naam voor map
Dit heeft even niks met programmeren te maken, maar ik heb even wat creatieve hulp nodig.
Ik heb op mijn computer een map "Foto's" met daarin, je raadt het al... foto's!
De foto's staan per jaartal geordend in submappen. Nu wil ik ook een aantal brieven en kaarten gaan inscannen van "vroeger" en die eraan toevoegen. En ik neem ook steeds vaker filmpjes op.
En tja, de naam "Foto's" dekt nu dus eigenlijk de lading niet meer, want er staan ook filmpjes in en ingescande brieven en kaarten.
Heeft iemand een goed idee voor een nieuwe naam in plaats van "Foto's"? Ik zat zelf te denken aan "Herinneringen", alleen dat klinkt dan weer net alsof ik op sterven lig :) Het moet in ieder geval 1 woord zijn. Wie heeft een goed idee?
Toevoeging op 22/05/2013 21:00:25:
Media?
Dat zou eventueel een optie kunnen zijn... meer ideeën zijn nog steeds welkom.
Het liefste zou het zoiets zijn als "herinneringen" alleen dat klinkt alsof ik dood ga, maar wel zoiets. Gewoon leuke dingen die je wilt bewaren. Iemand nog suggesties?
haha OldStuff misschien?
Maar alle suggesties zijn welkom hoor!!! Dus... als je een idee hebt, ik hoor het graag!
Media is prima.
Maar 'afbeeldingen' ook.
Ik waardeer het overigens wel dat je meedenkt! Ik zoek alleen even dat ene 'gouden' woord dat in alle opzichten klopt en de lading dekt...
Ik zie hier bijvoorbeeld ook "levensverhaal" tussen staan. Dat vind ik bijv. wel aardig, maar heeft als enige nadeel dat het vrij "zwaar" klinkt. Pfff, hahaha... misschien bestaat zo'n woord wel niet. Het gaat dus eigenlijk om dingen die leuk zijn om terug te zien. Maar om die map nu "dingen die leuk zijn om terug te zien" te noemen is ook weer zoiets :-s
Of gebeurtenissen, is ook wel een mooie vind ik.
Zit in de goede richting... alleen is ook weer vrij algemeen. En een verjaardagskaart is bijv. weer geen gebeurtenis. Hmmm lastig. Dus eigenlijk moet het wel op de dingen slaan die in de map staan. Dus het moet slaan op foto's, filmpjes, verjaardagskaarten. Als ik erover nadenk zijn het allemaal een soort van "momentopnames", "vastleggingen". Maar wat zou daar een mooi (Nederlands) woord voor zijn?
Ozzie wat dacht je van gewoon alle filmpjes, foto's en kaarten apart te verdelen in mapjes? :p
...
...
2010
2011
2012
2013
In die "jaarmappen" maak ik dan wel onderscheid, maar die jaarmappen wil ik in 1 overkoepelende map stoppen, en voor die map zoek ik een mooie naam! Weet jij nog een goede naam?