Niet alle GD Images worden getoond

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wesley

Wesley

03/05/2009 14:40:00
Quote Anchor link
Ik heb het probleem dat als ik 25 of 50 afbeeldingen op 1 pagina wil tonen dat er sommige uit de reeks niet getoond worden. Als ik een refresh doe, dan worden sommige hiervan weer getoond en andere weer niet.

Zelfs als ik eenzelfde link naar een afbeelding neem heb ik dat probleem.
Dacht eerst iets met de destroy, maar dat was het niet.

*** EDIT ***

Hoe meer refreshes, des te minder afbeeldingen.
Stopt GD met uitvoeren als de pagina geladen is?

mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php $filename = stripslashes($_GET['url']); // set the url of the file

// Content type

header('Content-type: image/gif');

list($width,$height) = getimagesize($filename); // get dimensions of original picture

$new_width = $new_height = 75;

$image_p = imagecreatetruecolor($new_width, $new_height); // resource imagecreatetruecolor  ( int $width  , int $height  )
$image = imagecreatefromgif($filename); // resource imagecreatefromjpeg  ( string $filename  )

// bool imagecopyresampled  ( resource $dst_image  , resource $src_image  , int $dst_x  , int $dst_y  , int $src_x  , int $src_y  , int $dst_w  , int $dst_h  , int $src_w  , int $src_h  )

imagecopyresampled($image_p, $image, 0, 0, 0, 0, $new_width, $new_height, $width, $height); //

imagegif($image_p,'', 75); // Output

imagedestroy($image_p); ?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wesley

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 03:25:58

W W

W W

03/05/2009 19:21:00
Quote Anchor link
Krijg je geen foutmeldingen?

Arend a

Arend a

03/05/2009 21:32:00
Quote Anchor link
GD is redelijk geheugen en cpu intensief. Als je tegelijkertijd (tijdens het requesten) 25 a 50 images will resizen kan ik me heel goed voorstellen dat dat niet goed werkt. Een oplossing zou kunnen zijn om de images te cachen, of om de thumbnails te maken op het moment dat je ze upload (een thumbnail hoef je niet elke request opnieuw te maken).

Wesley

Wesley

04/05/2009 12:02:00
Quote Anchor link
@ pepijn

- Neen, ik krijg geen enkele foutmelding.
De thumbnails worden enkel gestopt met opbouwen zonder enige vorm van foutmelding.

@ Arend

- De foto's staan niet op mijn eigen hosting, deze komen van adverteerders op mijn website die de grote foto's geven waar ik thumbnails van maak. Dat spaart me heel wat opslag uit.

- Het intensieve. Dan is dat waarschijnlijk iets wat afhangt van website tot website. Want sommige Adverteerders hebben geen problemen, andere weer wel. Waarschijnlijk speelt hun hosting een rol dan? Ik weet het niet.

- Dan moet ik iets anders zoeken, want mijn website heeft ook de mogelijkheid om alle advertenties van een eenzelfde adverteerder te bekijken. En dan loopt het mis. Als ik een mix neem van verschillende adverteerders, (meestal) geen probleem dan.

Alvast bedankt voor de reacties
Wesley

04/05/2009 12:07:00
Quote Anchor link
Wesley schreef op 04.05.2009 12:02:
- Het intensieve. Dan is dat waarschijnlijk iets wat afhangt van website tot website. Want sommige Adverteerders hebben geen problemen, andere weer wel. Waarschijnlijk speelt hun hosting een rol dan? Ik weet het niet.

Nee, van server tot server. Al die plaatjes worden in het geheugen van je server geladen, en dan wordt er ook nog eens een nieuw plaatje van gemaakt. Dat is niet zo handig.
Andere website's cachen waarschijnlijk:
Bestaat het plaatje ?
Ja -> Is het niet ouder dan X tijd? -> Gecachde plaatje laten zien.
Nee -> Plaatje genereren.

Wesley

Wesley

04/05/2009 12:09:00
Quote Anchor link
Ik begin stilaan door te hebben dat het opbouwen van de thumbnails adhv GD Library, om geheugen uit te sparen, mss toch niet zo een slimme zet van me was.

Hopelijk wordt mijn site eens populair, en dan heb ik verschillende gebruikers tegelijk. Dan zal het er waarschijnlijk alles behalve beter op worden.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.