Nieuw Design
horen wat betreft mijn nieuwe site design.
hij is gemaakt voor minimaal 800x600
Menu komt linksboven onder de header
en in het midden in dat vak komt de content
wat kan er beter/anders?
groetjess,
marviins
afbeelding:
www.marviins.nl/wallpaper.png
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marvin S
Arjan Schuurman schreef op 12.02.2007 22:41:
opsig wel vet, maar contentblok vind ik te klein en hij is nooit gemaakt voor 800 x 600... dat zie ik wel aan de resolutie van het plaatje.
Edit:
?? is 800 x 600 dan zo klein??? :S:S
Als ik de eigenschappen pak van het plaatje (uit groot scherm)
dan is de afmeting 800x598 het content veld KAN inderdaad
iets groter maar het word een portfolio script. dus ik moet even
kijken hoe het uitkomt en HOE ik de info ga laten zien..
Ik vind het persoonlijk niks, zo je dit niet beter met een CSS liquid layout kunnen doen? dan issie nl voor alle resoluties :).
Je denkt toch niet serieus dat mensen hier een goed en duidelijk idee van krijgen? En daar draait het vooral om.
Gewoon nog een maken, hoe meer hoe beter je word. Niet elk design zal in het begin top zijn, en probeer zomin mogelijk plaatjes te gebruiken!
Wanneer de plaatjes eenmaal geladen zijn kan je lekker snel door klikken omdat de reut al in je cache zit.
Als ik deze pagina, dit betreffende topic van PHPHulp download ben ik al 193 kB kwijt.
Het plaatje van Marvin is 183.21 kB. Net iets minder en wanneer dit plaatje omgezet wordt kan dit nog minder worden aangezien er een hoop van de layout egaal zwart is. Dit kan dan gewoon weggeknipt worden en als #000000 in een CSS file gezet worden.
Conclusie: Ik vind dat plaatjes in een ontwerp zeker niet NOT DONE zijn. Wanneer je goed oplet hoe groot je pagina wordt en welke doelgroep je wil aanspreken.
Naast deze ode over plaatjes vind ik het geen aansprekende layout voor een portfolio. Hij is te donker, het contrast zal straks vervelend worden wanneer je er plaatjes in gaat zetten. Paste die maar eens ín je photoshop layout. Een lichtere kleur is dus sneller een voorkeur bij dit soort website's.
Bij een fansite van een artiest/ acteur of noem maar op, is het logisch dat je veel foto's en afbeeldingen hebt die met het onderwerp te maken hebben. Voor de doelgroep is het dan niet zo erg wanneer er lang gewacht moet worden. Wel is het bij zulke websites zaak dat je niet teveel afleidende toeters en bellen op de website zet, het is per slot van rekening een informatieve website. (ben zelf met zo'n site bezig, die is iets meer dan 100 kb groot, maar de afbeeldingen laden maar 1 keer)
Maak je een vooral zakelijke website, waarop je laat zien wat je kan, of om dingen te verkopen, dan is het vooral zaak dat je een zakelijke/ eenvoudige layout hebt zonder te veel afleidende toeters en bellen. Ook kleurkeuze is hierin een belangrijk issue. Te donkere kleuren werkt op zo'n site niet aanlokkelijk. Kijk maar eens rond, als je op een zeer bekende webwinkel komt, zie je dat deze meest niet donker gekleurd zijn, maar vooral "zakelijk" zijn aangekleed.
Voor jou website vind ik dat je layout veel te donker is. Het is van een portfolio de bedoeling (en als je het goed doet ook de kracht) dat de aandacht van bezoekers op de foto's / afbeeldingen is gericht, van de dingen die je laat zien in je portfolio. (en natuurlijk ook op de aanvullende informatie hierover) Het moet dus eenvoudig zijn, en de afbeeldingen moeten er als het ware uitspringen.
Hou dus voor je portfolio een eenvoudige en overzichtelijke layout aan, probeer maar eens iets te maken met lichtere kleuren.
bedankt voor jullie feedback.
Ik zal eens opnieuw beginnen en met lichte kleuren spelen..
Als die klaar is na een tijdje zal ik wel weer een feedback
vragen..
thnxx..