Nieuwe layout nibosoft.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Aaa Trump

aaa Trump

08/01/2007 17:11:00
Quote Anchor link
Zie: Http://www.nibosoft.nl/new

Meeste met css gemaakt, had nog niet echt kompleete site's in css gemaakt.

Ik vindt hem beter dan de vorige (Http://www.nibosoft.nl).

In IE is het rechtse menu nog iets te hoog, voor de rest is hij gewoon goed.

Groetjes, Robin.

PHP hulp

PHP hulp

10/01/2025 10:24:35

Paul K

Paul K

08/01/2007 17:23:00
Quote Anchor link
Idd mooier dan die andere :P
Verder vind ik hem opzich wel mooi ogen,
alleen dat nieuws, je moet zorgen dat de home ook vanzelf verlengt word.
Anderes staat het zo gek.

Groetjes Paul

Lukke

lukke

08/01/2007 17:24:00
Quote Anchor link
Ik raad je af om je menu rechts te zetten.
Het is wss ook niet de bedoeling dat je je 'tekstvak' heb , en dan schuin eronder je menu?? (in IE is het toch zo) hier een screenshot: http://users.telenet.be/luk/screen.gif

Het lettertype in je menu moet je ZEKER aanpassen.

Je tekstkleur in je 'tekstvak', mag volgens mij iets donkerder en mss beter in verdana i p v times new roman.

Verder vind ik het een strakke, overzichtelijke en met smaak gemaakte site :-)

OFFTOPIC:
en nu al de 2de waarbij ik het zie vandaag, Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer... , waarom zet iedereen toch deze tekst als voorbeeld?
edit: versta het al, Mark heeft het uitgelegd in ander topic

edit2: link is http://users.telenet.be/dollepret/luk/screen.gif
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door lukke

Willem Jan Z

Willem Jan Z

08/01/2007 17:28:00

08/01/2007 17:33:00
Quote Anchor link
Je tekst is amper te lezen, dat grijs ik moet echt me best te doen.
Overigens is de tekst grote wel goed - top!
Padding bij menu items.
Misschien iets meer sans-serif.
Zou mooier zijn als je wit meerekte

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

08/01/2007 17:36:00
Quote Anchor link
Missen der wat plaatjes??

GR. mebus

Robert Deiman

Robert Deiman

08/01/2007 17:45:00
Quote Anchor link
Even over de header, die geeft niet erg aan waar de site over gaat, als ik de afbeelding zie denk ik meteen aan een natuur site.. tip -> een header over het onderwerp.

De layout ziet er strak uit, wat dat is met menu altijd maar links weet ik niet, ik vind dat het ook goed rechts kan.

ArendJan

ArendJan

08/01/2007 17:52:00
Quote Anchor link
In IE 6 geeft de layout problemen. Verder is de layout wel leuk alleen is het superslecht afgewerkt (denk aan het menu en aan de tekst / lettertype)

Arwin  vdv

Arwin vdv

08/01/2007 18:20:00
Quote Anchor link
Hoort dit?
Afbeelding
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arwin vdv

Leo

Leo

08/01/2007 18:26:00
Quote Anchor link
Hmm je content is 1px te breed.

Aaa Trump

aaa Trump

08/01/2007 19:31:00
Quote Anchor link
Omg, 1 hele pixel xD zal er zo eventjes naar kijken (heb zelf geen IE6 (IE7))

Ook had ik totaal nog niet over het lettertype gedacht, en wat adviseeren jullie als "achtergrond" in de header?

Groetjes, Robin.

Ps:
Dar ding aan de rechterkant is dus niet het menu, dat zit al in de header.

(edit)
En hoe zorg ik dat de nieuwskant (recht's) zich anapast aan het content gebuuren?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door aaa Trump

Lukke

lukke

08/01/2007 19:39:00
Quote Anchor link
Ik vind de achtergrond in de header zeker niet verkeerd, ik vind het eerder rustgevend. Maar je moet er wel voor zorgen dat WebHosting en WebDesign duidelijk zijn en dit is hier het geval.

Voor originele lettertypes kun je altijd terecht op www.dafont.com, al denk ik dat het ook mooi zou zijn met verdana of zoals webmakerij zei: microsoft sans serif. Deze 2 lettertypes verschillen niet veel van elkaar, alleen staat sans serif 'dichter op elkaar' dan verdana

edit:
waarom die br?
<div id="menu">
<!--[if IE]>
<br>
<![endif]-->
<div id="menu2" style="height:150px;">
<b>Laatste nieuws:</b><br />
18.24.2007<br />
lalalalalalalalalallala.<br />
<br />
18.24.2007<br />
lalalalalalalalalallala.<br />
<br />
</div>
<div id="menu2" style="height:125px;">
Blah die blah die balh?
</div>
<div id="menu2" style="height:75px;">
Blah die blah die balh?
</div>
</div>

edit 2 : In je menu zou ik contact niet in het midden zetten maar volledig rechts, klein detail maar vind ik lik beter :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door lukke

Aaa Trump

aaa Trump

08/01/2007 19:42:00
Quote Anchor link
Nadeel van hosting: Geen .ttf toegestaan?

Had gister al een mail gestuurd.

08/01/2007 20:13:00
Quote Anchor link
Ho stop ik helemaal geen microsoft sans-serif gezegd; ik heb sans-serif gezegd! Sans-serif is een algemeen lettertype dat per browser/systeem/userinstellingen anders is. Maar in de webdesign wereld wordt het gebruikt voor schreefloze lettertypes

@robin wat moet je met ttf doen op je website, als het goed is helemaal niks
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door

Aaa Trump

aaa Trump

08/01/2007 21:02:00
Quote Anchor link
Is veranda gewoon webbased dan?

08/01/2007 21:07:00
Quote Anchor link
Nee je blijft altijd afhankelijk van de client daarom geef je in CSS een serie op met als laatste mogelijkheid een algemeen lettertype (b.v. sans-serif).

In jouw voorbeeld zal het zo iets worden;

font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;

Waarbij Arial zal worden gebruikt als Verdana er niet is, op de Mac Helvetica (omdat hier Arial en Verdana er niet zijn) en als laatste op de meeste Linux systemen en andere systemen waarvoorgaande niet bestaan.

Leo

Leo

08/01/2007 21:12:00
Quote Anchor link
Is user-based. En geef altijd meerdere lettertypen op! Zodat er altijd 1 gebruikt kan worden.

Niek Weevers

Niek Weevers

08/01/2007 21:41:00
Quote Anchor link
Inderdaad is de site beter dan de vorige. Doe wel inderdaad wat aan het lettertype. Ikzelf ben erg voorstander van Tahoma. Sowieso sans-serif.
Maak de tekst donkerder, zou ik sowieso niet lichter dan #333 doen.
Meer ruimte tussen de kanten en de tekst wordt het ook rustiger van.

Menu moet echt anders, ik zou de balk over de volle breedte doen, dan is het meer een eenheid. Nu zweven de menuitems zo los van elkaar.

Ook voor de tekst van het menu andere kleur gebruiken.

Niels Janssen

Niels Janssen

08/01/2007 22:18:00
Quote Anchor link
Als je het wat beter afwerkt kan het een hele mooie site worden, alleen het is net iets te.. simpel naar mijn idee. Probeer het geheel wat op te vrolijken met bijvoorbeeld een achtergrondje op de menuknoppen. En die menuknoppen zweven wel een beetje hoog, en misschien is het een idee om de ruimte gelijk over de knoppen te verdelen in plaats van aan de bovenkant een kleine ruimte boven de text en aan de onderkant een veel grotere ruimte. En zoals gezegd het lettertype, en trouwens in IE7 rekt de inhoud niet helemaal mee met de rechter balk, dit geeft een soort van onoverzichtelijk geheel.

Edit: Het valt me trouwens ook op dat de header zo... terughoudend is, het mag best wat uitbundiger. Mensen moeten meteen kunnen zien wat de naam is van de site en dat is juist wat de header moet brengen. Haal het wat verder uit de hoek en maak het lettertype wat groter, dat maakt al veel verschil. O en haal het .nl weg achter Nibosoft.nl, mensen hoeven niet te weten dat het .nl is, tenzij .nl natuurlijk bij de naam hoord, in dat geval zal het moeten blijven staan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niels Janssen

Lukke

lukke

09/01/2007 17:37:00
Quote Anchor link
Webmakerij schreef op 08.01.2007 20:13:
Ho stop ik helemaal geen microsoft sans-serif gezegd; ik heb sans-serif gezegd! Sans-serif is een algemeen lettertype dat per browser/systeem/userinstellingen anders is. Maar in de webdesign wereld wordt het gebruikt voor schreefloze lettertypes

Oh sorry, wist niet dat er meerdere versies van sans-serif waren :-)

Vincent

Vincent

09/01/2007 18:20:00
Quote Anchor link
Ik vind het een mooie layout en cker mooier als de vorige!
Ga zo door;)
Offtopic:

Mag ik weten welk nieuws systeem je hebt gebruikt?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.