naam uit database in link

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ben Tasma

Ben Tasma

06/08/2008 13:37:00
Quote Anchor link
hallo,

ik heb een database en daaruit haal ik een paar gegevens en die worden weergegeven op een pagina. ( zoals de username van een persoon enz.)
ik wil dat je op de username (uit de database) kan klikken en dan wordt je doorgestuurd naar de pagina van die persoon.
ik wil een link met de username waar je op hebt geklikt er in. Dus zo: pagina.php?naam=username uit database, waarop je hebt geklikt.
ik laat dus een lijstje met namen uit de database ophalen en weergeven waarop je dan kan klikken. Dan ga je naar zo'n soort pagina link als hierboven staat.
weet iemand hoe ik dat kan doen?
alvast bedankt voor de hulp.

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 19:18:41

06/08/2008 13:56:00
Quote Anchor link
Hoe goed ben je in php en sql?

Je kunt de id, naam uit de db halen. Dat dump je dan op een pagina, dan maak je een link naar een andere pagina, waar je die id meegeeft, en daar haal je dan de extra info op.

Ben Tasma

Ben Tasma

06/08/2008 14:17:00
Quote Anchor link
Karl schreef op 06.08.2008 13:56:

Je kunt de id, naam uit de db halen. Dat dump je dan op een pagina, dan maak je een link naar een andere pagina, waar je die id meegeeft, en daar haal je dan de extra info op.

ja dat wil ik ook. Maar hoe kan ik de id meegeven van de naam of id waar je op hebt geklikt?

06/08/2008 14:34:00
Quote Anchor link
Karl schreef op 06.08.2008 13:56:

En als get variable? Dus bestand.php?id=<endanhierhetid>?

Ben Tasma

Ben Tasma

06/08/2008 15:19:00
Quote Anchor link
ik heb het probleem opgelost, bedankt voor de hulp.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.