Nesten in css

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erik waarom

Erik waarom

25/01/2012 12:48:15
Quote Anchor link
Hallo,

Is het mogelijk om een eigenschap in een element voor 1 onderdeel te wijzigen in css?http://www.w3schools.com/css/css_grouping_nesting.asp

#breedte
{
position:absolute;
height:25px;
width:166px;
left:274px;
top:115px;
}
#breedte.stel
{
left:500px;
}

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
    <div id="av-stel_wielkast" style="visibility:hidden">
        <div id="breedte" class="stel">formveld</div>
    </div>    

Ik kan heel makkelijk een nieuw element aanmaken voor het desbetreffende formulier veld. Maar om css overzichtelijk te houden hoopte ik na het lezen van w3schools of het mogelijk is om binnen het element breedte een andere left mee te geven.

Kan iemand mij hier mee op weg helpen.
bvd
Gewijzigd op 25/01/2012 12:55:47 door Erik waarom

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 04:49:40

Cees S

Cees S

25/01/2012 13:23:44
Quote Anchor link
.hidden {
style="visibility:hidden"
}
.breedte
{
}
.stel
{
}
<div id="av-stel_wielkast" class="hidden breedte">
<div id="breedte" class="stel">formveld</div>
</div>

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je wilt, die DIV hidden¿
Maar je kan zoiets als dit proberen.

Of op jouw manier
<div id="av-stel_wielkast" style="visibility:hidden">
<div id="breedte" style="width:200px">formveld</div>
</div>

Erwin H

Erwin H

25/01/2012 13:24:11
Quote Anchor link
Als je class en id goed gebruikt is dat nagenoeg automatisch het geval.
Een id is uniek en je kan dus in principe geen twee elementen op een pagina met hetzelfde id hebben.
Een class geef je aan meerdere elementen die dezelfde eigenschappen moeten hebben.

Heb je dus een div met daarin meerdere divs die allemaal dezelfde context hebben, maar eentje moet iets anders, dan geef alle divs dezelfde class mee en die ene die anders moet zijn een id. Jouw css zou je dan als volgt kunnen aanpassen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
.breedte //een class voor alle
{
}
#stel //een id voor de afwijkende
{
}

Aangezien de css definitie voor de afwijkende achter aan staat wordt die als laatste geinterpreteerd en dus overschrijft die de eerdere definitie (maar dan alleen voor "left", de rest blijft gewoon behouden).

Erik waarom

Erik waarom

25/01/2012 13:46:07
Quote Anchor link
Bedankt voor de snelle reacties. Ik zie wat ik fout heb gedaan. Ik heb letterlijk class en id verkeerd om gebruikt.

Visibility is nu niet echt van belang. De werking zal moeten zijn: 2 blauwdrukken met form velden op bepaalde plaatsen om een maat aan te geven. Doormiddel van een radio button kan je switchen tussen 2 blauwdrukken. Waarvan 1 een variant is van een ander. Dus veel velden komen met elkaar over heen. Op de positie na.

Ik zal eerst ff de class en id omdraaien:)

Bedankt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.