naam voor een map?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/06/2014 21:48:29
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik zoek een naam voor een map. Is dat dan zo moeilijk zul je je afvragen.... nou eh... ik kan niet echt iets fatsoenlijks vinden wat de inhoud omschrijft.

Ik heb dus een map waarin ik "dynamische" data wil zetten. Dus denk bijvoorbeeld aan log bestanden van de server of log bestanden van websites, maar ook bijvoorbeeld statistieken of session- en cachebestanden.

Grofweg zou je kunnen zeggen dat het gaat om opslag (cache, uploads, session) en informatie (statistieken, logs e.d.). Er staat dus geen code in die map. Denk bijv. aan zoiets:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
XXXXX
     /server
            /logs/
                  apache.log
                  php.log
     /websites
            /www.mijnsite.nl/
                             cache/
                                   foo.cache
                             logs/
                                  june.log

Wat zou een mooie naam voor deze map (hierboven XXXXX) zijn?
Gewijzigd op 03/06/2014 21:48:57 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

18/02/2025 02:37:48

Wouter J

Wouter J

03/06/2014 21:57:57
Quote Anchor link
Om het lekker unix-based te houden: var

Toevoeging op 03/06/2014 21:58:22:

Dir is overigens ook wat Symfony gaat gebruiken: https://github.com/symfony/symfony-standard/issues/584#issuecomment-23148928

Edit:
Woeps, wel erg grappig typefoutje, 'k laat 'm dus maar staan :P
Gewijzigd op 03/06/2014 21:58:57 door Wouter J

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/06/2014 22:12:19
Quote Anchor link
Var... as in variable? hmm, oké het zou kunnen maar het is wel vrij algemeen... nog andere ideeën wellicht? Alles is welkom. Ik heb even wat inspiratie nodig :)

Wouter J

Wouter J

03/06/2014 22:20:15
Quote Anchor link
Opzich is wat jij erin plaatst ook vrij algemeen ;)

De var directory bij unix OS's:
Quote:
The /var contains data that is changed when the system is running normally. It is specific for each system, i.e., not shared over the network with other computers.

Quote:
/var is a standard subdirectory of the root directory in Linux and other Unix-like operating systems that contains files to which the system writes data during the course of its operation.
Gewijzigd op 03/06/2014 22:21:07 door Wouter J

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/06/2014 22:25:32
Quote Anchor link
Ik vind /var eigenlijk ook wel goed gekozen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/06/2014 22:53:39
Quote Anchor link
>> Opzich is wat jij erin plaatst ook vrij algemeen ;)

Hehe... daar heb je een punt. Ik zal het meenemen in mijn overwegingen. Thanks :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.