NIEUW en vol met vragen :D
Hallo ik ben een absolute beginner, qua PHP en wilde graag weten als ik een 'geleende' script wil gebruiken, hoe ik dit dan kan testen en zien of het ook daadwerkelijk werkt, zoals ik dat zou willen?
Door de boel op een webserver te knallen en met de browser aan te spreken.
hmmf en de vraag is precies?
dus je bedoelt dat ik op de apache server moet proberen te krijgen??? :(
maurice schreef op 27.11.2009 18:30:
de vraag die ik heb is, hoe ik een *.php-bestand kan bekijken of het script doet wat er gedaan moet worden
Klopt, je zult een Apache server moeten hebben met daarop PHP geinstalleerd en geconfigureerd, om te kunnen kijken of het php bestand het doet.
... Je kunt ook gewoon xampp of andere localhost programma gebruiken !
lucien schreef op 27.11.2009 18:44:
de vraag die ik heb is, hoe ik een *.php-bestand kan bekijken of het script doet wat er gedaan moet worden
maurice schreef op 27.11.2009 18:30:
Bumpen is niet toegestaan, dit mag pas na 24 uur. Als je tekst wilt toevoegen grbruik dan het knopje aanpassen boven je bericht.
EDIT: Maar welkom aan boord uiteraard!
(oja, en voor lokaal testen Wampserver aan. Makkelijk php te updaten en dergelijke. Via tray icon makkelijker server herstarten en dergelijke).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Afra ca
maar als ik gebruik wil maken van Wampserver, moet ik dan eerst mijn apache http server/mysql/php5 verwijderen??
WAMP is gewoon een versimpelde installatie (alles in 1) van die 3 pakketten die jij opnoemt.
Hipska schreef op 28.11.2009 10:34:
nee, als je die al hebt, dan kan je dat best gebruiken he..
WAMP is gewoon een versimpelde installatie (alles in 1) van die 3 pakketten die jij opnoemt.
ja dat had ik gezien, dat alles in 1 is bij de wampserver, maar hoe kan ik dan bv een php bekijken, hoe dat eruit komt te zien in een browser?
Ik krijg nl een melding dat ik een testserver moet installeren als ik een *.php-bestand via dreamweaver wil bekijken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B