Nieuwe kolom direct opslaan voor alle leden
Ik heb een ledensite. In de database erachter heb ik een kolom toegevoegd aan een tabel, met daarin een optie voor een profiel. Nu is het daardoor zo dat iedereen bij eerste keer inloggen eerst even het profiel opnieuw moet opslaan. Tot die tijd is het profiel ook voor andere leden niet in te zien. Dat is natuurlijk een beetje lullig, dus ik zou heel graag die nieuwe optie/kolom voor alle leden in één keer op willen slaan.
Kan dit en zo ja, hoe kan ik dat dan voor elkaar krijgen.
Zou iemand mij hierin kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Welke waarden moeten er in die kolom? Zijn de uniek voor ieder lid of allemaal hetzelfde?
de waarde is een keuze uit drie waarden. In eerste instantie kan dan voor alle leden dezelfde waarde gegeven worden. Dan meld ik iedereen dat ze daar even naar moeten kijken.
Thats all
Nu krijgen alle records standaard de waarde 10. Records die nu al in de tabel staan en records die later worden aangemaakt.
Ik ben een newbie op het gebied van php én databases :-)
phpmyadmin zou kunnen
Als ik er naar kijk dan denk ik:
ik selecteer de betreffende tabel en kies dan bovenaan voor 'wijzig'? Kan ik daar dan een opdrachtregel ingeven zoals hierboven gegeven is?
Die twee regels zijn trouwens verschillend. Maakt het iets uit welke ik gebruik?
Als je in phpmyadmin bent en de juiste database hebt geselecteerd, dan kan je direct sql queries uitvoeren in de SQL tab. Vul het juiste statement in in de textarea en klik op "Go" eronder. Dat zou het moeten uitvoeren.
Mijn tabel heet profiel, mijn kolom heet drinken, de waarde moet zijn 1.
Wat ik dan ingeef is: UPDATE profiel SET drinken = '1'
Is het dan niet zo dat ik deze querie moet ingeven in de 'hoofdstructuur'?
Want als ik de tabel profiel open dan ben ik daar dus al. Zou ik dan niet moeten zeggen SET drinken = '1'?
UPDATE profiel SET drinken = 1
tabel naam moet je altijd ingeven. Database kan je selecteren vooraf zodat alle sql statements op die database worden losgelaten (sterker nog, moet), maar de tabel niet. Je kan namelijk ook een query draaien over meerdere tabellen tegelijk.
Het feit dat je in phpmyadmin al "in" in een tabel zit is slechts een mogelijkheid die phpmyadmin je biedt.
Ik laat je zo weten of het gelukt is.
Toevoeging op 25/02/2012 10:07:54:
tada! gelukt. Super en bedankt.
Mijn leden weer blij en ik tevreden.
;-)