één website maar meerdere domeinnamen (.eu .be et cetera) goed voor SEO?
Ik heb de website www.dedierenoppas.nl, die nu al een tijd live is.
Nu heb ik bij mijn webhosting ook de site www.dedierenoppas.eu gekocht, die exact dezelfde content heeft.
Ik wil nu ook de Belgische markt op en zat eraan te denken om ook www.dedierenoppas.be live te gooien met dezelfde content(ik heb deze al gekocht.)
Is het erg voor SEO om meerdere domeinnamen te hebben met dezelfde content die eindigen op .be, .eu en .nl?
Ik heb de .eu site al online gezet en daar zie je dezelfde content, ik vernam namelijk dat ik hierdoor beter vindbaar wordt. Maar is dit ook echt zo? Ik weet dat je niet verschillende domeinamen zoals www.schoenen.nl en www.kinderschoenen.nl moet doorlinken naar een website, maar kan je wel .be en .eu met dezelfde content live zetten en geen SEO schade aandoen?
Ik hoor het graag en alvast bedankt weer!
Het lijkt me in ieder geval handig om alles op één plek te hebben en één domein als hoofd gebruiken i.v.m. onderhoud. Verder maakt het lijkt mij niet veel uit hoeveel extensies je hebt. Google zelf heeft immers zelf ook heel veel extensies.
Offtopic: Je video op je site; Is het de bedoeling dat je zo ongeïnteresseerd onderuit hangt? ;)
Marcel van Dortmond op 09/05/2014 10:38:23:
Is het erg voor SEO om meerdere domeinnamen te hebben met dezelfde content die eindigen op .be, .eu en .nl?
In de regel schaadt dat niet, want dan zal Google per gebruiker gewoon een keuze maken en bijvoorbeeld Vlamingen doorverwijzen naar de .be.
Je kunt echter waarschijnlijk veel meer bereiken door de verschillende domeinen te lokaliseren en belangrijke content wél te variëren. In jouw geval is dat op twee onderdelen haast vanzelfsprekend: toon oppassers en diereneigenaren per land.
Ik heb als het goed is alles nog op één centrale plek staan!
Haha dat filmpje, tja ik was voor de eerste keer op tv, niet de bedoeling dat ik ongeïnteresseerd overkom maar altijd goed voor naamsbekendheid natuurlijk!
Ward, ik laat mensen nu inderdaad aanmelden als dierenoppasser en diereneigenaar in NL en in BE. Je kan hier ook op filteren. Daarnaast ga ik ervoor zorgen dat de .be site als ik die live gooi, helemaal op belgie laat focussen.