Niet alle informatie wordt uit de database gehaald!
Ik ben een beginner en probeer om informatie uit de database weer te geven. Helaas haalt het script niet alles uit de database, namelijk de eerste regel in de tabel laat die niet zien :S... Ik krijg ook geen foutmeldingen te zien. Dit is de enigste code die ik heb in het bestand.
//Database verbinding
mysql_connect("localhost", "test", "test") or die(mysql_error());
mysql_select_db("test");
//gegevens ophalen uit de database
$sql= "SELECT * FROM `members`";
$res= mysql_query($sql);
$data= mysql_fetch_assoc($res);
if(empty($data))
{
echo "Er is nog geen data toegevoegd.";
}
else
{
while($data= mysql_fetch_assoc($res))
{
$naam= $data['naam'];
echo $naam. "<br>";
}
}
Als er niks in de tabel members staat geeft die netjes weer dat er nog geen data is in de database
Als ik 1 naam in de database heb geeft die deze niet weer.. maar zegt ook niet dat er niks in staat. Pas vanaf de 2de naam geeft hij de data weer..
het is net of de eerste regel niet word weergegeven.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt
Gewijzigd op 10/02/2006 01:30:00 door Barnie
{
}
else
{
while($data= mysql_fetch_assoc($res))
{
$naam= $data['naam'];
echo $naam. "<br>";
}
}
barnie:
Waarom deze constructie? Je hebt een array $data waar al je gegevens in staan en nu maak ook nog eens een variabele $naam aan waar dezelfde gegevens in staan als in $data['naam']. Dat levert alleen maar extra tikwerk (met kans op fouten) en extra geheugengebruik op. Tevens heeft dit als nadeel dat je (zeker bij grote scripts) niet meer weet waar $naam vandaan komt.$naam= $data['naam'];
echo $naam. "<br>";
echo $naam. "<br>";
Verder altijd controleren of een query wel is gelukt en heeft opgeleverd wat jij verwacht.
Tenslotte nooit en te nimmer backtics ` gebruiken, dat gaat vroeg of laat problemen opleveren.
'$data= mysql_fetch_assoc($res);'
De bovenste wordt echter nooit weergegeven :P da's de reden dat je eerste 'record' verdwijnt.
//Database verbinding