik hierna de waardes weer aanroep, staat er bijvoorbeeld in plaats van foto's foto\'s

hoe krijg ik nu die backslash weer weg?

Groeten

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 02:25:05

Jesper Diovo

Jesper Diovo

16/03/2009 23:35:00

Pieter Joordens

Pieter Joordens

16/03/2009 23:41:00
Quote Anchor link
thanks!

Frank -

Frank -

17/03/2009 07:46:00
Quote Anchor link
Nee, geen \ in je content zetten!

Dus magic_quotes uitzetten, dat is de boosdoener, en keurig mysql_real_escape_string() gebruiken.

str_replace lost jouw probleem niet op, dat zorgt er alleen voor dat je er even niets van ziet.

Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

17/03/2009 07:59:00
Quote Anchor link
Wat is een goed alternatief voor mysql_real_escape_string() in PDO?

Frank -

Frank -

17/03/2009 08:05:00
Quote Anchor link
@Paradox: Gebruik prepared statements. Veilig en eenvoudig, wat wil je nog meer?

Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

17/03/2009 08:22:00
Quote Anchor link
Als je dus $dbh->prepare("INSERT INTO tabel (veld1, veld2) VALUES('" . $veld1w . "', '" . $veld2w . "')"); heb je geen escaping nodig?

17/03/2009 08:27:00
Quote Anchor link
Paradox, maak hier even een ander topic van. Waarom trouwens PDO, omdat het "cool" is? Maak gewoon gebruik van je eigen SQL Class, dan weet je tenminste alle functies, hoe te gebruiken, wie wat hoe en waar ;-)

Jesper Diovo

Jesper Diovo

17/03/2009 16:04:00
Quote Anchor link
@Chris: Waarom het wiel opnieuw uitvinden als dat al voor je is gedaan? PDO heeft ook een prima documentatie, dus daar valt weinig op aan te merken.

@Paradox: ik heb niet veel ervaring met prepared statements, maar meestal is dat zo dat je op de plek van de waardes vraagtekens zet, en dan via bind() (ofzo) de waardes toekent. Tenminste, zoiets, toch? :-P Kijk even in de PDO documentatie ;-).

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

17/03/2009 16:14:00
Quote Anchor link
Je gebruikt geen variablen in je query maar placeholders. zie:

http://nl3.php.net/manual/en/pdostatement.bindparam.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php

//ervan uitgaand dat $oDbh een PDO object is.

try
{
$statement = $oDbh->prepare("INSERT INTO users (recht_id, username, password) VALUES (:recht_id, :username, :password);");

$statement->bindParam(':recht_id', $_POST['recht_id'], PDO::PARAM_INT);
$statement->bindParam(':username', $_POST['username_id'], PDO::PARAM_STR);
$statement->bindParam(':password', md5($_POST['recht_id']), PDO::PARAM_STR, 32);

$statement->execute();
}

catch(PDOException $e)
{

echo $e->getMessage();
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas

Rene Sn

Rene Sn

17/03/2009 18:14:00
Quote Anchor link
Hoi Pieter, Ik zag je request vanmorgen vroeg al staan. Maar jouw probleem kun je heel simple oplossen door stripslashes te gebruiken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$text
= "Er zijn 23 foto\'s gevonden in pieter\'s foto boek";
echo stripslashes($text);
?>

Dit geeft als resultaat :

"Er zijn 23 foto's gevonden in pieter's foto boek"

$text kan dus ook een waarde wezen die je terug krijgt van je mysql...

Grts. René
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rene Sn

Frank -

Frank -

17/03/2009 18:16:00
Quote Anchor link
@René: Dat is dus een oplossing om de rotzooi op te schonen, geen oplossing voor het echte probleem. Het probleem ontstaat bij de input, de INSERT-query. Zorg er dus voor dat je daar geen overbodige slashes in zet, dan hoef je deze er later niet weer uit te slopen.

Rene Sn

Rene Sn

17/03/2009 18:22:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 16.03.2009 23:35:

Dit is niet handig wanneer je in je tekst bericht een bericht hebt staan wat te maken heeft met een path naar een bepaalde folder "C:\Users\Rene\Data...". Je zou anders een hele reeks moeten bouwen voor de \ welke wel weg moeten en welke niet. er zijn zo al 3 verschillende quote's ' ` " enz. enz.

Terwijl stripslashes() dit allemaal zelf regeld.

Rene Sn

Rene Sn

17/03/2009 18:32:00
Quote Anchor link
@pgFrank: Helemaal mee eens, hoewel als je al een behoorlijke msg base hebt met een stoot berichten, lijkt het me handiger om er op deze manier van af te komen. Of je zou een script moeten maken die het uit alle voorgaande berichten haalt.

Grts. René

pgFrank schreef op 17.03.2009 18:16:
@René: Dat is dus een oplossing om de rotzooi op te schonen, geen oplossing voor het echte probleem. Het probleem ontstaat bij de input, de INSERT-query. Zorg er dus voor dat je daar geen overbodige slashes in zet, dan hoef je deze er later niet weer uit te slopen.

Frank -

Frank -

17/03/2009 18:41:00
Quote Anchor link
Even 1x een conversie scriptje draaien die alle records ophaalt, opschoont en dan weer in de database zet, lijkt mij handiger. Ben je voor eens en voor altijd van deze ellende af. Anders zul je iedere keer weer bij iedere resultset die je terugkrijgt, weer die rottige slashes moeten verwijderen.

Rene Sn

Rene Sn

17/03/2009 18:54:00
Quote Anchor link
@pgFrank: Ook een oplossing, maar je zult het met me eens zijn dat wanneer dit bijvoorbeeld op 't veld msg gebruikt wordt. dat 1 x 1 regeltje

$msg = stripslashes($msg);

Het probleem uiteindelijk ook oplost.
Zolang het een paar kleine dingen blijven zou het mij niet zo boeien. die paar \ \ \ is ook geen wereld ruimte wat er 'verloren' gaat. zolang het een prive blogje is ofzo.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik het WEL met je eens ben. :)

Had ook ergens gelezen dat die magic_quotes in PHP6 d'r uit gesloopt is.

Frank -

Frank -

17/03/2009 18:57:00
Quote Anchor link
René schreef op 17.03.2009 18:54:
@pgFrank: Ook een oplossing, maar je zult het met me eens zijn dat wanneer dit bijvoorbeeld op 't veld msg gebruikt wordt. dat 1 x 1 regeltje

$msg = stripslashes($msg);

Het probleem uiteindelijk ook oplost.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Daarmee verberg je op 1 plek het probleem, maar het probleem zit nog steeds in jouw database en zal bij iedere andere query weer opnieuw opduiken.

Het is geen oplossing maar een lapmiddel. Kun je voor kiezen, maar hou wel in de gaten dat dit veel meer werk is.

SXForce

SXForce

17/03/2009 18:58:00
Quote Anchor link
Uuh dat kan veel makkelijker toch?

$var = stripslashes($var);

EDIT:
Srry, Frank heeft het al gezegd. :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door SXForce

Rene Sn

Rene Sn

17/03/2009 19:49:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 17.03.2009 18:57:
Nee, dat ben ik niet met je eens. Daarmee verberg je op 1 plek het probleem, maar het probleem zit nog steeds in jouw database en zal bij iedere andere query weer opnieuw opduiken.

Het is geen oplossing maar een lapmiddel. Kun je voor kiezen, maar hou wel in de gaten dat dit veel meer werk is.

Dat schreef ik ook ;-) ik ben het wel met je eens.

Maar hoe schakel je dan die magic_quotes uit ?
(als je bij een provider host dan kun je niet bij je php.ini bestand komen).

Timen kut

Timen kut

17/03/2009 19:50:00
Quote Anchor link
Ik gebruik meestal stripslashes() o.O

Rene Sn

Rene Sn

17/03/2009 19:54:00
Quote Anchor link
Timen schreef op 17.03.2009 19:50:
Ik gebruik meestal stripslashes() o.O

LOL,
Ik ook. (Teminste wanneer ik op een Remote Server bezig ben) als ik op me eigen server bezig ben hoeft 't niet want ik heb in de php.ini die quote zooi uitgezet.. Scheelt wel knoeiwerk. :) aan de andere kant de stripslashes() function is natuurlijk niet zomaar gemaakt ;-)

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.