[nieuw probleem] gastenboek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 11:34:54
Quote Anchor link
Ik heb een opdracht gekregen voor school, een gastenboek maken met .txt bestanden en php/html. Ik heb 2 pagina's en een gastenboek.txt, maar het schrijven lukt, dan wordt ik naar de andere pagina verzonden, en dan komt mijn 'reactie' daar te staan, en de reactie staat ook in het gastenboek.txt, maar ga ik nog een reactie plaatsen, dan overschrijft hij hem, en staat de nieuwe reactie in gastenboek.txt. Wat moet ik doen? dit is mijn code:

<<<<<<<<<----------schrijven.php----------->>>>>>>>>>>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8"/>
<title></title>
</head>

<body align="center">

<form action="lezen.php" method="post">

Naam: <br /><input type="text" name="naam"/><br />
E-mail: <br /><input type="text" name="mail" /><br />
Onderwerp: <br /><input type="text" name="onderwerp"/><br />
Bericht: <br /><textarea name="bericht" onclick="this.value=''">Vul hier uw bericht in</textarea><br />
<input type="submit" value="Plaats bericht" name="submit" />

</form>

</body>

</html>

<<<<<<<<----------------------lezen.php---------------------->>>>>>>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8"/>
<title></title>
</head>

<body>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php

$naam
= $_POST['naam'];
$mail = $_POST['mail'];
$onderwerp = $_POST['onderwerp'];
$bericht = $_POST['bericht'];

$body = $naam . "\n";
$body .= $mail . "\n";
$body .= $onderwerp . "\n";
$body .= $bericht . "\n";

file_put_contents("gastenboek.txt",$body);

$gastenboek = file("gastenboek.txt");

foreach($gastenboek as $value)
{

echo $value . "<br />";    
}

?>

</body>

</html>

alvast bedankt, jeremy
Gewijzigd op 28/09/2011 18:15:54 door Jerry php

PHP hulp

PHP hulp

03/12/2024 18:08:56

Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2011 11:37:04

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 11:37:50
Quote Anchor link
Vincent Huisman op 28/09/2011 11:37:04:

bedankt voor uw reactie
Kunt u misschien die tag uitleggen, en hoe ik hem moet toepassen?

B a s
Beheerder

B a s

28/09/2011 11:49:42
Quote Anchor link
Je doet het in principe wel goed Jerry. Als je nou voor je file_put_contents eerst de bestaande berichten ophaalt via file_get_contents en dit in een variabele plaatst, dan kun je daarna de oude berichten en het nieuwe bericht samenvoegen die je vervolgens in het gastenboek.txt bestand schrijft.

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 11:51:24
Quote Anchor link
Bas Kreleger op 28/09/2011 11:49:42:
Je doet het in principe wel goed Jerry. Als je nou voor je file_put_contents eerst de bestaande berichten ophaalt via file_get_contents en dit in een variabele plaatst, dan kun je daarna de oude berichten en het nieuwe bericht samenvoegen die je vervolgens in het gastenboek.txt bestand schrijft.

Bedankt voor uw reactie
Ik ben echt nog maar een beginner, dus dat zul je me even moeten uitleggen wat ik nu precies moet gaan doen, en hoe.

Sorry

bedankt
Gewijzigd op 28/09/2011 11:51:46 door Jerry php

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

28/09/2011 12:39:16
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$contents
= file_get_contents("gastenboek.txt");
$ contents .= $body;
file_put_contents("gastenboek.txt", $contents)
?>

Die drie regels i.pv. van jouw regel 13 in de code

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 12:40:51
Quote Anchor link
@gervansteenderen

ik heb het toegepast, maar hij geeft een fout op line 17
ik weet het, ik heb $gastenboek niet in mijn script zitten, maar waar moet ik die toevoegen (als dat de fout is?)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php

$naam
= $_POST['naam'];
$mail = $_POST['mail'];

$body = $naam . "\n";
$body .= $mail . "\n";

$contents = file_get_contents("gastenboek.txt");
$contents .= $body;
file_put_contents("gastenboek.txt", $contents);

{

echo $value . "<br />";    
}

?>
Gewijzigd op 28/09/2011 14:24:15 door Jerry php

B a s
Beheerder

B a s

28/09/2011 14:24:01
Quote Anchor link
En wat zegt de foutmelding?

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 14:24:51
Quote Anchor link
Bas Kreleger op 28/09/2011 14:24:01:
En wat zegt de foutmelding?

Sorry het was op lijn 17, maar dit zegt het:

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/deb44223/domains/dj-jeremy.nl/public_html/lezen.php on line 17

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

28/09/2011 14:25:47
Quote Anchor link
tussen regel 15 en 17 moet je de regel 15 in de code van je eerste post zetten

die foutmelding is omdat de varaiable $gastenboek niet gedefinieerd is
Gewijzigd op 28/09/2011 14:27:51 door Ger van Steenderen

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 14:26:37
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 28/09/2011 14:25:47:
tussen regel 15 en 17

hoe bedoel je?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

28/09/2011 14:28:22
Quote Anchor link
lees de edit in mijn vorige reactie

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 14:31:26
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 28/09/2011 14:28:22:
lees de edit in mijn vorige reactie

Dankje, het werkt.
ik had eerst dit geprobeert op regel 15:

>>> Naar dit verandert <<<

$gastenboek = file_put_contents("gastenboek.txt", $contents);

Maar waarom werkt dit niet?
Gewijzigd op 28/09/2011 14:31:39 door Jerry php

Maikel  B

Maikel B

28/09/2011 14:33:20
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

$naam
= $_POST['naam'];
$mail = $_POST['mail'];

$body = $naam . "\n";
$body .= $mail . "\n";

$contents = file_get_contents("gastenboek.txt");
$contents .= $body;

$gastenboek = file("gastenboek.txt");

{

echo $value . "<br />";    
}

?>

zo is ie goed

EDIT: ik ben al te laat :P
Gewijzigd op 28/09/2011 14:33:44 door Maikel B

B a s
Beheerder

B a s

28/09/2011 14:33:48
Quote Anchor link
Je bent $gastenboek = file_get_contents() vergeten.

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 14:36:59
Quote Anchor link
Bedankt allemaal!

Toevoeging op 28/09/2011 14:50:28:

Nu heb ik een andere vraag, nu wil ik elk bericht even scheiden met een streep of iets dergelijks, maar dat lukt me niet echt. hoe doe ik dat?

Maikel  B

Maikel B

28/09/2011 15:03:54
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
// Deze lijn
echo $value . "<br />";

// vervangen door
echo $value . "<br /><hr />";  
?>

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 15:06:21
Quote Anchor link
Maikel B op 28/09/2011 15:03:54:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
// Deze lijn
echo $value . "<br />";

// vervangen door
echo $value . "<br /><hr />";  
?>

Ja, maar dan krijg ik een lijn tussen elk zinnetje. Ik wil zeg maar het totale bericht van één iemand en dan 1 lijn en dan weer heel het bericht en dan weer lijn etc etc

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

28/09/2011 15:10:43
Quote Anchor link
Door elk bericht behalve het eerste te beginnen met een htmlcode regel?

Maikel  B

Maikel B

28/09/2011 15:12:04
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$naam
= $_POST['naam'];
$mail = $_POST['mail'];

$body = $naam . "\n";
$body .= $mail . "\n";
?>

Dit kan trouwens ook korter door geen onnodige variabelen aan te maken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$body
= $_POST['naam'] . "\n";
$body .= $_POST['mail'] . "\n";
$body .= $_POST['onderwerp'] . "\n";
$body .= $_POST['bericht'] . "\n";
?>

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 15:24:12
Quote Anchor link
Ik wil gewoon dit soort gastenboek:

Naam
Mail
Onderwerp
Bericht

Naam
Mail
Onderwerp
Bericht

etc etc etc

Hoe doe ik dat?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.