[MySQL]unique
k heb even een vraagje
k wil dat elk ip adres maar 1 keer kan worden gebruikt.
dus als iemand zich registreert word zijn ip opgeslagen..
nu weet k dat je dat ip dan in de db unique kan maken maar wat gebeurt er dan als je toch dat ip adres wil invoeren??
krijg je dan gewoon een mysql error of iets anders?
en je weet toch elke keer iemand terug verbinding maakt met het internet dat hij dan een ander ip adres heeft en terug kan registreren?
En dan komt het ook nog omdat met routers en dergelijke hebben welke 24/7 aanstaan waardoor het ip adres ook niet verloren gaat.
Maar wat je zei heeft wel een goede kern. Er zijn zoveel manieren om een ander ip adres te verkrijgen.
iig ik krijg dat niet k heb elke dag weer dat zelfde zaaie ip adres
@danny bedankt
Youre welcome :-)
wel ik heb adsl thuis en elke keer als ik mijn pc uitschakel en dan weer opstart (dit bedoelde ik met verbinding maken met het internet sorry :-p)
dan heb ik een ander ip adres (een dynamisch dus).
Kenneth Dehouwer schreef op 06.03.2007 11:57:
@ nico
wel ik heb adsl thuis en elke keer als ik mijn pc uitschakel en dan weer opstart (dit bedoelde ik met verbinding maken met het internet sorry :-p)
Vast of dynamisch ip-nummer is afhankelijk van welke provider je hebt.
is er dan een andere manier om mensen maar 1 account per computer aan te laten maken?
Ik heb eerst eens een vraagje.
Waarom heb je het juist nodig?
Ik kan nu niet direct iets verzinnen waarom mensen meerdere accounts zullen nodig hebben op een gewone site
en dan nog..
als k dat wil wil ik dat gewoon en daar hoeft nieteens een goede reden voor te zijn :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nicoow Unknown
elke keer als er iemand inlogt, wordt zijn ip-adres in een database bijgehouden. wanneer je ziet dat er een 2de account ook inlogd met dat ip-adres dan blokkeer je die gewoon.. Zo doen redelijk wat spellen het..
Op www.outwar.com bv laten ze gewoon toe met meerdere accounts te spelen, op www.onlinesoccermanager.nl dan weer niet. Bij online soccer manager wordt die persoon gewoon verwijderd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kenneth Dehouwer
gewoon zo
mysql_query("INSERT INTO ip (ip)
VALUES ('$ip')") or die (mysql_error(dit ip bestaat al));
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; //ip adres
//en dan
mysql_query("INSERT INTO ip (ip) VALUES ('$ip')") or die blablabla;
?>
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; //ip adres
//en dan
mysql_query("INSERT INTO ip (ip) VALUES ('$ip')") or die blablabla;
?>
nu weet ik wel niet of die variabele $ip tussen ' ' moet omdat het een getal is
ik raak soms echt de draad kwijt met dat php van tegenwoordig..
als ze alles voor alles nou hetzelfde zouden doen was phpen veel makkelijker en leuker en sneller geweest :P
Kenneth Dehouwer schreef op 06.03.2007 12:28:
nu weet ik wel niet of die variabele $ip tussen ' ' moet omdat het een getal is
Een IP-nummer is GEEN getal. Het is een string bestaande uit 4 getallen en 3 punten. Je kan het omzetten naar één getal maar dat is vaak niet efficiënt.
maar moet dus het $ip nu wel of niet tussen '' want dat is nu dus de vraag geworden :P
dan weet ik dat ook al weer
merci ;-)
nico schreef op 06.03.2007 12:36:
maar moet dus het $ip nu wel of niet tussen '' want dat is nu dus de vraag geworden :P
Het is een string, dus tussen enkele quotes.
ok dankje :)
ik heb nu dit stukje code voor het checken van de ip:
Code (php)
1
2
3
2
3
//ip check
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
mysql_query("INSERT INTO ip (ip) VALUES ('$ip')") or die (mysql_error("Er is al iemand geregistreerd op dit IP adres"));
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
mysql_query("INSERT INTO ip (ip) VALUES ('$ip')") or die (mysql_error("Er is al iemand geregistreerd op dit IP adres"));
maar nu krijg ik dus een unexpected $end maar k sluit volgens mij toch echt alles af..
ik heb de tekst al zonder quotes enzo geprobeerd maar hoe moet ik die tekst dan wel goed krijg want als k die tekst weg haal krijg k deze error (wat dus goed is)
Duplicate entry '127.0.0.1' for key 1
dus dan betaat het ip al en dat klopt