naam van gebruiker gebruiken in website
zo dat ik als hij zich meld kan welkom heten met zijn naam?
Groeten Ronald
nou, als hij zich inlogt kun je dat toch gewoon uitlezen uit de database?
maar hij is nog niet ingelogt.
dan zou je het opkunnen slaan met een cookie, of je kunt zijn IP opslaan, en dat linken aan een naam, en die uitlezen.
Thomas van den Bulk op 31/05/2011 00:07:28:
dan zou je het opkunnen slaan met een cookie, of je kunt zijn IP opslaan, en dat linken aan een naam, en die uitlezen.
Dat lijkt me niet handig. Een IP-adres is niet persoonsgebonden. Een kantoorpand waar 100 mensen werken heeft vaak maar 1 IP-adres. Lijkt me dan raar als iedereen wordt aangesproken met "Hallo Meneer Jansen".
@Ronald: waarom wil je iemand met z'n naam aanspreken als hij / zij nog niet is ingelogd. Dit lijkt me erg onlogisch.
ik heb het idee dat ze de map met coocies uit lezen.
Gewijzigd op 31/05/2011 02:37:51 door The Force
Ronald E op 31/05/2011 00:50:54:
ik wandel eens over het internet en dan weten ze opeens me woonplaats en volgens mij ben ik ook me naam wel tegen gekomen.
Een website kan alleen z'n eigen bijbehorende cookies uitlezen, niet de cookies van een andere website. Volgens mij ben je een beetje paranoia ;)
@Ronald E: Een website orienteer je vaak op een publiek die jij omschrijft in de content van de website. Door het aanbieden van een functionaliteit van een gebruikersprofiel kun je je bezoekers zich laten differentiëren door bijv. het instellen van voorkeursinstellingen van het uiterlijk van de site en diens gedrag op bepaalde handeling.
Gewijzigd op 31/05/2011 05:56:25 door Erwin Renkema
Ozzie PHP op 31/05/2011 02:41:56:
Een website kan alleen z'n eigen bijbehorende cookies uitlezen, niet de cookies van een andere website. Volgens mij ben je een beetje paranoia ;)
Beetje off-topic maar: Een beetje anders maar het lijkt erop, Ik zocht naar een Bosch boormachine op diverse sites en nu krijg ik wanneer ik het FD lees steeds Bosch reclame voor mij kiezen. Dat kan geen toeval zijn. Reclame uitbesteed bij sites als doubleclick.dinges die je steeds langs ziet komen en die leest het cookie???Ronald E op 31/05/2011 00:50:54:
ik wandel eens over het internet en dan weten ze opeens me woonplaats en volgens mij ben ik ook me naam wel tegen gekomen.
Lang leve de Ad-blockers...