Niek's lijstje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

25/09/2010 16:19:56
Quote Anchor link
Nu had ik het lijstje van Niek gekregen, maar ik had daar nog een paar vraagjes over.
Hem een PMpje gestuurd, en toen zei hij dat ik het op het forum moet zetten.

Dus dit waren zijn punten:

Quote:
login.php,
- regel 14. Daar kijk je niet of die POST-shit geset is ja/nee. Doe ook even een isset()
- regel 20. In principe is een real_escape_string niet nodig op een md5 hash, maar goed. Kan ook geen kwaad.
- regel 26. Waarom kies je er soms voor om accolade's op dezelfde regel te zetten, en andere keren op de volgende regel? (en dan nog op het verkeerde niveau ingesprongen ook)
- regel 20. eigenlijk nooit * gebruiken in een query.

register.php
- regel 7. Vind die melding vaag. je moet registreren maar dat ben je al?
- regel 15. Wederom, check ook even isset()
- regel 38. Waarom check je op die manier? Je kan de username ook UNIQUE maken, en vervolgens de errno afvangen. Op deze manier laat je namelijk je database je data beheren. Het is niet voor niets je database ;-)
- regel 65. Zelfde verhaal weer over die md5/escape shit
- regel 70. Typo.
- regel 71. Typo.
- regel 72. Mail Injection mogelijk.

functions.php
- Je regular expression klopt volgensmij niet. Ik zal die eens testen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
niek@niek-desktop:~$ cat faal.php
<?php
function validate_email($email)
{

$email = trim( $email );
    if(!empty($email)){
        if(preg_match('/^[a-z0-9\\_\\.]+@[a-z0-9\\-]+\\.[a-z]+\\.?[a-z]{2,4}$/i', $email, $match)){
            return strtolower($match[0]);
        }
    }

return false;
}

echo validate_email($argv[1]) ? 'OK' : 'FAAL';
echo '\n';
?>

niek@niek-desktop:~$ php faal.php [email protected]
FAAL
OK
FAAL
OK
FAAL

En hier mijn vraagjes:

Login.php
Regel 14:

Hoe moet ik dat doen met die isset?
Moet ik daar een aparte if voor maken? Of in die if houden? Moet ik dan || of && gebruiken?

moet het dus zo:

Code (php)
1
if(!isset($_POST['username']) || !isset($_POST['password']) || empty($_POST['username']) || empty($_POST['password'])){

of moet het zo?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
if(isset($_POST['username']) || isset($_POST['password'])){

if(empty($_POST['username']) || empty($_POST['password'])) {

echo 'Password or username was empty! Please try again in 5 seconds.';
        header('Refresh: 5; url=login.php');
        exit;
    }
    else
    {
        // Doorgaan: username & password waren gezet en ze waren niet leeg.
    }
}
else
{
    echo 'Username or password was not set! Please try again in 5 seconds.';
    exit;
}

Regel 26

Ik snap de vraag niet..? Ik zie niks mis ermee hoor?

Register.php
Regel 7

Ik check daar of de gebruiker al ingelogd is.

Regel 15

Zelfde vraag als bij Login.php regel 14.

Regel 38
Ik zou niet weten hoe ik het anders moest afhandelen.

Regel 72
Niet waar, ivm htmlentities().

Functions.php

Dat is nog even te lastig voor mij, dus dat scriptje had ik van het internet gehaald.
Ik zal zoeken naar een nieuwe, en zo nodig hier laten keuren.

Aan de rest ga ik werken, tot zover ik kan.

Groetjes Dalando :)

Toevoeging op 25/09/2010 16:29:46:

En een mail checker:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
function checkmail($email){
    $filtered_email = filter_var($email, FILTER_VALIDATE_EMAIL);
    if ($filtered_email !== false) {
        return TRUE;
    }
else {
        return FALSE;
    }
}

?>

is dit een goeie?
Gewijzigd op 25/09/2010 16:30:34 door Dalando De Zuil

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 18:53:15

Niek s

niek s

25/09/2010 16:30:44
Quote Anchor link
Regel 14 doe ik altijd zo:
if( isset($_POST['username']) && !empty($_POST['wachtwoord']) {
// goed
}

Regel 26
je deed zoiets:
Code (php)
1
2
3
if(....){
    while(....)
{

die accolade staat op de hoogte van de if, en op de volgende regel. Terwijl je bij de if het op dezelfde regel hebt. Dat is gewoon vaag.

Regel 7: dat snap ik, maar die melding is vaag. Lees hem zelf eens. "Je moet registreren maar dat ben je al" (oid), dat staat er.

Regel 38: dat staat er bij!

Regel 72: Sinds wanneer doet htmlentities iets met enters? Nou is dat op die plaats ook niet relevant, ik had het eigenlijk over je email adres. En de enige reden dat ik die opmerking plaatste was eigenlijk omdat je regex niet klopt. Als je een kloppende regex hebt, kan er ook geen mail injection meer op die plaats. ;)

Edit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
    $filtered_email = filter_var($email, FILTER_VALIDATE_EMAIL);
    if ($filtered_email !== false) {
        return TRUE;
    } else {
        return FALSE;
    }

Nee dat is geen goede.
Als ik het goed heb onthouden las ik laatst ergens dat de interne regex van filter_var niet helemaal juist is. (Karl?)
Verder is wat je in die if doet een beetje kansloos. Heel die functie kan op 1 regel, en dus is het nut van die functie eigenlijk weg ;) Een string is namelijk in PHP hetzeflde als een boolean true.

function bla($email) {
return filter_var($email, FILTER_VALIDATE_EMAIL);
}
Gewijzigd op 25/09/2010 16:34:27 door niek s

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

25/09/2010 16:44:33
Quote Anchor link
Right. Voor dat 1.4 de lucht in gaat, laat ik de login.php, functions.php & register.php nog even controleren... De rest blijft allemaal hetzelfde.

Maar nog een paar vraagjes:

Register.php 38: "Je kan de username ook UNIQUE maken, en vervolgens de errno afvangen"

Dat is dus even chinees voor mij :S

Register.php 72: "Sinds wanneer doet htmlentities iets met enters?"

Hoe kan er dan met enters een injection ontstaan, en hoe kan ik ze voorkomen?

Niek s

niek s

25/09/2010 16:51:05
Quote Anchor link
Dalando De Zuil op 25/09/2010 16:44:33:
Right. Voor dat 1.4 de lucht in gaat, laat ik de login.php, functions.php & register.php nog even controleren... De rest blijft allemaal hetzelfde.

Maar nog een paar vraagjes:

Register.php 38: "Je kan de username ook UNIQUE maken, en vervolgens de errno afvangen"

Dat is dus even chinees voor mij :S

Register.php 72: "Sinds wanneer doet htmlentities iets met enters?"

Hoe kan er dan met enters een injection ontstaan, en hoe kan ik ze voorkomen?

Als je op google zoekt naar UNIQUE, leest hoe dat werkt, en vervolgens kijkt wat de functie mysql_errno() doet in PHP moet je toch een eind kunnen komen ;-)

Over die mail shit: zoek eens op hoe mail werkt, en dan vooral de headers. Daar moet je wel kunnen uithalen wat er bedoeld wordt.

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

25/09/2010 16:58:04
Quote Anchor link
Nou heb ik hier gekeken voor UNIQUE, maar ik snap er nog niet zo veel van. Wat doet hij? Wat moet er mee gedaan worden? ???

En mysql_errno geeft dus het mysql error id terug... Wat moet ik daarmee doen?
Gewijzigd op 25/09/2010 17:03:09 door Dalando De Zuil

Synaps Framework

Synaps Framework

25/09/2010 17:06:46
Quote Anchor link
Unique = Uniek. Succes

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

25/09/2010 17:15:42
Quote Anchor link
Nog iets, in login.php heb ik dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
$query = "SELECT * FROM dalanuser WHERE username = '". mysql_real_escape_string($_POST['username']) ."' AND password = '". mysql_real_escape_string(md5($_POST['password'])) ."'";

$mysqlquery = mysql_query($query);
    $mysqlrows = mysql_num_rows($mysqlquery);

if($mysqlrows > 0){
        while($row = mysql_fetch_assoc($mysqlquery)){

$_SESSION['dalansession'] = TRUE;
            $_SESSION['dalanuser'] = $row['username'];
            $_SESSION['dalanid'] = $row['userid'];
            $_SESSION['dalanemail'] = $row['email'];

echo 'Welcome back, '. $row['username'] .'!';
            header('Refresh: 5; url='.$settings['urllogin']);
            exit;

}
    }
    else
    {
        echo 'Your username / password does not exist! Please try again, after 5 seconds.';
        exit;
    }

Maar dit geeft telkens: username / password does not exist! Please try again, after 5 seconds.

Wat is er fout?

Niek s

niek s

25/09/2010 17:23:57
Quote Anchor link
Wat er fout is?
Dat weet ik niet, want er ontbreekt fout afhandeling ;)

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

25/09/2010 17:24:12
Quote Anchor link
Synaps Framework op 25/09/2010 17:06:46:
Unique = Uniek. Succes

ja héhé.. Daar was ik nog niet achter. Maar wat genereerd het ?

Synaps Framework

Synaps Framework

25/09/2010 17:27:07
Quote Anchor link
Ok. Even vrij vertaald. Je maakt een veld in je database uniek. Wat zou er dan gebeuren?

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

25/09/2010 17:27:09
Quote Anchor link
Niek s op 25/09/2010 17:23:57:
Wat er fout is?
Dat weet ik niet, want er ontbreekt fout afhandeling ;)

nou heb ik dit gedaan:

Code (php)
1
2
        echo 'Your username / password does not exist! Please try again, after 5 seconds.';
        echo trigger_error(mysql_error());

krijg ik dit:

Notice: in C:\data\home\www\Projects\dalanuser\login.php on line 42
1

Niek s

niek s

25/09/2010 17:45:54
Quote Anchor link
zucht :(
Niemand heeft hier zin om het google werk voor jou op te knappen. Zoek zelf eens wat.

Wat een UNIQUE veld is in SQL moet je wel kunnen vinden.
Wat je dus wil doen, is:
maak veld uniek
gooi data er in
"hey bestaat al" zegt SQL
dan zeg jij: "mooi, dan tief ik een foutmelding naar de user"

En waarom het nu fout gaat:
- echo je query eens?
- gooi eens alelen een fout op als er iets fout gaat
- staat de data wel in je database?
- stond je caps niet aan?
- etc etc etc
Gewijzigd op 25/09/2010 17:49:29 door niek s

Niels K

Niels K

25/09/2010 18:22:07
Quote Anchor link
Quote:

Nu moet ik lachen...

@Dalando, gebruik if / else structuur om foutmeldingen op te vangen..

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

25/09/2010 21:22:45
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 25/09/2010 18:22:07:
Quote:

Nu moet ik lachen...

@Dalando, gebruik if / else structuur om foutmeldingen op te vangen..

Gedaan, en kijk eens aan:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    $query = "SELECT * FROM dalanuser WHERE username = '". mysql_real_escape_string($_POST['username']) ."' AND password = '". mysql_real_escape_string(md5($_POST['password'])) ."'";

if($mysqlrows){
        echo 'Tellen is mogelijk';
    }
    else
    {
        echo 'Tellen is NIET mogelijk';
    }

En wat geeft het terug: Tellen is NIET mogelijk

Maar wat het probleem is: ??

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
<?php
session_start();
require_once 'mysql_config.php';

if(isset($_SESSION['dalansession']) && $_SESSION['dalansession'] == TRUE){
    echo 'No need to register, you&#39;re already registered!<br/>Redirect in 5 seconds.';
    exit;
}

// Check if submitted
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST"){

if(isset($_POST['username']) && !empty($_POST['wachtwoord'])){
        echo 'One of the fields was empty! Please try again, in 5 seconds.';
        exit;
    }

if($mysqlrows){
        echo 'Tellen is mogelijk';
    }

else
    {
        echo 'Tellen is NIET mogelijk';
    }

if($mysqlrows > 0){
        while($row = mysql_fetch_assoc($mysqlquery)){

$_SESSION['dalansession'] = TRUE;
            $_SESSION['dalanuser'] = $row['username'];
            $_SESSION['dalanid'] = $row['userid'];
            $_SESSION['dalanemail'] = $row['email'];

echo 'Welcome back, '. $row['username'] .'!';
            exit;

}
    }

else
    {
        exit;
    }
}

?>

<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
Username: <input type="text" name="username"/><br/>
Password: <input type="password" name="password"/><br/>
<br/>
<input type="submit" value="Login!"/><br/>
</form>

Synaps Framework

Synaps Framework

25/09/2010 21:26:35
Quote Anchor link
Volgens mij telt die functie het aantal rijen, dus met if($mysqlrows){ heb je alsnog een kut afhandeling.

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

25/09/2010 21:26:46
Quote Anchor link
Var dumps:

$mysqlquery:
resource(5) of type (mysql result)

$mysqlrows:
int(0)

Toevoeging op 25/09/2010 21:27:14:

Synaps Framework op 25/09/2010 21:26:35:
Volgens mij telt die functie het aantal rijen, dus met if($mysqlrows){ heb je alsnog een kut afhandeling.

Hoe zou ik het dan moeten doen?

Niek s

niek s

25/09/2010 21:28:18
Quote Anchor link
LOL:
Code (php)
1
if(isset($_POST['username']) && !empty($_POST['wachtwoord'])){

LOL: tellen kan mogelijk zijn ;) 0 is ook false in een if.
check het resultaat van je query eens, en echo je query eens...
Gewijzigd op 25/09/2010 21:28:45 door niek s

Synaps Framework

Synaps Framework

25/09/2010 21:31:12
Quote Anchor link
if( variable waarde is groter dan nul ) {

De rest kun je zelf.

Niek s

niek s

25/09/2010 22:13:54
Quote Anchor link
Synaps Framework op 25/09/2010 21:31:12:

De rest kun je zelf.

Oh, je bedoeld wat bij hem op regel 33 staat?
Eerst lezen ajb ;-)

Dalando: Zie mijn vorige post.

Synaps Framework

Synaps Framework

25/09/2010 22:20:48
Quote Anchor link
Niek s op 25/09/2010 22:13:54:

De rest kun je zelf.

Eerst lezen ajb ;-)

Nee dat bedoel ik niet.

Niek s

niek s

25/09/2010 23:01:17
Quote Anchor link
Synaps Framework op 25/09/2010 22:20:48:
Niek s op 25/09/2010 22:13:54:

De rest kun je zelf.

Eerst lezen ajb ;-)

Nee dat bedoel ik niet.

Wat dan wel?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.