nieuwe dataveld

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rick

Rick

04/02/2010 09:46:00
Quote Anchor link
Hoi een goede morgen.

Ik heb een probleempje met een script om data in de db te zetten.
Ik heb een tabel met catid en catnaam.
catid is auto_increment.

Nu wil ik als ik een categorie toevoeg dmv een formulier ook in een andere tabel het catid toevoegen, maar omdat dat auto_increment hoe kom ik erachter wel catid dat is?

zat even te twijfelen of dit php of db gerelateerd probleem was, maar is een beetje van beide denk ik.

Groeten,

Rick

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 14:34:38

Thijs Damen

Thijs Damen

04/02/2010 11:05:00
Quote Anchor link
When a new AUTO_INCREMENT value has been generated, you can also obtain it by executing a SELECT LAST_INSERT_ID() statement with mysql_query() and retrieving the value from the result set returned by the statement.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/getting-unique-id.html

Google > all

- SanThe -

- SanThe -

04/02/2010 11:22:00

John D

John D

04/02/2010 11:25:00
Quote Anchor link
Thijs Damen schreef op 04.02.2010 11:05:
When a new AUTO_INCREMENT value has been generated, you can also obtain it by executing a SELECT LAST_INSERT_ID() statement with mysql_query() and retrieving the value from the result set returned by the statement.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/getting-unique-id.html

Google > all

Klopt en je kan dit ook in je tweede insert verwerken. INSERT into jouw_2e_tabel values (bla,blabla, SELECT LAST_INSERT_ID()); Daarmee bespaar je 1x een transactie van php naar Mysql en terug. Mijn syntax is wellicht niet helemaal juist maar ik hoop dat je de bedoeling begrijpt.

Rick

Rick

04/02/2010 12:22:00
Quote Anchor link
THanx dit werk

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.