nieuwe editor

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/02/2013 00:44:31
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Aangezien mijn huidige editor niet kan omgaan met de PHP 5.4 syntax zoek ik een nieuwe. Ik heb er al 2 geprobeerd (Netbeans en EditPlus) maar die kunnen beiden niet normaal omgaan met projecten.

Ik zoek een lichtgewicht editor zonder al te veel poespas. Eentje die lekker snel werkt.

Vereisten:

- Syntax PHP 5.4: de editor moet de PHP .4 syntax ondersteunen.
- Projecten: het moet mogelijk zijn om met projecten te werken. Ik creëer een nieuw project "mijn website". Vervolgens moet ik hier directories en bestanden aan kunnen toevoegen. Zodra ik de volgende keer mijn editor opstart, krijg ik alleen de bestanden en directories te zien die bij mijn project horen.
- SFTP: de editor dient ingebouwde SFTP ondersteuning te hebben zodat ik via de editor verbinding kan maken met mijn VPS.
- Géén lokale kopieën: ik wil de bestanden rechtstreeks vanaf de server kunnen wijzigen en opslaan. Op mijn computer moeten geen lokale kopieën worden opgeslagen (dit vertraagt de boel namelijk enorm).
- Direct opslaan: zodra ik een bestand opsla, moet dit direct op de server worden opgeslagen zodat ik het resultaat direct in de browser kan bekijken.
- Methods aanvullen: als ik intyp echo $class->get dan wil ik dat automatisch alle functies worden getoond die met "get" beginnen (bijv. getKeys, getAll enz.).

Wie o wie weet welke editor kan wat ik wil?
Gewijzigd op 13/02/2013 00:45:22 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 11:47:51

- Raoul -

- Raoul -

13/02/2013 02:37:17
Quote Anchor link
Ik gebruikte al jaren Netbeans, maar toen ik hier een aantal berichtjes zag over PHPStorm heb ik het direct eens uitgeprobeerd en ik was direct verkocht!

Trouwens, wat bedoel je dat Netbeans niet met projecten kan omgaan? Alles met projecten werkt hier goed gewoon.

Je probleem met Netbeans, dat terzijde, aangezien je graag FTP toegang had met de editor raad ik toch PHPstorm aan, aangezien de FTP functionaliteit van Netbeans, nogal crappy is.
Gewijzigd op 13/02/2013 02:38:45 door - Raoul -

TJVB tvb

TJVB tvb

13/02/2013 09:48:29
Quote Anchor link
Zend heeft gisteren versie 10 van Zend Studio uitgebracht ( https://www.zend.com/en/products/studio/ )
Die ondersteund volgens mij alles wat je vraagt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/02/2013 09:57:47
Quote Anchor link
Thanks voor de reacties.

@Raoul: doet PHPStorm alles wat ik wil? Wat betreft die projecten... het wilde niet. Ik wil gewoon een leeg project aanmaken, en daar directories aan kunnen koppelen, maar ik moest een upload map aangeven en in de upload map worden dan mijn bestanden geplaatst... maar dat wil ik helemaal niet op die manier. Ik wil gewoon een bestaande directory aan een project kunnen toevoegen.

@TJVB tvb: thanks. Toevallig kwam ik gisteren op de site van Zend en zag dat versie 10 uit is, maar ik had geen idee dat die gisteren pas is uitgekomen. Toevallig! Ik gebruik nu dus Zend Studio 5.5 en die werkt prettig, behalve dat de syntax voor PHP 5.4 niet wordt ondersteund. Ik heb (inmiddels al een paar jaar geleden) de nieuwe Zend Studio geprobeerd op basis van Eclipse, maar dat was geen succes. Telkens asl je een bestand wil opslaan moet je letterlijk een aantal seconden wachten. Soms wel 10. Alles wordt namelijk gespiegeld aan een lokale versie op je computer. Dat werkt dus allemaal super traag. Weet jij toevallig of dat tegenwoordig beter is geregeld?

TJVB tvb

TJVB tvb

13/02/2013 10:11:09
Quote Anchor link
@Ozzie, Als ik remote werk is het op een netwerk schijf. Ik heb dus geen ervaring met direct via (s)ftp o.i.d. werken. Maar ik merk wel dat versie 10 een stuk beter reageert als je veel projecten open hebt staan dan versie 9. Ook als het netwerk even hapert.
De beta van versie 10 was al eerder beschikbaar, maar gisteren is die pas officieel uitgekomen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/02/2013 10:18:27
Quote Anchor link
Ah, oke... de versie waar ik over praat was de eerste versie die uitkwam na Zend Studio 5.5

Misschien versie 10 dan toch eens proberen als er een trial van is. Alleen hij zal wel weer gruwelijk duur zijn vrees ik...

TJVB tvb

TJVB tvb

13/02/2013 10:23:00
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 13/02/2013 10:18:27:
Misschien versie 10 dan toch eens proberen als er een trial van is. Alleen hij zal wel weer gruwelijk duur zijn vrees ik...
Nu tijdelijk maar €149 i.p.v. €299. Ik heb hem zelf een tijd geleden al gekocht in een super aanbieding.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/02/2013 10:28:57
Quote Anchor link
Hmmm, oke... zou ik eens een trial moeten proberen. Ik neem aan dat die license alleen voor versie 10 is en niet voor eventuele hogere versies?

TJVB tvb

TJVB tvb

13/02/2013 11:30:40
Quote Anchor link
Klopt, je krijgt wel korting voor een upgrade.

- Raoul -

- Raoul -

13/02/2013 14:44:53
Quote Anchor link
149 euro is een overdreven hoge prijs terwijl PHPstorm gewoon alles doet wat Zend Studio doet. Volgens mij een iets minder goede Zend Framework integratie, maar dat gebruik je toch niet?

TJVB tvb

TJVB tvb

13/02/2013 15:22:19
Quote Anchor link
@Raoul, de volledige integratie voor mobile development (zie: http://venturebeat.com/2012/10/23/php-developers-you-must-see-this-creating-a-cloud-enabled-native-mobile-app-in-10-minutes-or-less-in-zend-studio/#FFDhbzWTLLOIReoZ.99 )
En verder support voor cloud (amazon en phpcloud, gebruik ik zelf niet) of zend server maakt het verschil wel iets groter. ZF integratie is zeer prettig.

Maar als je het niet gebruikt is het zonde geld.
Gewijzigd op 13/02/2013 15:46:11 door TJVB tvb

Kees Schepers

kees Schepers

13/02/2013 15:58:36
Quote Anchor link
Ozzie, de oplossing is dat je niet remote gaat werken ;) Werken met (S)FTP is zooooo 2003 ofzo haha. Beter gewoon versioning gebruiken (SVN, Git, etc) en lokaal een webservertje maken met XAMP of bij voorkeur een VPS (onder virtualbox bijv) met de juiste linux en overige (L)AMP pakketten.

Dan hoef je die FTP verplichting al niet meer te hebben in je editor en zal misschien editors zoals NetBeans of andere je beter bevallen. Ik hoor trouwens ook inderdaad veel goede verhalen over PHPStorm maar het is niet gratis.

LEDfan nvt

LEDfan nvt

13/02/2013 17:11:52
Quote Anchor link
Of als je perse op je VPS wilt werken, kijk dan eens naar Cloud 9 IDE.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/02/2013 20:18:44
Quote Anchor link
Thanks heren... ik ben Zend Studio gewend (de oude versie) dus dat is wel een voordeel.

@Raoul: voldoet PHPStorm aan alle punten die ik in de openingspost heb genoemd?

@Kees: klinkt veel te ingewikkeld voor mij ;)

- Raoul -

- Raoul -

13/02/2013 20:22:56
Quote Anchor link
Over dat direct opslaan / ophalen dat weet ik nog niet zo goed. Vrijwel alle IDE's slaan bestanden lokaal op zodat ze makkelijk ophaalbaar zijn en als je ze opslaat, dat ze dan automatisch naar de server geplaatst worden.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/02/2013 20:30:15
Quote Anchor link
Ja, maar dat wil ik dus niet. Ik wil de bestanden rechtstreeks op de server kunnen aanpassen. Dat uploaden werkt super vertragend.

- Raoul -

- Raoul -

13/02/2013 20:36:02
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 13/02/2013 20:30:15:
Ja, maar dat wil ik dus niet. Ik wil de bestanden rechtstreeks op de server kunnen aanpassen. Dat uploaden werkt super vertragend.

Dan ga je nog lang kunnen zoeken :-)))!

Eddy E

Eddy E

13/02/2013 20:45:02
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 13/02/2013 20:30:15:

Hoe ga je ze anders op de server krijgen? Je zal toch echt je tekst/data moeten uploaden.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/02/2013 20:48:38
Quote Anchor link
Wat ik bedoel is... Zend Studio 5.5, als ik daar een bestand opsla, dan slaat ie het direct op zonder vertraging.

In de 1e versie van Zend Studio die gebaseerd is op Eclipse, worden lokale kopieën bijgehouden. Als ik dan opsla, dan duurt het een paar seconden voor het bestand op de server is aangepast. Dat wil ik dus niet. Ik ben benieuwd hoe PHPStorm en Zend Studio 10 hier mee omgaan.

Kees Schepers

kees Schepers

13/02/2013 21:00:08
Quote Anchor link
Oplossing:

ssh ozzie@host
...wachtwoord...

~ ozzie > vim

Klaar :D je kunt bestanden rechtstreeks op de server aanpassen haha

Ik heb trouwens ook heel lang Zend Studio 5.5 gebruikt, maar ben er al 4/5 jaar geleden vanaf gestapt!
Gewijzigd op 13/02/2013 21:00:23 door kees Schepers

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/02/2013 21:12:12
Quote Anchor link
Kees... hahaha.... dat gaan we dus niet doen :)

Maar als jij Zend Studio 5.5 hebt gebruikt, dan moet jij toch weten wat ik bedoel met dat opslaan? Dat ging toch razendsnel? Kan de nieuewe Zend Studio (of een andere editor) dat ook? Bij de allereerste Eclipse variant werkte het voor geen meter. Bij de nieuwe versies wel? Weet jij dat toevallig?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.