Net MySQL geinstalleerd, wat moet ik nu??

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cress

Cress

16/10/2006 16:41:00
Quote Anchor link
Zoals de titel al aangeeft ben ik een beginner met PHP. Ik heb dus net MySQL gedownload en geinstalleerd. En ik ken de basis van PHP. Daarmee bedoel ik echo en print, en wat rekenen en variabelen kan ik gebruiken. Klein beetje if else statements ook wel maar niet echt ver.

Wat ik eigenlijk vraag is: is er geen tutorial die echt van stap 1 tot 99 uitlegd hoe ik met php begin en de invoer van gebruikers en mijzelf kan laten verwerken d.m.v. een database? (MySQL)

Danku

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 14:43:51

Kalle P

Kalle P

16/10/2006 16:42:00
Quote Anchor link
google.nl?

Cress

Cress

16/10/2006 16:48:00
Quote Anchor link
Heb ik gedaan, toen kwam ik hier (duhu?)

Kalle P

Kalle P

16/10/2006 16:49:00
Quote Anchor link
klik
klik

edit: 2x tutorial verkeerd getypt knap!

edit2:
vb:
http://nl2.php.net/mysql
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kalle P

Cress

Cress

16/10/2006 17:01:00
Quote Anchor link
Wat ik eigenlijk ook wil weten is... heb ik perse PhpMyAdmin nodig? En is er op deze site geen goede tutorial in het nederlands? Ik ken erg goed engels hoor, maar nederlands blijft altijd prettiger. Ik heb ook al gezocht maar kan niks vinden. Aan het einde van de Basic Php tutorial zegt de schrijver wel dat hij in de volgende er verder op in gaat maar ik kan de volgende niet vinden!

Edit: Ohja en de sites waar ik tot nu toe op ben gekomen zijn allemaal niet stapsgewijs en vertellen niks wat ik moet en/of kan doen. Alleen maar functies en codes en dan moet ik het zelf maar zien uit te vogelen. Noem me lui, maar daar zit ik niet op te wachten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Cress

Gerben G

Gerben G

16/10/2006 17:02:00
Quote Anchor link
phpmyadmin is wel erg makkelijk, maar als je veel ervaring hebt met mysql maar dat betwijfel ik in jou geval kun je het zonder phpmyadmin doen.

tip:
installeer wamp of xamp dan heb je direct alles bij elkaar
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerben G

Erik Rijk

Erik Rijk

16/10/2006 17:03:00
Quote Anchor link
Je hebt niet per se phpmyadmin nodig.

Ik doe het nog steeds via de console :o
ik heb nog nooit phpmyadmin gebruikt zelfs :p

Er zijn ook andere paketten verkrijgbaar. Willem-Jan heeft mij eens een goede aangeraden, hopelijk leest hij dit topic en kan hij het je vertellen want ik ben de naam vergeten :(

Cress

Cress

16/10/2006 17:05:00
Quote Anchor link
Hmmm okeej, maar eigenlijk wil ik het allemaal gewoon zelf doen. Zonder een aangemaakte admin site. Ik wil alles gewoon zelf doen hoe moeilijk kan dat zijn?

Joren de Wit

Joren de Wit

16/10/2006 17:17:00
Quote Anchor link
Ik zou gewoon phpmyadmin gebruiken om je database te beheren. Het aanmaken/wijzigen van tabellen gaat op die manier even wat sneller dan dat je dat via php met mysql queries moet doen. (De mysql console gebruiken kan natuurlijk ook, maar dan moet je alle commando's uit je hoofd kennen).

Om verder met je database te werken (gegevens ophalen/wegschrijven) gebruik je natuurlijk geen phpmyadmin, daar gebruik je gewoon je zelf geschreven php scripts voor.

Ik denk dat je aan deze tutorial wel wat hebt met betrekking tot de werking van php icm mysql.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.