naam voor map

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2013 20:23:54
Quote Anchor link
Ola,

Dit heeft even niks met programmeren te maken, maar ik heb even wat creatieve hulp nodig.

Ik heb op mijn computer een map "Foto's" met daarin, je raadt het al... foto's!

De foto's staan per jaartal geordend in submappen. Nu wil ik ook een aantal brieven en kaarten gaan inscannen van "vroeger" en die eraan toevoegen. En ik neem ook steeds vaker filmpjes op.

En tja, de naam "Foto's" dekt nu dus eigenlijk de lading niet meer, want er staan ook filmpjes in en ingescande brieven en kaarten.

Heeft iemand een goed idee voor een nieuwe naam in plaats van "Foto's"? Ik zat zelf te denken aan "Herinneringen", alleen dat klinkt dan weer net alsof ik op sterven lig :) Het moet in ieder geval 1 woord zijn. Wie heeft een goed idee?

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 12:32:50

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/05/2013 20:59:58
Quote Anchor link
Media?

Toevoeging op 22/05/2013 21:00:25:

Media?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2013 21:06:38
Quote Anchor link
Dat zou eventueel een optie kunnen zijn... meer ideeën zijn nog steeds welkom.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2013 21:18:46
Quote Anchor link
Iemand nog een ideetje voor een goede naam voor deze map? Het gaat dus eigenlijk om leuke dingen die ik wil bewaren. Foto's, filmpjes, verjaardagskaarten enz.

Het liefste zou het zoiets zijn als "herinneringen" alleen dat klinkt alsof ik dood ga, maar wel zoiets. Gewoon leuke dingen die je wilt bewaren. Iemand nog suggesties?

Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

23/05/2013 21:30:24
Quote Anchor link
haha OldStuff misschien?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2013 21:46:41
Quote Anchor link
Nee, haha.. het kunnen ook gewoon foto's/filmpjes van nu zijn.

Maar alle suggesties zijn welkom hoor!!! Dus... als je een idee hebt, ik hoor het graag!

Eddy E

Eddy E

23/05/2013 22:30:14
Quote Anchor link
Data?

Media is prima.
Maar 'afbeeldingen' ook.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2013 22:40:21
Quote Anchor link
Het moeilijke is... data is te algemeen (alles is data), media zou kunnen maar dan denk ik meer aan televisie en kranten, en afbeeldingen dat komt ongeveer op hetzelfde neer als foto's en dekt de lading dus niet.

Ik waardeer het overigens wel dat je meedenkt! Ik zoek alleen even dat ene 'gouden' woord dat in alle opzichten klopt en de lading dekt...

Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

23/05/2013 22:54:39
Quote Anchor link
Misschien iets als ervaringen of jeugdsentiment kijk anders is naar dit: http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=verleden

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2013 23:00:27
Quote Anchor link
Hehe, lol. Die site had ik ook al geprobeerd, alleen met andere zoekwoorden.

Ik zie hier bijvoorbeeld ook "levensverhaal" tussen staan. Dat vind ik bijv. wel aardig, maar heeft als enige nadeel dat het vrij "zwaar" klinkt. Pfff, hahaha... misschien bestaat zo'n woord wel niet. Het gaat dus eigenlijk om dingen die leuk zijn om terug te zien. Maar om die map nu "dingen die leuk zijn om terug te zien" te noemen is ook weer zoiets :-s

Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

23/05/2013 23:05:17
Quote Anchor link
Of gebeurtenissen, is ook wel een mooie vind ik.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2013 23:11:59
Quote Anchor link
Zit in de goede richting... alleen is ook weer vrij algemeen. En een verjaardagskaart is bijv. weer geen gebeurtenis. Hmmm lastig. Dus eigenlijk moet het wel op de dingen slaan die in de map staan. Dus het moet slaan op foto's, filmpjes, verjaardagskaarten. Als ik erover nadenk zijn het allemaal een soort van "momentopnames", "vastleggingen". Maar wat zou daar een mooi (Nederlands) woord voor zijn?

Reshad F

Reshad F

24/05/2013 01:03:23
Quote Anchor link
Ozzie wat dacht je van gewoon alle filmpjes, foto's en kaarten apart te verdelen in mapjes? :p

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/05/2013 01:06:05
Quote Anchor link
Hehe lol... het geval wil ik dat ik ze per jaar in een mapje stop, dus

...
...
2010
2011
2012
2013

In die "jaarmappen" maak ik dan wel onderscheid, maar die jaarmappen wil ik in 1 overkoepelende map stoppen, en voor die map zoek ik een mooie naam! Weet jij nog een goede naam?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.