nieuwe mobiel
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe mobiel. Deze heb ik op het oog.
Ik heb deze telefoon gekozen omdat ie klein is en omdat ie een toetsenbordje heeft (ik heb nog nooit met touchscreen gewerkt en ben daar een beetje huiverig voor). Nu lees ik in diverse reviews over deze telefoon dat de batterijduur niet zo lang is.
Ik lees dat bij intensief gebruik je blij mag zijn als de batterij het een dag volhoudt. Ik las ook dat dat vrij normaal is voor Android telefoons. Nu vraag ik me af of dat inderdaad normaal is. Ik kan me herinneren dat mijn allereerste mobieltjes wel een week standby konden blijven. Oké oké, deels snap ik het wel, groter scherm, touchscreen... het zal allemaal wel z'n invloed hebben...
Maaaaar, een batterijduur van een dag brengt me nu toch aan het twijfelen of dit wel de goede telefoon is. Moet ik toch niet voor een ander type gaan? Wat denken jullie?
Zelf vind ik de mobieltjes van tegenwoordig veelste groot, vroeger was het hoe kleiner hoe beter maar tegenwoordig is het hoe groter hoe beter.
Maar een batterijduur van een dag vind ik persoonlijk ook erg weinig, ik heb nu nog een Samsung E900 die makkelijk 5 dagen vol houd (en ja, hij is al 4 jaar oud). Wat nou als je op 2 dagen gaat trekken in de bergen of dergelijke, wat heb je dan aan een mobiel die na 1 dag al leeg is.
Vroeger had een telefoon een enorme accu in vergelijking tot de rest van het ding, een klein simpel schermpje met zwakke achtergrondverlichting, en zette je dat schermpje één keer in de twee uur aan om te kijken of je nog een gemiste oproep of sms had.
Tegenwoordig heeft een smartphone een cpu die je drie jaar geleden in je computer had kunnen hebben, een 3d-kaart, een beeldscherm met een resolutie even hoog als die van een netbook, een 3G modem (en die vreet stroom als je hem gebruikt!), GPS, wifi, en hij is zo dun dat je je kan afvragen of er uberhaupt wel een accu in zit. Je bent constant verbonden met internet, ontvangt je e-mail en whatsapp-berichten zodra iemand op "verzenden" drukt, leest iedere 10 minuten je tweets of nu.nl, luistert naar muziek.
Haha, interessant Jelmer... eigenlijk heb je dus gewoon een draagbare computer op zak. Maar als ik het goed begrijp dan is het enige alternatief voor een langere batterijduur... een simpelere telefoon????
Correct ozzie, de meeste smartphones moet je na een dag terug opladen. En dit lijkt me vrij normaal. Als je een gsm wilt met een lange batterijduur moet je inderdaad en simpele(re) gsm nemen.
Ik kan wel een mindere pakken, maar dan heb ik natuurlijk weer geen toetsenbord... zucht...
Ikzelf ga nog even wachten op de nieuwste "lichting" smartphones. Het is mij voorlopig nog allemaal te nieuw. ;)
Dan kun je een half jaar tot een jaar wachten vrees ik...
Ja dat is geen probleem voor mij ik geraak nog wel even verder met mijn bakje. ;)
die van mij valt na anderhalve minuut uit, dus ik kan alleen bellen als ie aan de adapter hangt :D
Gewijzigd op 25/08/2011 10:56:51 door Jasper DS
hmmm, zou kunnen... maar zeker niet de goedkoopste :-s
PHP Jasper op 25/08/2011 10:56:29:
dat is wel lastig ja. ;) Volgens mij is de Iphone wel de beste smartphone op dit moment.
Ben ik het niet met je eens, iPhone is veelal gebakken lucht. Je betaald meer voor het Apple logo dan voor de iPhone zelf (productie kosten liggen op 200 dollar). Ook zijn heel veel dingen gelimiteerd en zit je vast aan iTunes en dergelijke.
Overigens heb ik een iPhone 3gs die bijna 2 jaar oud is, en vrijwel altijd aan heeft gestaan. Batterij gaat nu niet zo lang meer mee, standby gaat nog wel, maar als ik genoeg muziek luister, sms, internet gebruik, is die aan het einde van de dag leeg ;-)
Tip als je je telefoon langer moet gebruiken als 1 dag: Zet de helderheid op zijn laagst en zet alleen 3G aan als je het nodig hebt. Doe ik ook af en toe en dan gaat mijn iPhone zeker 4 of 5 dagen mee ;)
Gewijzigd op 25/08/2011 12:23:44 door Maikel B
Hertog Jan op 25/08/2011 09:03:38:
Ik zelf ben ook nodig toe aan een nieuwe telefoon, zelf zit te denken aan een Samsung Galaxy S2, dit omdat hij snel, licht en de beste smartphone schijnt te zijn momenteel.
Zelf vind ik de mobieltjes van tegenwoordig veelste groot, vroeger was het hoe kleiner hoe beter maar tegenwoordig is het hoe groter hoe beter.
Maar een batterijduur van een dag vind ik persoonlijk ook erg weinig, ik heb nu nog een Samsung E900 die makkelijk 5 dagen vol houd (en ja, hij is al 4 jaar oud). Wat nou als je op 2 dagen gaat trekken in de bergen of dergelijke, wat heb je dan aan een mobiel die na 1 dag al leeg is.
Ik zal maar opschieten lees maar:
artikel nu.nl
Sony Ericsson Xperia Mini Pro (de telefoon die ik mogelijk wil kopen). Als ik dit soort reacties lees (zie hieronder), dan twijfel ik of dit wel een goede telefoon is. De opties die er op zitten zijn prima, echt alles zit er op, maar de accuduur valt enorm tegen. Wat zal ik nu doen??? Als ie maar 18 uur meegaat? Ik had nog het idee van... leuk, zo'n smartphone die alles kan... en dan 's avonds nog lekker even in bed liggen en op internet rondsurfen... maar nu ik daar even goed over nadenk... dat gaat niet! Want dan moet ik 'm dus aan de lader hangen anders is ie 's ochtends leeg! Lees eens de onderstaande reacties. Vooral die van catfish beschrijft goed het gevoel wat ik ook ervaar. Help, wie heeft er eventueel nog een tip voor een andere goede telefoon?
Hier wat reacties:
Door Fireshade, vrijdag 26 augustus 2011 13:14
Ik was erg verbaasd over de accuduur: 18 uur. Zelfs als je die 6 uur langer zou kunnen oprekken (24 uur), vind ik het een belabberde ontwerpkeus (dus prestatie).
Door hars73, vrijdag 26 augustus 2011 13:33
De praktijk met echte gebruikers blijkt toch dat de accu beter presteert dan hier aangegeven. Zo'n 1.5 tot 2 dagen lukt bij gemiddeld gebruik meestal wel.
Door catfish, vrijdag 26 augustus 2011 21:15
en 2 dagen is niet belabberd?
ik heb nog geen echte smartphone, maar het ding haalt dat ook vlot 7 à 9 dagen
als je om de haverklap moet gaan opladen, vind ik het "mobiel" zijn niet zo mobiel meer...
Door Jazco2nd, vrijdag 26 augustus 2011 17:36
Ik heb zelf de X10 Mini Pro (voorganger, 2.55") en zat uit te kijken naar een variant met beter scherm, snellere cpu en normale accu. Wilde dus voor deze gaan.
Maar dat ze ook hier weer een belachelijk kleine accu in zetten slaat helemaal nergens op. Die 18 uren haal je misschien de eerste maanden, daarna niet meer. In de X10 Mini Pro zit een 950 mAh accu, die heeft een kleiner scherm en een oude trage cpu. Prima te vergelijken dus.
Als 2g/3g aanstaat, verlies je 1 procent per 60 seconden Only 3g doet het beter, maar niet veel. Dan haal je maar een paar uur.
Guys, ik las op tweakers.net een review over de Hier wat reacties:
Door Fireshade, vrijdag 26 augustus 2011 13:14
Ik was erg verbaasd over de accuduur: 18 uur. Zelfs als je die 6 uur langer zou kunnen oprekken (24 uur), vind ik het een belabberde ontwerpkeus (dus prestatie).
Door hars73, vrijdag 26 augustus 2011 13:33
De praktijk met echte gebruikers blijkt toch dat de accu beter presteert dan hier aangegeven. Zo'n 1.5 tot 2 dagen lukt bij gemiddeld gebruik meestal wel.
Door catfish, vrijdag 26 augustus 2011 21:15
en 2 dagen is niet belabberd?
ik heb nog geen echte smartphone, maar het ding haalt dat ook vlot 7 à 9 dagen
als je om de haverklap moet gaan opladen, vind ik het "mobiel" zijn niet zo mobiel meer...
Door Jazco2nd, vrijdag 26 augustus 2011 17:36
Ik heb zelf de X10 Mini Pro (voorganger, 2.55") en zat uit te kijken naar een variant met beter scherm, snellere cpu en normale accu. Wilde dus voor deze gaan.
Maar dat ze ook hier weer een belachelijk kleine accu in zetten slaat helemaal nergens op. Die 18 uren haal je misschien de eerste maanden, daarna niet meer. In de X10 Mini Pro zit een 950 mAh accu, die heeft een kleiner scherm en een oude trage cpu. Prima te vergelijken dus.
Als 2g/3g aanstaat, verlies je 1 procent per 60 seconden Only 3g doet het beter, maar niet veel. Dan haal je maar een paar uur.
Gewijzigd op 03/09/2011 15:09:57 door Ozzie PHP
* bump *
Een smartphone is een kleine laptop, altijd aan en draaiende en altijd online. Jouw oude telefoon was een modem met een processortje en schermpje eraan gekoppeld, die pas iets deden wanneer ze een signaaltje van je modem kregen en voor de rest geen stroom verbruikten. Het hele idee is compleet anders: een computer met een modem tegenover een modem met knopjes en een schermpje. En ja, de nieuwe manier verbruikt veel meer stroom, en je zal nu ook nog geen smartphone vinden die tegen de standby-tijd van je Nokia 3310 op kan.
Mja, k vind het maar ruk... en ik heb niet eens een Nokia 3310, maar ik begrijp je punt ;)