Na 127x niets meer in database zetten
Ik heb nu een zelfgemaakte fotoboek script in werking kunnen zetten. Het werkt als volgt:
- [ Overzicht fotoboeken ]
-> Zoek alle mappen met glob();
-> Bekijk of deze al in de database staan
-- Nee? In database zetten *
-- Ja! Niks doen...
-> Select-query en echo'en d.m.v. While-loop
- [ Overzicht van een fotoboek ]
-> Zoek alle foto's in een map met glob();
-> Bekijk of deze al in de database staan
-- Nee? In database zetten *
-- Ja! Niks doen...
-> Select-query en echo'en d.m.v. While-loop
-> Stats echoen.
Tot zover hoe het werkt
Bij de *-tjes zie je dat er dingen in de database moeten worden gezet. Over het algemeen is zo'n query als volgd:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$insert = "INSERT INTO foto_album_foto (id, bestand, album) VALUES ('" . $laatste . "', '" . $b . "', '" . $_GET[foto] . "')";
$res = mysql_query($insert);
if($res){
echo '<!-- Bestand: ' . $b . ' -> Foto staat niét in database > Foto in database gezet. -->';
$inserts++;
}else{
echo '<!-- Bestand: ' . $b . ' -> Foto staat niét in database > Foto kon niet in de database gezet worden. -->';
}
?>
$insert = "INSERT INTO foto_album_foto (id, bestand, album) VALUES ('" . $laatste . "', '" . $b . "', '" . $_GET[foto] . "')";
$res = mysql_query($insert);
if($res){
echo '<!-- Bestand: ' . $b . ' -> Foto staat niét in database > Foto in database gezet. -->';
$inserts++;
}else{
echo '<!-- Bestand: ' . $b . ' -> Foto staat niét in database > Foto kon niet in de database gezet worden. -->';
}
?>
Het rare is dus dat mijn query gewoon helemaal klopt, maar dat hij na 127x inserten (of het nou per minuut 1 is, of per dag 1 insert, het maakt niet uit), dat hij niet meer iets in de database kan zetten.
Als ik een insert-query in PHPmyAdmin zet, krijg ik deze fout:
Quote:
Insert query: INSERT INTO foto_album_foto (id, bestand, album) VALUES ('128', 'aaa/abc.jpg', '123')
Fout die ik terug krijg:
Fout
SQL-query:
INSERT INTO foto_album_foto( id, bestand, album )
VALUES (
'128', 'aaa/abc.jpg', '123'
)
MySQL retourneerde: Documentatie
#1062 - Duplicate entry '127' for key 1
Fout die ik terug krijg:
Fout
SQL-query:
INSERT INTO foto_album_foto( id, bestand, album )
VALUES (
'128', 'aaa/abc.jpg', '123'
)
MySQL retourneerde: Documentatie
#1062 - Duplicate entry '127' for key 1
Ten eerste, mijn ID nummer geef ik 128 op (key 1 = ID), en toch krijg ik de melding dat ik er al met ID 127 heb. Auto increment staat niét aan bij het veld ID.
Iemand enig idee? Laatst is mijn hoster overgegaan naar de nieuwe versie van PHPmyAdmin (volgens mij, want het zag er stukken anders en uitgebreider uit..)
Alvast bedankt voor jullie hulp!
INT of iets anders.
maak daar maar es int van
Uh Tinyint jah.. ligt het daar aan ?
(probleem lag inderdaad bij tinyint > int)
There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary and those who dont.
$insert = "INSERT INTO foto_album_foto (bestand, album) VALUES ('" . $b . "', '" . $_GET[foto] . "')";
Oh en probeer logische variabele namen te gebruiken. $b kun je bijv. beter $bestand van maken. En foto moet eigenlijk tussen single quotes. $_GET['foto'] dus.