namespace

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cees St

Cees St

10/02/2009 15:44:00
Quote Anchor link
Weet iemand hoe een PHP namespace precies werkt?
Kan ik dat als dir verwijzing gebruiken.

Het rare vind ik dat je die namespace nergens aan kunt toekennen om die als var later weer te kunnen opvragen.
Of is namespace zelf die var?

Wat ik er van begrijp zou het een handig middel kunnen zijn om development en productie omgevingen eenvoudig naast elkaar te kunnen gebruiken.

Maar helaas het kwartje valt even niet....

PHP hulp

PHP hulp

09/01/2025 23:32:12

Jesper Diovo

Jesper Diovo

10/02/2009 16:17:00
Quote Anchor link
PHP namespace?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo

Cees St

Cees St

10/02/2009 16:22:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 10.02.2009 16:17:

Dacht je dat ik daar niet eerst gekeken had, maar duidelijke uitleg vind ik het niet en waarschijnlijk verwacht ik er teveel van.

Jesper Diovo

Jesper Diovo

10/02/2009 16:25:00
Quote Anchor link
Als je Engels kan: http://nl2.php.net/language.namespaces. PHP.net is meestal wel de beste uitleg. Maar goed. Sorry, dat ik je meteen naar die google link verwees, maar de laatste tijd zijn er velen die meteen komen vragen zonder zelf eerst te zoeken ;-). Aangezien jij niet aangaf dat je al wat gezocht had, dacht ik dat je bij die club hoorde.

Cees St

Cees St

10/02/2009 16:34:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 10.02.2009 16:25:
Als je Engels kan: http://nl2.php.net/language.namespaces. PHP.net is meestal wel de beste uitleg. Maar goed. Sorry, dat ik je meteen naar die google link verwees, maar de laatste tijd zijn er velen die meteen komen vragen zonder zelf eerst te zoeken ;-). Aangezien jij niet aangaf dat je al wat gezocht had, dacht ik dat je bij die club hoorde.

Bij mij is nu het probleem dat mijn lokale Wamp PHP 5.2.6. heeft en dus het truukje nog niet kent. Maar als ik het goed begrijp is het een soort ALIAS naar die directory en zal PHP daarna alles uit die directorie gebruiken.
Vervelend is wel dat ik het nut niet zie, want met APACHE zet je al een ALIAS.
Dus mijn werkplek heet dan toepasselijk host/werk/
en de productie site gewoon host/

Waar zit het voordeel dan.... of snap ik het echt niet :-)

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/02/2009 16:57:00

Cees St

Cees St

10/02/2009 17:11:00
Quote Anchor link
Arian schreef op 10.02.2009 16:57:

Bedankt Arjan
Dat is een heel duidelijk artikel waarom het noodzakelijk is dat te gaan gebruiken, of je moet alleen je eigen sources gebruiken.
Mijn insteek was dus onvolledig, want het is niet alleen een soort ALIAS maar duidelijk een soort koffer voor alle class en functie definities die er gebruikt worden.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.