[MySQL]unique

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

06/03/2007 11:45:00
Quote Anchor link
hey
k heb even een vraagje
k wil dat elk ip adres maar 1 keer kan worden gebruikt.
dus als iemand zich registreert word zijn ip opgeslagen..
nu weet k dat je dat ip dan in de db unique kan maken maar wat gebeurt er dan als je toch dat ip adres wil invoeren??
krijg je dan gewoon een mysql error of iets anders?

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 11:29:45

Danny K

Danny K

06/03/2007 11:47:00
Quote Anchor link
Als ik je goed begrijp bedoel je dubbele waardes?
Klik
voor het antwoord!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Danny K

Kenneth Dehouwer

Kenneth Dehouwer

06/03/2007 11:48:00
Quote Anchor link
ja dan krijg je gewoon een mysql error.
en je weet toch elke keer iemand terug verbinding maakt met het internet dat hij dan een ander ip adres heeft en terug kan registreren?

Danny K

Danny K

06/03/2007 11:52:00
Quote Anchor link
@Kenneth, ik moest je stukje een paar doorlezen want ik vind het nogal onduidelijk maar wat je zegt is niet helemaal waar hoor. Tegenwoordig houden de meeste mensen hun eigen ip adres omdat men adsl of kabel heeft.
En dan komt het ook nog omdat met routers en dergelijke hebben welke 24/7 aanstaan waardoor het ip adres ook niet verloren gaat.
Maar wat je zei heeft wel een goede kern. Er zijn zoveel manieren om een ander ip adres te verkrijgen.

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

06/03/2007 11:53:00
Quote Anchor link
volgens mij krijg je niet iedere keer een ander ip adres als je verbinding maakt met het inet..
iig ik krijg dat niet k heb elke dag weer dat zelfde zaaie ip adres
@danny bedankt

Danny K

Danny K

06/03/2007 11:55:00
Quote Anchor link
Youre welcome :-)

Kenneth Dehouwer

Kenneth Dehouwer

06/03/2007 11:57:00
Quote Anchor link
@ nico

wel ik heb adsl thuis en elke keer als ik mijn pc uitschakel en dan weer opstart (dit bedoelde ik met verbinding maken met het internet sorry :-p)
dan heb ik een ander ip adres (een dynamisch dus).

- SanThe -

- SanThe -

06/03/2007 12:00:00
Quote Anchor link
Kenneth Dehouwer schreef op 06.03.2007 11:57:
@ nico

wel ik heb adsl thuis en elke keer als ik mijn pc uitschakel en dan weer opstart (dit bedoelde ik met verbinding maken met het internet sorry :-p)
dan heb ik een ander ip adres (een dynamisch dus).

Vast of dynamisch ip-nummer is afhankelijk van welke provider je hebt.

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

06/03/2007 12:05:00
Quote Anchor link
vage poep
is er dan een andere manier om mensen maar 1 account per computer aan te laten maken?

Kenneth Dehouwer

Kenneth Dehouwer

06/03/2007 12:10:00
Quote Anchor link
@ nico

Ik heb eerst eens een vraagje.
Waarom heb je het juist nodig?
Ik kan nu niet direct iets verzinnen waarom mensen meerdere accounts zullen nodig hebben op een gewone site

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

06/03/2007 12:16:00
Quote Anchor link
omdat het voor een soort game achtig iets is en als je dan meerdere accounts maakt kan je daar weer voordeel van hebben door bijvoorbeeld de spullen van het begin account door te geven naar je andere account
en dan nog..
als k dat wil wil ik dat gewoon en daar hoeft nieteens een goede reden voor te zijn :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nicoow Unknown

Kenneth Dehouwer

Kenneth Dehouwer

06/03/2007 12:20:00
Quote Anchor link
op die ip-adressen kan ik niet direct iets verzinnen maar wat je wel zou kunnen doen is:

elke keer als er iemand inlogt, wordt zijn ip-adres in een database bijgehouden. wanneer je ziet dat er een 2de account ook inlogd met dat ip-adres dan blokkeer je die gewoon.. Zo doen redelijk wat spellen het..
Op www.outwar.com bv laten ze gewoon toe met meerdere accounts te spelen, op www.onlinesoccermanager.nl dan weer niet. Bij online soccer manager wordt die persoon gewoon verwijderd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kenneth Dehouwer

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

06/03/2007 12:24:00
Quote Anchor link
maar dit zou dus kunnen werken voor mensen die niet omslachtig gaan doen ofzow :P
gewoon zo
mysql_query("INSERT INTO ip (ip)
VALUES ('$ip')") or die (mysql_error(dit ip bestaat al));

Kenneth Dehouwer

Kenneth Dehouwer

06/03/2007 12:28:00
Quote Anchor link
ja idd

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$ip
= $_SERVER['REMOTE_ADDR']; //ip adres
//en dan

mysql_query("INSERT INTO ip (ip) VALUES ('$ip')") or die blablabla;
?>

nu weet ik wel niet of die variabele $ip tussen ' ' moet omdat het een getal is

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

06/03/2007 12:31:00
Quote Anchor link
maar er zitten toch ook .... tussen dus dan moet het wel weer tussen '' of niet??
ik raak soms echt de draad kwijt met dat php van tegenwoordig..
als ze alles voor alles nou hetzelfde zouden doen was phpen veel makkelijker en leuker en sneller geweest :P

- SanThe -

- SanThe -

06/03/2007 12:34:00
Quote Anchor link
Kenneth Dehouwer schreef op 06.03.2007 12:28:
nu weet ik wel niet of die variabele $ip tussen ' ' moet omdat het een getal is

Een IP-nummer is GEEN getal. Het is een string bestaande uit 4 getallen en 3 punten. Je kan het omzetten naar één getal maar dat is vaak niet efficiënt.

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

06/03/2007 12:36:00
Quote Anchor link
maar moet dus het $ip nu wel of niet tussen '' want dat is nu dus de vraag geworden :P

Kenneth Dehouwer

Kenneth Dehouwer

06/03/2007 12:37:00
Quote Anchor link
@ SanThe

dan weet ik dat ook al weer
merci ;-)

- SanThe -

- SanThe -

06/03/2007 12:41:00
Quote Anchor link
nico schreef op 06.03.2007 12:36:
maar moet dus het $ip nu wel of niet tussen '' want dat is nu dus de vraag geworden :P

Het is een string, dus tussen enkele quotes.

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

06/03/2007 12:43:00
Quote Anchor link
ok dankje :)

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

06/03/2007 13:00:00
Quote Anchor link
nu heb k het volgende probleem bij de fout afhandeling
ik heb nu dit stukje code voor het checken van de ip:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
    //ip check
    $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
   mysql_query("INSERT INTO ip (ip) VALUES ('$ip')") or die (mysql_error("Er is al iemand geregistreerd op dit IP adres"));

maar nu krijg ik dus een unexpected $end maar k sluit volgens mij toch echt alles af..
ik heb de tekst al zonder quotes enzo geprobeerd maar hoe moet ik die tekst dan wel goed krijg want als k die tekst weg haal krijg k deze error (wat dus goed is)
Duplicate entry '127.0.0.1' for key 1
dus dan betaat het ip al en dat klopt

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.