[nieuw probleem] gastenboek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 11:34:54
Quote Anchor link
Ik heb een opdracht gekregen voor school, een gastenboek maken met .txt bestanden en php/html. Ik heb 2 pagina's en een gastenboek.txt, maar het schrijven lukt, dan wordt ik naar de andere pagina verzonden, en dan komt mijn 'reactie' daar te staan, en de reactie staat ook in het gastenboek.txt, maar ga ik nog een reactie plaatsen, dan overschrijft hij hem, en staat de nieuwe reactie in gastenboek.txt. Wat moet ik doen? dit is mijn code:

<<<<<<<<<----------schrijven.php----------->>>>>>>>>>>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8"/>
<title></title>
</head>

<body align="center">

<form action="lezen.php" method="post">

Naam: <br /><input type="text" name="naam"/><br />
E-mail: <br /><input type="text" name="mail" /><br />
Onderwerp: <br /><input type="text" name="onderwerp"/><br />
Bericht: <br /><textarea name="bericht" onclick="this.value=''">Vul hier uw bericht in</textarea><br />
<input type="submit" value="Plaats bericht" name="submit" />

</form>

</body>

</html>

<<<<<<<<----------------------lezen.php---------------------->>>>>>>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8"/>
<title></title>
</head>

<body>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php

$naam
= $_POST['naam'];
$mail = $_POST['mail'];
$onderwerp = $_POST['onderwerp'];
$bericht = $_POST['bericht'];

$body = $naam . "\n";
$body .= $mail . "\n";
$body .= $onderwerp . "\n";
$body .= $bericht . "\n";

file_put_contents("gastenboek.txt",$body);

$gastenboek = file("gastenboek.txt");

foreach($gastenboek as $value)
{

echo $value . "<br />";    
}

?>

</body>

</html>

alvast bedankt, jeremy
Gewijzigd op 28/09/2011 18:15:54 door Jerry php

PHP hulp

PHP hulp

11/12/2024 22:09:31

Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/09/2011 11:37:04

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 11:37:50
Quote Anchor link
Vincent Huisman op 28/09/2011 11:37:04:

bedankt voor uw reactie
Kunt u misschien die tag uitleggen, en hoe ik hem moet toepassen?

B a s
Beheerder

B a s

28/09/2011 11:49:42
Quote Anchor link
Je doet het in principe wel goed Jerry. Als je nou voor je file_put_contents eerst de bestaande berichten ophaalt via file_get_contents en dit in een variabele plaatst, dan kun je daarna de oude berichten en het nieuwe bericht samenvoegen die je vervolgens in het gastenboek.txt bestand schrijft.

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 11:51:24
Quote Anchor link
Bas Kreleger op 28/09/2011 11:49:42:
Je doet het in principe wel goed Jerry. Als je nou voor je file_put_contents eerst de bestaande berichten ophaalt via file_get_contents en dit in een variabele plaatst, dan kun je daarna de oude berichten en het nieuwe bericht samenvoegen die je vervolgens in het gastenboek.txt bestand schrijft.

Bedankt voor uw reactie
Ik ben echt nog maar een beginner, dus dat zul je me even moeten uitleggen wat ik nu precies moet gaan doen, en hoe.

Sorry

bedankt
Gewijzigd op 28/09/2011 11:51:46 door Jerry php

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

28/09/2011 12:39:16
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$contents
= file_get_contents("gastenboek.txt");
$ contents .= $body;
file_put_contents("gastenboek.txt", $contents)
?>

Die drie regels i.pv. van jouw regel 13 in de code

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 12:40:51
Quote Anchor link
@gervansteenderen

ik heb het toegepast, maar hij geeft een fout op line 17
ik weet het, ik heb $gastenboek niet in mijn script zitten, maar waar moet ik die toevoegen (als dat de fout is?)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php

$naam
= $_POST['naam'];
$mail = $_POST['mail'];

$body = $naam . "\n";
$body .= $mail . "\n";

$contents = file_get_contents("gastenboek.txt");
$contents .= $body;
file_put_contents("gastenboek.txt", $contents);

{

echo $value . "<br />";    
}

?>
Gewijzigd op 28/09/2011 14:24:15 door Jerry php

B a s
Beheerder

B a s

28/09/2011 14:24:01
Quote Anchor link
En wat zegt de foutmelding?

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 14:24:51
Quote Anchor link
Bas Kreleger op 28/09/2011 14:24:01:
En wat zegt de foutmelding?

Sorry het was op lijn 17, maar dit zegt het:

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/deb44223/domains/dj-jeremy.nl/public_html/lezen.php on line 17

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

28/09/2011 14:25:47
Quote Anchor link
tussen regel 15 en 17 moet je de regel 15 in de code van je eerste post zetten

die foutmelding is omdat de varaiable $gastenboek niet gedefinieerd is
Gewijzigd op 28/09/2011 14:27:51 door Ger van Steenderen

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 14:26:37
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 28/09/2011 14:25:47:
tussen regel 15 en 17

hoe bedoel je?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

28/09/2011 14:28:22
Quote Anchor link
lees de edit in mijn vorige reactie

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 14:31:26
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 28/09/2011 14:28:22:
lees de edit in mijn vorige reactie

Dankje, het werkt.
ik had eerst dit geprobeert op regel 15:

>>> Naar dit verandert <<<

$gastenboek = file_put_contents("gastenboek.txt", $contents);

Maar waarom werkt dit niet?
Gewijzigd op 28/09/2011 14:31:39 door Jerry php

Maikel  B

Maikel B

28/09/2011 14:33:20
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

$naam
= $_POST['naam'];
$mail = $_POST['mail'];

$body = $naam . "\n";
$body .= $mail . "\n";

$contents = file_get_contents("gastenboek.txt");
$contents .= $body;

$gastenboek = file("gastenboek.txt");

{

echo $value . "<br />";    
}

?>

zo is ie goed

EDIT: ik ben al te laat :P
Gewijzigd op 28/09/2011 14:33:44 door Maikel B

B a s
Beheerder

B a s

28/09/2011 14:33:48
Quote Anchor link
Je bent $gastenboek = file_get_contents() vergeten.

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 14:36:59
Quote Anchor link
Bedankt allemaal!

Toevoeging op 28/09/2011 14:50:28:

Nu heb ik een andere vraag, nu wil ik elk bericht even scheiden met een streep of iets dergelijks, maar dat lukt me niet echt. hoe doe ik dat?

Maikel  B

Maikel B

28/09/2011 15:03:54
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
// Deze lijn
echo $value . "<br />";

// vervangen door
echo $value . "<br /><hr />";  
?>

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 15:06:21
Quote Anchor link
Maikel B op 28/09/2011 15:03:54:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
// Deze lijn
echo $value . "<br />";

// vervangen door
echo $value . "<br /><hr />";  
?>

Ja, maar dan krijg ik een lijn tussen elk zinnetje. Ik wil zeg maar het totale bericht van één iemand en dan 1 lijn en dan weer heel het bericht en dan weer lijn etc etc

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

28/09/2011 15:10:43
Quote Anchor link
Door elk bericht behalve het eerste te beginnen met een htmlcode regel?

Maikel  B

Maikel B

28/09/2011 15:12:04
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$naam
= $_POST['naam'];
$mail = $_POST['mail'];

$body = $naam . "\n";
$body .= $mail . "\n";
?>

Dit kan trouwens ook korter door geen onnodige variabelen aan te maken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$body
= $_POST['naam'] . "\n";
$body .= $_POST['mail'] . "\n";
$body .= $_POST['onderwerp'] . "\n";
$body .= $_POST['bericht'] . "\n";
?>

Jerry php

Jerry php

28/09/2011 15:24:12
Quote Anchor link
Ik wil gewoon dit soort gastenboek:

Naam
Mail
Onderwerp
Bericht

Naam
Mail
Onderwerp
Bericht

etc etc etc

Hoe doe ik dat?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.