Naar beneede
Mitch
18/08/2009 20:14:00Hallo,
ik zie wel eens dat je op een linkje klikt en dat je dan naar een bepaalde hoogte naar een pagina gaat, soms ook helemaal naar Beneden..
Hoe kan ik zo iets maken?
Of naar wat kan ik in dit geval zoeken?
Alvast bedankt!
Greets Mitch
ps. ik heb hem trouwens verkeerd geplaatst
volgens mij moest dit bij Webdesing
ik zie wel eens dat je op een linkje klikt en dat je dan naar een bepaalde hoogte naar een pagina gaat, soms ook helemaal naar Beneden..
Hoe kan ik zo iets maken?
Of naar wat kan ik in dit geval zoeken?
Alvast bedankt!
Greets Mitch
ps. ik heb hem trouwens verkeerd geplaatst
volgens mij moest dit bij Webdesing
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitch
PHP hulp
27/11/2024 05:15:30Mark L
18/08/2009 20:24:00Plain HTML:
Ergens in je code:
En dan bij de url: url.php#plaats
Dat is alles. Dan staat de pagina - als hij helemaal geladen is - op de regel waar <a name="plaats"></a> staat.
Ergens in je code:
En dan bij de url: url.php#plaats
Dat is alles. Dan staat de pagina - als hij helemaal geladen is - op de regel waar <a name="plaats"></a> staat.
Matthias R
18/08/2009 20:31:00<a name="helloworld">
en die roep je op met index.php#helloworld
kheb dat vreemd genoeg maar een paar maand geleden geleerd,
vroeg me het al een tijdje af, maar had er eig nooit naar gezegt, en kwam het toen toevallig tegen in een code
en die roep je op met index.php#helloworld
kheb dat vreemd genoeg maar een paar maand geleden geleerd,
vroeg me het al een tijdje af, maar had er eig nooit naar gezegt, en kwam het toen toevallig tegen in een code
Ankers noemen we dat.
Merk even op dat #dit-gedeelte-in-de-url niet naar de server wordt verzonden.
Je links kan maken naar ankers <a href="bestand.ext#ankernaam">Ga naar bestand.ext en spring naar ankernaam</a> of in hetzelfde document <a href="#toc">Terug naar inhoudsopgave</a>.
Indien het document hetzelfde is en alleen de anker anders zal de pagina niet van de server worden opgehaald.
# wordt vaak gebruikt om url-navigatie-mapping van webapplicaties te maken. Ze worden dan afgevangen met javascript of b.v. silverlight
Merk even op dat #dit-gedeelte-in-de-url niet naar de server wordt verzonden.
Je links kan maken naar ankers <a href="bestand.ext#ankernaam">Ga naar bestand.ext en spring naar ankernaam</a> of in hetzelfde document <a href="#toc">Terug naar inhoudsopgave</a>.
Indien het document hetzelfde is en alleen de anker anders zal de pagina niet van de server worden opgehaald.
# wordt vaak gebruikt om url-navigatie-mapping van webapplicaties te maken. Ze worden dan afgevangen met javascript of b.v. silverlight