Newbee

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »
Erik Bos

Erik Bos

09/02/2006 16:19:00
Quote Anchor link
Hallo, ik zoek een scriptje wat voor een programeur geloof ik vrij simpel is maar sinds het scriptje niet te vinden is (alleen voor veel geld)
wil ik het zelf wel scrijven.

Probleem. Ik heb nog nooit een dynamische website gebouwd.
Ik weet dus weinig van variabelen, arrays enz

Waar kan ik nu het beste beginnen. Groetjes Erik

PHP hulp

PHP hulp

10/01/2025 14:13:11

Lissy Pixel

Lissy Pixel

09/02/2006 16:23:00
Quote Anchor link
Heb je al bij de PHP tutorials gekeken?
(aan de linkerkand zie je PHP zoeken en dan gewoon invullen wat je zoekt)
Weetje wat je maken wil vermeld het dan even hier dan kunnen we je gericht naar de goede en juiste plek sturen!!

In iedergeval heel veel su6 gewenst!

Jorik

Jorik

09/02/2006 16:24:00
Quote Anchor link
Oké, en wat zoek je?
Op essetee.be staat wel een cursus PHP, voor de rest scripts proberen uit te puzzelen.

Erik Rijk

Erik Rijk

09/02/2006 16:25:00
Quote Anchor link
Tip:

Koop een php boek.
Lees beginners tutorials.
Bekijk scripts en leer ze begrijpen.
op www.php.net kan je heel veel functies opvragen en kijken hoe ze werken.
En hier op PHPhulp kan je terecht met al je vragen e.d.

Mvg,

Erik

09/02/2006 16:38:00

Erik Bos

Erik Bos

09/02/2006 23:44:00
Quote Anchor link
Nou ik heb vandaag php5 en my sql gekocht van Ghica van Emde Boas.
en ik heb een boek over dynamische websites van macromedia training from the source gekocht.
Dat zal ik dan maar uitwerken.

Met puzelen plakken en kopieren heb ik wel eens wat profesionele script naar mijn hand weten te zetten. Ik begrijp de functionaliteit van een script al wel. Dat wil zeggen ik weet wat stukken code doen alleen niet hoe ze het doen.

Als ik bv een variabele defineer in config.php en deze pagina met require_once oproep in de functies.php

Mag ik dan die variabelen weer gebruiken, of moet ik deze opnieuw defineren.

Wat ik wil is denk ik niet echt moeilijk voor jullie
Ik wil een site waar gebruikers spullen op kunnen zetten voor verhuur. bv freelacers, kamers,dvd's een listing script.
Alle commerciele scripts voor bv real estate laten het niet toe dat gebruikers items kunnen plaatsen alleen de site eigenaar kan items plaatsen.
De scripts die dit wel ondersteunen kosten ongeveer 300 dollar.

Ik heb een database opgebouwd met een userTable en een ItemsTable.
Verder een CityTable zodat mensen op stad kunnen zoeken.
Nu wil ik nog een Table waar users de items die ze volgen in zetten alleen zie ik de relatie niet wat word dan welke sleutel????

Ik heb als werkwijze gekozen om de functies van de gebruiker te zoeken de databse te maken de benodigde formulieren en dan de php code erachter maken. Als laatste wil ik het met css opmaken.

Wat is de normale ontwikkel volgorde?
Veel vragen, sorry newbe

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/02/2006 10:08:00
Quote Anchor link
Begin met een goed datamodel.
Ik zie dat je al een paar tabellen gemaakt hebt.

Als ik lees wat je nodig hebt denk iig aan de volgende tabellen
Users, type_aangeboden, omschrijving_aangeboden, plaats_aangeboden.

Nu kun je bijv in de user tabel een user_id, een type_aangeboden_id, plaats_aangeboden_id maken.

Dan heb je per user wat hij aanbied/vraagt en waar hij dit aanbied vraagt.

De omschijving van het aangebodene bijv kamer, dvd, verhuur zet jen niet bij de user.
Oftewel probeer je data gescheiden te houden. Eb zoek eens op normalisatie.
Asl je datamodel goed is kun je er een site omheen bouwen.

Suc6
Klaasjan

Erik Bos

Erik Bos

10/02/2006 17:48:00
Quote Anchor link
Beste klaasjan en andere lezers. Bij deze even mijn sql posten.
In de user tabel zou ik dus extra velden of tabbellen aan moeten maken waar de ids van andere tabellen in kunnen?

Wil je aub eens kijken. Met vriendelijke groeten Erik Bos

mysql_query CREATE TABLE GEBRUIKERS (id_sleutel tinyint(3) unsigned NOT NULL auto_increment,
GebruikersNaam varchar(50) NOT NULL,
Paswoord varchar(40) NOT NULL,
Secret varchar(20) binary,
Naam varchar(50) NOT NULL,
AchterNaam varchar(50) NOT NULL,
Telefoon varchar(15) NOT NULL,
Mobiel varchar (15) NOT NULL,
fAX VARCHAR(15),
Email varchar(30) NOT NULL,
Adres varchar(50) NOT NULL,
Stad varchar(50) NOT NULL,
Postcode varchar(6) NOT NULL,
Geslacht varchar(5) NOT NULL,
Leeftijd int(3) NOT NULL,
Class set('huurder','verhuurder','admin','eigenaar') NOT NULL,
PRIMARY KEY (id_sleutel));

CREATE TABLE KAMERS (id_kamer int(11) NOT NULL auto_increment,
Eigenaar varchar(50),
Plaatsing date DEFAULT 'OOOO-OO-OO',
Hits int(11),
titel varchar(250),
Stad varchar(50),
Postcode varchar(6) NOT NULL,
Prijs int(11),
Huisgenoten int(3),
Huisdieren set('ja','nee') NOT NULL,
EigenToilet set('ja','nee') NOT NULL,
EigenDouche set('ja','nee') NOT NULL,
EigenKeuken set('ja','nee') NOT NULL,
Balkon set('gedeeld','eigen','nee') NOT NULL,
Oppervlak int(3) NOT NULL,
Vedrieping int(3) NOT NULL,
Beschrijving tinytext NOT NULL,
filename varchar(50) NOT NULL,
filesize varchar(50) NOT NULL,
filetype varchar(50) NOT NULL,
PRIMARY KEY (id_kamer));

CREATE TABLE `Stad` (
`id` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
`name` varchar(50) default NULL,
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=100 ;

--
-- Gegevens worden uitgevoerd voor tabel `Stad`
--

INSERT INTO `Stad` VALUES (1,'Alkmaar');
INSERT INTO `Stad` VALUES (2,'Almelo');
INSERT INTO `Stad` VALUES (3,'Almere');
INSERT INTO `Stad` VALUES (4,'Alpen a/d Rijn');
INSERT INTO `Stad` VALUES (5,'Amersfoort');
INSERT INTO `Stad` VALUES (6,'Amsterdam');
INSERT INTO `Stad` VALUES (7,'Antwerpen (b)');
INSERT INTO `Stad` VALUES (8,'Apeldoorn');
INSERT INTO `Stad` VALUES (9,'Arnhem');
INSERT INTO `Stad` VALUES (10,'Breda');
INSERT INTO `Stad` VALUES (11,'Delft');
INSERT INTO `Stad` VALUES (12,'Den Bosch');
INSERT INTO `Stad` VALUES (13,'Den Haag');
INSERT INTO `Stad` VALUES (14,'Deventer');
INSERT INTO `Stad` VALUES (15,'Diemen');
INSERT INTO `Stad` VALUES (16,'Doetinchem');
INSERT INTO `Stad` VALUES (17,'Dordrecht');
INSERT INTO `Stad` VALUES (18,'Driebergen');
INSERT INTO `Stad` VALUES (19,'Dronthen');
INSERT INTO `Stad` VALUES (20,'Ede');
INSERT INTO `Stad` VALUES (21,'Eindhoven');
INSERT INTO `Stad` VALUES (22,'Emmen');
INSERT INTO `Stad` VALUES (23,'Enchede');
INSERT INTO `Stad` VALUES (24,'Goes');
INSERT INTO `Stad` VALUES (25,'Gouda');
INSERT INTO `Stad` VALUES (26,'Groningen');
INSERT INTO `Stad` VALUES (27,'Haarlem');
INSERT INTO `Stad` VALUES (28,'Heerlen');
INSERT INTO `Stad` VALUES (29,'Helmond');
INSERT INTO `Stad` VALUES (30,'Hengelo');
INSERT INTO `Stad` VALUES (31,'Hilversum');
INSERT INTO `Stad` VALUES (32,'Hoofddorp');
INSERT INTO `Stad` VALUES (33,'Kampen');
INSERT INTO `Stad` VALUES (34,'Leeuwarden');
INSERT INTO `Stad` VALUES (35,'Leiden');
INSERT INTO `Stad` VALUES (36,'Lelystad');
INSERT INTO `Stad` VALUES (37,'Maastricht');
INSERT INTO `Stad` VALUES (38,'Nijmegen');
INSERT INTO `Stad` VALUES (39,'Rijswijk');
INSERT INTO `Stad` VALUES (40,'Roermond');
INSERT INTO `Stad` VALUES (41,'Rotterdam');
INSERT INTO `Stad` VALUES (42,'Sittard');
INSERT INTO `Stad` VALUES (43,'Tilburg');
INSERT INTO `Stad` VALUES (44,'Utrecht');
INSERT INTO `Stad` VALUES (45,'Velp');
INSERT INTO `Stad` VALUES (46,'Venlo');
INSERT INTO `Stad` VALUES (47,'Vlissingen');
INSERT INTO `Stad` VALUES (48,'Wageningen');
INSERT INTO `Stad` VALUES (49,'Zaandam');
INSERT INTO `Stad` VALUES (50,'Zeist');
INSERT INTO `Stad` VALUES (51,'Zutphen');
INSERT INTO `Stad` VALUES (52,'Zwolle');

CREATE TABLE VOLGKAMERS (id_monitor_room int(11) NOT NULL auto_increment,
Help wat moet ik hier invullen???

PRIMARY KEY (id_monitor_room));

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.