nieuwe mail, Gmail

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/10/2011 18:09:38
Quote Anchor link
Hallo,

Aangezien ik een android telefoon heb aangeschaft, zit ik te denken wat ik zal doen met m'n e-mail. Aangezien het een Android tel. is lijkt het me slim om een Gmail adres aan te maken, zodat ik makkelijk op de tel. maar ook pc m'n mail kan zien en zodat ik de kalender functie van Google kan gebruiken en al m'n contacten er in kan opslaan. Aangezien ik geen zin heb om actief meerdere mailadressen te onderhouden, zou ik het liefst het Gmail-adres mijn standaard mailadres laten zijn en mijn huidige (provider) mailadres nog zo min mogelijk gebruiken.

Nu vraag ik me alleen af wat voor "imago" een Gmail e-mailadres eigenlijk heeft. Als je bijv. kijkt naar hotmail... een hotmailadres wordt vaak gezien als een mailadres voor "erbij" om al je troep op te laten binnenkomen. Mailtjes die worden verstuurd via een hotmailadres worden ook vaak gezien als spam. Nu vraag ik me af hoe dat met Gmail zit. Heeft Gmail een beter imago?

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 17:46:32

- Mark -

- Mark -

07/10/2011 13:33:14
Quote Anchor link
Ik heb mijn eigen domein naam aan een gmail account gelink. Dus ik heb een mooi email adres met de extra's van Gmail.

Gmail heeft een betere naam dan Hotmail naar mijn mening maar dat verschilt per persoon natuurlijk. Het is en blijft een gratis dienst dus het kan goedkoop over komen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/10/2011 13:38:02
Quote Anchor link
"Ik heb mijn eigen domein naam aan een gmail account gelink. Dus ik heb een mooi email adres met de extra's van Gmail."

Gebruik je dan wel de Gmail app, alleen met jouw eigen e-mailadres?

- Mark -

- Mark -

07/10/2011 13:49:59
Quote Anchor link
Wat bedoel je met de Gmail app? Ik log in op het internet via gmail.com of ik haal mijn E-mail op via Mail op mijn laptop of telefoon.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/10/2011 14:02:51
Quote Anchor link
Gmail heeft voor mobiele telefoons een speciale mail app, de Gmail app. Met die app haal je dan je mail binnen, maar volgens mij moet je dan wel een Gmail mailadres hebben maar dat weet ik niet zeker. En als je een mailprogramma op je pc hebt dan kun je je Gmail adres als IMAP instellen en dan hoef je niet meer via de browser je mail binnen te halen. Zo heb ik het tenminste begrepen, maar moet het nog allemaal even precies uitzoeken.

ZIJN HIER MENSEN MET EEN GMAIL mailadres? Zo ja, hoe bevalt dat? En worden jouw mails wel eens aangemerkt als SPAM omdat het een gmail mailadres is?

- Mark -

- Mark -

07/10/2011 14:08:37
Quote Anchor link
Dat wat je zegt klopt al weet ik niet hoe het met de Gmail app zit want die heb ik niet. op mijn laptop en telefoon haal ik mijn E-mails die op gmail staan gewoon binnen. Daar is dus geen speciale app voor vereist.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/10/2011 14:12:10
Quote Anchor link
Maar je moet het geloof ik wel als IMAP instellen en dan is het overal up to date. Dan kun je dus op je mobiel de e-mails terugzien die je met je laptop hebt verstuurd. En op de laptop kun je mails zien die je met je mobiel hebt verstuurd.

- SanThe -

- SanThe -

07/10/2011 14:13:43
Quote Anchor link
Ik heb regelmatig dat als ik mail naar gmail adressen stuur dat gmail een error geeft en dus de mail niet aankomt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/10/2011 14:29:52
Quote Anchor link
@SanThe: om wat voor error gaat het dan? Heb je daar een voorbeeldje van?

Zijn er meer mensen die dit herkennen?

- SanThe -

- SanThe -

07/10/2011 14:39:07
Quote Anchor link
Een of andere smtp error. Ik heb het nu niet bij de hand. Gebeurt meestal als er attachments aan zitten. Kleine mailtjes komen wel aan.
Gewijzigd op 07/10/2011 14:39:28 door - SanThe -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/10/2011 14:42:24
Quote Anchor link
Hmmm... vreemd. Dus jij stuurt een mail met attachment naar iemand met een gmail adres en dan gaat het mis? En gaat het dan om grote attachments?

- Mark -

- Mark -

07/10/2011 16:03:18
Quote Anchor link
Nog nooit gehad voor zover ik me kan herinneren. De maximale grote voor een attachment is 10 MB als ik me niet vergis. Het is niet echt aan te raden om zulke grote attachments te versturen. Ik heb dat 1 keer gedaan maar dat liep niet echt lekker. Het zou kunnen dat het dan wel eens fout gaat. of het was iets tijdelijks. Ik heb het daarna nooit meer geprobeerd eigenlijk.

Ik stuur vaker .php, .pages of andere kleine bestanden via gmail en dat gaat altijd goed.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/10/2011 16:16:06
Quote Anchor link
Oké, thanks voor je toelichting Mark.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/10/2011 21:54:24
Quote Anchor link
Wie gebruikt Gmail als z'n "hoofd" e-mailadres?

(en gebruikt iemand de Google kalender?)

Jordi Kroon

Jordi Kroon

10/10/2011 21:55:49
Quote Anchor link
Niet als hoofd email. Wel als plek waar ik online smsjes kan versturen dmv de app desksms. Je krijgt dan ook al je smsjes in je email

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/10/2011 21:59:21
Quote Anchor link
Waarom gebruik je het niet als hoofd email? Lijkt mij handig omdat je dan overal (op je pc/laptop en je mobiel) dezelfde mail hebt.... handig toch?

Jordi Kroon

Jordi Kroon

10/10/2011 22:03:08
Quote Anchor link
Ik krijg via de mail app gewoon mijn normale email binnen. Je hoeft alleen je smtp en imap in te voeren + inloggen

Max van den Bosch

Max van den Bosch

10/10/2011 22:03:10
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 10/10/2011 21:54:24:
Wie gebruikt Gmail als z'n "hoofd" e-mailadres?

(en gebruikt iemand de Google kalender?)

Ik gebruik het als hoofdemailadrs, ik vind GMail persoonlijk erg fijn werken. Alle mails van mijn adressen komen aan op dat adres. De spambox doet het erg goed, en je kunt allerlei handige "addons" instellen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/10/2011 22:11:27
Quote Anchor link
Oké... ik zit (nu ik een mobiele Android telefoon heb) er dus sterk aan te denken om voortaan Gmail te gaan gebruiken. Dan ben ik ook niet meer afhankelijk van m'n huidige provider en dat lijkt me wel heel fijn.

@Max:

- is jouw Gmail adres nooit als spam aangemerkt? Vaak zie je dat bijv. met hotmail adressen.
- wat voor addons gebruik je?
- gebruik je ook de kalender?
- gebruik je het op zowel je pc als mobiel?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.