niet meer dan 5 arrays laden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

05/01/2013 13:28:12
Quote Anchor link
Beste iedereen,

stel ik heb een groot xml bestand dat mijn site moet parse dan duurt het laden heel lang. kan ik dan ook iets maken dat hij maar 5 array's laad. en als je dan drukt op meer laden dat er dan weer 5 arrays meer bij komen.

ik wist niet goed of ik dit in javascript moet doen of in php.
Gewijzigd op 05/01/2013 13:29:56 door Keizer Webdesign

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 22:34:54

Wouter J

Wouter J

05/01/2013 13:31:57
Quote Anchor link
PHP kan alleen wat doen op de server, zodra je dus iets wilt doen wat je in het browser wilt doen of zodra je informatie van de browser/bezoeker nodig hebt moet je dus met JavaScript aan de slag.

Volgende vraag: Waar heb je al op gezocht?

Erwin H

Erwin H

05/01/2013 13:33:22
Quote Anchor link
Ten eerste, op de pc van de gebruiker kan je niet veel met files doen, dus helemaal in javascript wordt erg moeilijk (niet onmogelijk, maar zeker niet de makkelijkste manier).
Een deel zal je in php server side moeten oplossen en ik zou dan al aanraden om in feite alles server side te doen en alleen de resultaten te tonen, eventueel middels javascript om het via ajax calls elke keer uit te breiden.

Dan wat betreft het deels inlezen. Ja, in principe kan het wel, maar als je naar de standaard xml parsers kijkt dan ken ik geen methodes om maar een deel van een bestand in te lezen (misschien iemand anders...). Wil je dus echt maar een deel inladen dan zal je aan de slag moeten met de normal I/O functies die met bestanden kunnen omgaan. Voordeel is dat je volledig zelf kunt bepalen hoe en wat.... nadeel is dat je echt alles zelf zult moeten gaan doen, inclusief het parsen van de xml.

Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

05/01/2013 13:35:20
Quote Anchor link
@wouter
dat weet ik dus ook niet waar ik op moet zoeken.

en als ik dat wil doen in javascript dan moet wel alles geladen worden toch?

Toevoeging op 05/01/2013 15:43:25:

kijk zoiets als twitter.com dan kijk je bij iemands tweets, dan laadt hij toch ook niet al zijn of haar tweets want anders duurt het laden van die pagina veel te lang.
Gewijzigd op 05/01/2013 13:37:10 door Keizer Webdesign

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/01/2013 00:00:54
Quote Anchor link
Daar gebruiken ze deze techniek voor:
http://www.webresourcesdepot.com/load-content-while-scrolling-with-jquery/

Ik prefereer hier jQuery voor. D.m.v. AJAX halen ze steeds weer een volgende n aantal items op.....

Wouter J

Wouter J

06/01/2013 00:06:23
Quote Anchor link
En SimpleXml moet je dan niet gebruiken, kijk ook eens naar deze vragen en vooral antwoorden: http://stackoverflow.com/q/1167062/1149495 en http://stackoverflow.com/q/911663/1149495

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.