naam van webshop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/11/2013 13:31:12
Quote Anchor link
Ola,

Zomaar uit nieuwsgierigheid. Hecht jij als je iets op internet gaat kopen veel waarde aan de naam van een webshop?

Stel je wilt online een nieuwe fiets/computer/tablet/telefoon/kleding kopen (vul zelf in wat van toepassing is) en je wilt dit doen bij een Nederlandse webshop.

Je surft naar Google of een andere zoekmachine en je begint te zoeken. Stel je wilt een tablet gaan kopen. Er verschijnen tientallen resultaten in beeld. Is de naam van de webshop dan van belang?

Bij welke webshop (uitsluitend afgaande op de naam!) zou jij als eerste een kijkje nemen?
Bij een webshop met:

1) een Nederlandse, niet al te serieuze naam (www.tabletknallers.nl)
2) een Nederlandse, professionele naam (www.detabletwinkel.nl)
3) een Engelse, niet al te serieuze naam (www.cheaptablets.nl)
4) een Engelse, professionele naam (www.tabletprofessionals.nl)
5) een zelfverzonnen nietszeggende naam (www.pivapo.nl)
6) anders, namelijk...

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 16:53:28

- SanThe -

- SanThe -

25/11/2013 13:50:21
Quote Anchor link
Niet bij 1 maar altijd bij meerdere kijken.
Naam is niet echt relevant.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/11/2013 13:58:01
Quote Anchor link
SanThe, thanks voor je reactie. Ik zou ook bij meerdere kijken, maar bij welke zou je als eesrte kijken?

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

25/11/2013 19:04:41
Quote Anchor link
Bij mij gaat het vooral om de titel en omschrijving in google. En dan daarna de layout. Als de layout er erg cheap uit ziet zoek ik snel een andere op google die er wat profesioneler uit ziet. Naam maakt mij niet zo veel uit.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/11/2013 19:32:05
Quote Anchor link
Hebben jullie dan totaal geen voorkeur voor een naam?

Als ik een professionele PC wil kopen dan koop ik die persoon liever bij een shop die pcprofessional.nl heet, dan bij een shop die pcdump.nl heet. Dit is maar een voorbeeldje, maar ik vind het apart dat de naam er voor jullie helemaal niet toe doet.

Wouter J

Wouter J

25/11/2013 19:34:46
Quote Anchor link
Naam maakt me echt totaal niks uit. Al zou een naam die niet het product bevat bij mij misschien wel een streepje voor krijgen omdat die mensen dan tenminste wat creativiteit hebben.

Layout, hoe het eruit ziet en de prijs van het product is voor mij meer van belang. Al kunnen goede recensies ook helpen (want het is dat ik weet dat het goed is, anders zou ik nooit producten bij sparkfun.com bestellen...)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/11/2013 19:40:13
Quote Anchor link
Allright, thanks.

Max van den Bosch

Max van den Bosch

25/11/2013 20:30:23
Quote Anchor link
Ik denk dat je er onbewust naar kijkt, en zoiso kijk je naar de layout.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/11/2013 20:40:01
Quote Anchor link
Max van den Bosch op 25/11/2013 20:30:23:
Ik denk dat je er onbewust naar kijkt, en zoiso kijk je naar de layout.

Ik denk ook dat je er onbewust naar kijkt, en daarom ben ik ook benieuwd op wat voor namen (zie 1e bericht) jullie als eerste zouden klikken. Wat heeft je voorkeur?

- SanThe -

- SanThe -

25/11/2013 22:41:19
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 25/11/2013 13:58:01:
maar bij welke zou je als eesrte kijken?

Ik ken heel wat bedrijfjes met interessante namen. Maar als je dan ziet wat er aan kennis in huis is. Nee, een mooie naam zegt mij niks.

Jordi Kroon

Jordi Kroon

25/11/2013 23:50:07
Quote Anchor link
Vaak kijk ik niet naar de naam, maar als ik 2 domeinnamen zie bijv:
- helegoedkopeiphoneskopen.nl
- typhone.nl

Dan kies ik toch voor typhone. Niet omdat de site toevallig bekender is dan het eerste domein, maar omdat ik een vertrouwder gevoel krijg bij domeinnaam 2. Als er 2 van dat soort domeinen staan dan maakt het me niet uit, dan klik ik op beide links.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/11/2013 23:55:13
Quote Anchor link
Ah kijk, dat is interessant Jordi.

En als we jouw voorbeeld nou ietsje ombuigen:

- iphonedeals.nl
- vobimea.nl

Waar zou je nu voor kiezen? Ga je nog steeds voor de 2e variant?

- Mark -

- Mark -

26/11/2013 09:47:29
Quote Anchor link
Quote:
Als ik een professionele PC wil kopen dan koop ik die persoon liever bij een shop die pcprofessional.nl heet, dan bij een shop die pcdump.nl heet. Dit is maar een voorbeeldje, maar ik vind het apart dat de naam er voor jullie helemaal niet toe doet.

Mensen die zichzelf een professional noemen neem ik eerlijk gezegd niet serieus, eerder het tegenover gestelde.

Voor de rest maakt de naam van een webshop me eigenlijk niet zo veel uit. Hoe een website eruit ziet en werkt kan wel een beslissende factor zijn. Ik heb nooit begrepen waarom sommige shops designs uit het stenen tijdperk gebruiken terwijl je voor een habbekrats een mooi design op de kop kunt tikken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/11/2013 15:05:08
Quote Anchor link
Dankjewel voor je reactie Mark.

Vinden jullie dat de naam van een product in de naam van een shop moet terugkomen? Of hoeft dat niet per se?

Dus stel je gaat een fiets kopen, kijk je dan eerder bij fietshandeljansen.nl of bij bataloni.nl (om maar eens iets te verzinnen) of maakt het weer niks uit?

Wouter J

Wouter J

26/11/2013 15:09:19
Quote Anchor link
"Al zou een naam die niet het product bevat bij mij misschien wel een streepje voor krijgen omdat die mensen dan tenminste wat creativiteit hebben."

Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/11/2013 15:29:59
Quote Anchor link
Oké, interessant Wouter. Ik snap wat je bedoelt. Tegelijkertijd denk ik wel dat het dan lastiger is omdat mensen niet gelijk zien of ze bij de juiste shop zitten.

Stel ik ga een nieuw mobieltje kopen, dan zie ik gelijk dat ik terecht kan bij nieuwemobiel.nl maar als ik zou zien comforyou.nl zou ik dat idee bijvoorbeeld niet meteen hebben.

Wouter J

Wouter J

26/11/2013 17:26:41
Quote Anchor link
Als ik een mobiel zou kopen en als ik dat via het internet zou doen zou ik altijd gewoon zoeken via google en wat maakt mij het uit dat ik in de titel het product al zie of niet? Het lijkt me duidelijk dat het om een mobielwinkel gaat.

Als ik door de winkelstraat loop opzoek naar een mobiel kan ik er ook meteen de mobielshops uithalen, totaal niet nodig om het product in hun naam te hebben.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.