naam voor een map?
Ik zoek een naam voor een map. Is dat dan zo moeilijk zul je je afvragen.... nou eh... ik kan niet echt iets fatsoenlijks vinden wat de inhoud omschrijft.
Ik heb dus een map waarin ik "dynamische" data wil zetten. Dus denk bijvoorbeeld aan log bestanden van de server of log bestanden van websites, maar ook bijvoorbeeld statistieken of session- en cachebestanden.
Grofweg zou je kunnen zeggen dat het gaat om opslag (cache, uploads, session) en informatie (statistieken, logs e.d.). Er staat dus geen code in die map. Denk bijv. aan zoiets:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
XXXXX
/server
/logs/
apache.log
php.log
/websites
/www.mijnsite.nl/
cache/
foo.cache
logs/
june.log
/server
/logs/
apache.log
php.log
/websites
/www.mijnsite.nl/
cache/
foo.cache
logs/
june.log
Wat zou een mooie naam voor deze map (hierboven XXXXX) zijn?
Gewijzigd op 03/06/2014 21:48:57 door Ozzie PHP
Toevoeging op 03/06/2014 21:58:22:
Dir is overigens ook wat Symfony gaat gebruiken: https://github.com/symfony/symfony-standard/issues/584#issuecomment-23148928
Edit:
Woeps, wel erg grappig typefoutje, 'k laat 'm dus maar staan :P
Gewijzigd op 03/06/2014 21:58:57 door Wouter J
Var... as in variable? hmm, oké het zou kunnen maar het is wel vrij algemeen... nog andere ideeën wellicht? Alles is welkom. Ik heb even wat inspiratie nodig :)
De var directory bij unix OS's:
Quote:
The /var contains data that is changed when the system is running normally. It is specific for each system, i.e., not shared over the network with other computers.
Quote:
/var is a standard subdirectory of the root directory in Linux and other Unix-like operating systems that contains files to which the system writes data during the course of its operation.
Gewijzigd op 03/06/2014 22:21:07 door Wouter J
Ik vind /var eigenlijk ook wel goed gekozen.
Hehe... daar heb je een punt. Ik zal het meenemen in mijn overwegingen. Thanks :)