navigatie op mobiel?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/09/2011 02:09:39
Quote Anchor link
Hallo,

Nog een paar dagen en dan gaat mijn mobiel internet abonnement van start. Nu weet ik inmiddels dat je Google Maps kunt gebruiken als navigatie. Ik las op een website echter dat dit wel gebruik maakt van je internet databundel. Ik vraag me af hoe dit dan werkt. Als je tel. toestel gps heeft waarom wordt er dan gebruik gemaakt van internet? En hoeveel data verbruikt dan een ritje van bijvoorbeeld een uur?

Iemand die hier iets meer over kan vertellen?

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 16:06:09

Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2011 07:26:06
Quote Anchor link
google maps laad alle plaatjes via internet. GPS is puur voor de locatie.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/09/2011 09:20:02
Quote Anchor link
Als je een snelelre fix wilt met GPS, dan zou je A-GPS aan kunnen zetten. Dit is Assisted GPS, en werkt via internet om je exacte locatie te bepalen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/09/2011 09:40:43
Quote Anchor link
Heren, dank jullie wel. Het toestel dat ik op het oog hebt ondersteunt A-GPS dus dat zou dan goed moeten komen.

Maar wat ik dus niet begrijp... stel ik moet bijvoorbeeld vanaf Den Bosch naar Amsterdam rijden. Ik geef dan het adres in Amsterdam in. Gaat Google Maps dan eenmalig de route (met de juiste plaatjes) inladen? Of doet hij dit terwijl ik aan het rijden ben?

Waarom ik deze vraag stel... ik las dus op die website dat er gebruik wordt gemaakt van je databundel. Er stond bij dat je navigatie via Google Maps daarom het beste alleen kunt gebruiken indien je echt niet anders kan. Blijkbaar verbruikt het veel data??

TJVB tvb

TJVB tvb

28/09/2011 11:00:37
Quote Anchor link
Google maps gebruikt als je de gewone kaart gebruikt (dus niet de satelliet beelden) niet veel data.
Hij laad de gegevens onderweg in, er is wel een labs onderdeel om een deel van tevoren in de cache te laden.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/09/2011 11:22:32
Quote Anchor link
@TJVB:

Dankjewel voor de info. Wat bedoel je met een labs onderdeel?

En wat versta jij onder "niet veel data". Ik hoef dat niet op de kb nauwkuerig te weten hoor ;-) Maar stel een ritje Den Bosch - Amsterdam... waar moet ik dan aan denken? 1-5 mb, 5 - 10 mb, 10 - 20 mb, >20 mb ????? Ik heb werkelijk geen flauw idee namelijk.

TJVB tvb

TJVB tvb

28/09/2011 11:30:41
Quote Anchor link
Ozzie, Ik heb in 2 weken ruim 100 mb gebruikt
Maar dat is:
1000+km met maps gereden
+- 2000km met een tool voor flitswaarschuwingen
Meerdere mail accounts die updaten
Tweetdeck updaten
etc etc etc

Labs is net zoals bij veel dingen van google een test idee dat nog niet officieel af is. Dat zit bij de instellingen van de app

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/09/2011 11:33:24
Quote Anchor link
Ah oke... nou dat valt dan eigenlijk nog wel mee :-)
Zoveel ga ik voorlopig uberhaupt niet rijden... en ik heb een databundel van 1GB dus dat zou dan wel goed moeten komen :D

Zijn er overigens nog andere goede navigatie apps? Of is Google Maps toch wel de beste?

Veur Heur

Veur Heur

28/09/2011 11:43:08
Quote Anchor link
sygic aura

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/09/2011 11:46:58
Quote Anchor link
Ziet er leuk uit. Gebruik je die zelf ook? Is alleen niet gratis... da's minder.

Veur Heur

Veur Heur

28/09/2011 14:12:03
Quote Anchor link
Ik gebruik die zelf, en gratis is een relatief begrip :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/09/2011 14:15:28
Quote Anchor link
hehe... lol :)

Werkt dit programma beter dan Google Maps? En de kaarten... klopt het dat die op je telefoon zelf staan? En zo ja, neemt dat niet heel veel ruimte in beslag?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.