Nieuwe gebruiker aanmaken in plesk

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Alpha Delta

Alpha Delta

04/08/2018 23:07:53
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 04/08/2018 21:52:37:
Plesk is een beheeromgeving (een stuk gereedschap) voor:
- het configureren van de server
- het aanmaken van webhosting pakketten
- het beheren van websites/domeinen met hun individuele settings

Plesk is NIET bedoeld om in te programmeren of om inzage in code te geven.

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 18:41:14

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2018 23:13:54
Quote Anchor link
Je quote nu Ozzie inderdaad.... ;-)

Alpha Delta

Alpha Delta

04/08/2018 23:17:08
Quote Anchor link
Dank je Ozzie voor je input. Als dat inderdaad zo is dat ik geen inzage kan geven in de source code van mijn website mbv plesk dan ben ik door zowel de eerste lijn én tweedelijns helpdesk verkeerd geïnformeerd. Ik heb duidelijk aangegeven waarom ik Plesk geïnstalleerd wilde hebben. Het doel was dus een beveiligde omgeving te kunnen bieden aan de potentiële developers om inzage te geven. Niet omdat ik ze niet vertrouw maar om extra onnodig werk en vertraging op te lopen als er door een developer fouten worden gemaakt en mijn website weer offline geraakt.

Heel frustrerend van de provider dat ze mij niet hebben verteld dat dit mogelijk was door in plesk een gebruiker account kon aanmaken om dit juist te bewerkstelligen.

:-( :-( :-(

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2018 23:48:44
Quote Anchor link
Wat jij wilt is niet echt de eigenschap van menig webhosting control panel.
Als je met een test-omgeving werkt zal je live-site echt niet offline raken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/08/2018 00:05:03
Quote Anchor link
Plesk is zoals ik zei een beheer-tool. Je kúnt via een omslachtige wijze met behulp van een file-manager wel bestanden op de server bekijken, maar daar gebruik je normaliter een dergelijke beheeromgeving als Plesk echt niet voor. En ik kan me ook echt niet voorstellen dat developers dat op die manier voor jou gaan doen. Dus mijn advies, vergeet Plesk.

Misschien kun je wat duidelijker uitleggen (zoals Thomas ook al voorstelde) wat precies je bedoeling is. Waarom wil je dat verschillende developers wel naar je code mogen kijken, maar niks mogen aanpassen? Wil je dat, omdat je bang bent dat ze jouw code kunnen stelen? Zo ja, dan moet ik je teleurstellen want ze kunnen alsnog de code gewoon kopiëren. Of is het omdat ze niks mogen aanpassen? Zo ja, waarom laat je er ze dan überhaupt naar kijken? Kortom, leg eens uit wat je precies wil. Waarschijnlijk zijn er betere oplossingen te bedenken.

Alpha Delta

Alpha Delta

05/08/2018 00:25:19
Quote Anchor link
Ik zoek een nieuwe developer om mijn huidige website te verbeteren/fixen af te maken.
Ik ben startende bedrijf en ben noodgedwongen internationaal naar developers te zoeken ivm klein budget.
Ze vragen om inzage te krijgen in de source code. Ik heb veel aanbiedingen gekregen en wil ze toegang geven tot de source code.
Om te bekijken wat en hoe er verbeterd kan worden. Allemaal de FTP toegang geven is volgens mij niet verstandig. Als ze überhaupt via de FTP de source kunnen inzien. Nogmaals ik ben geen developer maar een gedupeerde van een developer die zijn werk zeer slecht heeft gedaan. Ik probeer de juiste developer te vinden maar daarvoor is inzage in de source code een must

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

05/08/2018 00:29:03
Quote Anchor link
Als je op zoek bent naar iemand die dit voor jou kan regelen raad ik je aan om een nieuw bericht aan te maken in de Vacatures-categorie.
Gewijzigd op 05/08/2018 00:29:41 door Marthijn Buijs

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/08/2018 00:46:16
Quote Anchor link
@ Anoniem M

Als je even had gelezen dan had je gezien dat hij daar niet naar op zoek is.

@topicstarter

Ga via FTP naar je eigen server. Zoek de map waarin jouw website-bestanden staan. Waarschijnlijk heet die map "public_html" of "httpdocs". Maak een lokale kopie naar jouw eigen computer van die map. Maak er vervolgens een .zip bestandje van en stuur dat naar de developers. Klaar is Kees. *

(* Let wel op dat je niet met de originele developer een of andere copyright afspraak hebt gemaakt waardoor je in de problemen zou kunnen komen. Geef ook aan de nieuwe developers aan dat de toegestuurde bestanden en alle code die daarin staat onderhevig zijn aan copyright en nooit hun eigendom zullen worden.)
Gewijzigd op 16/11/2019 23:56:20 door - Ariën -

Alpha Delta

Alpha Delta

05/08/2018 00:50:52
Quote Anchor link
Klasse Ozzie, dat ga ik proberen. Laat jullie weten of dat gelukt is.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/08/2018 00:55:24
Quote Anchor link
Succes!

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/08/2018 02:38:08
Quote Anchor link
Quote:
Niet omdat ik ze niet vertrouw maar om extra onnodig werk en vertraging op te lopen als er door een developer fouten worden gemaakt en mijn website weer offline geraakt.

Hiervoor is juist een testomgeving bedoeld: om het risico van het offline raken of het verstoren van normale operatie van je productieomgeving (je "live" site) weg te nemen of in ieder geval te verlagen.

@Ozzie zijn voorstel kan een oplossing zijn, maar dit legt dus wel potentiële lekken bloot als je die code deelt met een derde partij. En als de vorige developer er een potje van heeft gemaakt dan is er mogelijk wel meer niet pluis.

Een mogelijk risico is dat deze / een externe partij je website in gijzeling neemt, en dan ben je nog verder van huis. Dit is misschien wel een worst case scenario, maar het is iets om te overwegen als je "zomaar" code met iemand deelt, vooral als deze zelf ontwikkeld was (closed source). Het is nog altijd het beste om met een partij in zee te gaan die je vertrouwt. Of een die wellicht een soort van (security) audit kan uitvoeren... maar daar hangt dan waarschijnlijk wel een prijskaartje aan.

Zolang je ons echter geen "inzage" geeft over wat je site doet, wat de omvang en impact van alles is, welke techniek(en) je gebruikt en in hoeverre hier je business van afhangt et cetera, is het simpelweg niet mogelijk om je een goed advies te geven.

Dit is zoiets als bij een garage komen en zeggen dat je auto niet werkt, maar niet wilt vertellen wat voor merk auto het betreft, noch wat precies het mankement is. Hoe kan een monteur jou dan helpen? Hij kan je niet eens doorverwijzen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/08/2018 03:07:25
Quote Anchor link
@ Thomas:

>> Zolang je ons echter geen "inzage" geeft over wat je site doet, wat de omvang en impact van alles is, welke techniek(en) je gebruikt en in hoeverre hier je business van afhangt et cetera, is het simpelweg niet mogelijk om je een goed advies te geven.

Er is al enige mate van inzage gegeven. Meneer heeft klaarblijkelijk niet zo'n groot bedrijf en niet zo'n groot budget en heeft al meerdere malen aangegeven om die reden op zoek te gaan naar een partij in het buitenland. Daar staat hij geheel vrij in.

Je schetst nu allerlei worst case scenario's, ongetwijfeld goed bedoeld, maar laten we nu ook niet ineens doen alsof de gehele wereld een broeinest is van kwaadwillenden. Meneer maakt z'n eigen keuzes en is ondernemer. Een stukje risico nemen hoort daarbij. Al die doemscenario's voegen in deze casus wat mij betreft niet zo heel veel meer toe. Hoe goed ook bedoeld.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.