Nieuw voorbeeld project
Film database
Ik ga nu de uitleg op mijn eigen blog uitwerken. Als dat klaar is zal ik een linkje posten.
Ik wil ook wel een stukje voor phphulp schrijven, daarvoor zou ik graag, kijkend naar het voorbeeld, willen horen over welk stuk of onderwerp ik iets zou kunnen maken?
Of zijn er misschien vragen over hoe ik iets gedaan heb?
n.b. ik heb nog weinig met opmaak gedaan, dat komt in een later vervolg.
Ik heb weer een nieuw voorbeeld project klaar. Zie Ik ga nu de uitleg op mijn eigen blog uitwerken. Als dat klaar is zal ik een linkje posten.
Ik wil ook wel een stukje voor phphulp schrijven, daarvoor zou ik graag, kijkend naar het voorbeeld, willen horen over welk stuk of onderwerp ik iets zou kunnen maken?
Of zijn er misschien vragen over hoe ik iets gedaan heb?
n.b. ik heb nog weinig met opmaak gedaan, dat komt in een later vervolg.
n.b. voor wie het zich afvraagt: de lijst van films is de top 250 van imdb.com.
Ik heb dat met een eigen gebouwde html scraper daarvandaan gehaald. En nee .. ik ga niet uitleggen hoe je een scraper maakt.
John Berg op 23/08/2012 09:40:27:
Ik heb dat met een eigen gebouwde html scraper daarvandaan gehaald. En nee .. ik ga niet uitleggen hoe je een scraper maakt.
Ik denk dat dat juist het interessantste is eerlijk gezegd.
Toevoeging op 23/08/2012 10:48:32:
En SQL-injectie.. http://simplemvc.example.ganymedes.be/movies/edit/-14?page=0&search=
Niet alles van de movie db ge scrapt
Ik zet er een cron op zodat elk uur de database teruggezet wordt.
@Chris: SQL injection zal nooit gaan, ALLES gaat via parameter binding. Ik had er alleen de foutafhandeling nog helemaal niet inzitten. Ik zal een simpele foutafhandeling erbij bouwen.
XSS had ik compleet over het hoofd gezien, wat ik tamelijk dom van mezelf vind. Ik heb het nu 'opgelost'. Ik was toch al niet blij met de afhandeling van url's met parameters erin, ik denk na over iets structurelers. Bedankt voor de Eyeopener!!
Geen probleem, blij dat je het goed oppikt!