Nieuwe PHPhulp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 25 26 27 28 29 ... 36 37 38 volgende »

- SanThe -

- SanThe -

22/01/2010 19:42:00
Quote Anchor link
Als ik 'opperbaas' Bas was zou ik uiteraard die weddenschap gelijk aan nemen. Hij bepaalt wanneer en dus ook wie er wint.

PHP hulp

PHP hulp

06/11/2024 07:39:44

Eddy E

Eddy E

22/01/2010 20:24:00
Quote Anchor link
Precies :D

Maurice

maurice

22/01/2010 21:03:00
Quote Anchor link
victor schreef op 22.01.2010 19:11:
Joomla?..

ik had niet gezien dat er nog een pagina kwam :$ en had dus gereageerd op een oud bericht.. sorry voor de verwarring :(

Victor Php

Victor Php

22/01/2010 22:26:00
Quote Anchor link
xD
Ik wou al zeggen.. waar haal je dat nou vandaan :P

@SanThe
Bassie bemoeit zich toch niet met het forum?

@Jurrien
Weddenschap verloren =( Kwam niet over 2 minuten..

PHP Newbie

PHP Newbie

23/01/2010 12:26:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 22.01.2010 19:42:
Als ik 'opperbaas' Bas was zou ik uiteraard die weddenschap gelijk aan nemen. Hij bepaalt wanneer en dus ook wie er wint.

Als er iemand is die niet weet wanneer 'ie komt is het Bas wel....

- SanThe -

- SanThe -

23/01/2010 12:34:00
Quote Anchor link
PHP Newbie schreef op 23.01.2010 12:26:
SanThe schreef op 22.01.2010 19:42:

Als er iemand is die niet weet wanneer 'ie komt is het Bas wel....

Dat is ook weer waar. ;-)

Robert Deiman

Robert Deiman

23/01/2010 17:32:00
Quote Anchor link
Tjah, maar Bas is veel te druk aan het werken en programmeren voor deze website om te reageren. Moet wel zeggen dat ik het een beetje een slap excuus vind dat hij niet op al die mail kan reageren, hij heeft wel tijd om op 1 te reageren, dus lijkt het mij ook logisch om hier wat meer te laten horen, hij laat nu niet echt merken dat hij ook betrokken is en wil zijn bij de community die dit ooit was en hopelijk ooit weer gaat worden.
Dat zou iig zijn imago hier flink oppoetsen, want die is hier niet al te best, gemiddeld gezien. Alleen al wat meer openheid van zaken zou e.e.a. al flink doen verbeteren. De grootste frustratie zit hem niet in het uitstel zelf, maar in de manier waarop het verder gaat. Niets horen en wel uitstellen, en pas na tig vragen een keer half reageren en eigenlijk alleen maar vertellen dat het klopt dat er vertraging is.

Er is niet voor niets zoveel vraag naar openheid en er wordt niet voor niets zovaak contact opgenomen met Bas. Juist omdat iedereen wil weten hoe het zit. Dat was de vorige keer ook al het geval.

Davy Jansen

Davy Jansen

24/01/2010 10:54:00
Quote Anchor link
Robert_Deiman schreef op 23.01.2010 17:32:
... Alleen al wat meer openheid van zaken zou e.e.a. al flink doen verbeteren ...

Klopt, ben ik het helemaal mee eens :)

Dit zou natuurlijk het meest gelden voor een datum wanneer de site online zou komen. Want ik denk dat voor 90% van de e-mails uit zijn inbox beantwoord. Maar van de andere kant, krijg je dan wéér dezelfde problemen. Beter geen datum meer noemen, of een richltijn als bijv. af in week 52 (b.w.v.s), anders begint het gezeur weer vanaf vooraf aan.

Dan worden de leden nog bozer, en uiteindelijk verlies je hier alleen maar nog meer leden door. Wat ook niet de bedoeling is.

Natuurlijk is openheid goed, en moet hij minimaal voor een einddatum zijn vaste leden op de hoogte brengen, ook nog steeds in dit stadium. Maar er moet wel worden opgelet voor datums, die kunnen de site uiteindelijk de kop kosten :)

Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2010 11:16:00
Quote Anchor link
Maar zonder een datum te noemen kan je wel mensen op de hoogte houden van de voortgang. Je kan best aangeven wat je hebt gedaan bijvoorbeeld, of wat voor probleem je was tegengekomen. Alleen al dat soort openheid zou veel mail en ook veel frustraties schelen.

Rens nvt

Rens nvt

24/01/2010 14:51:00
Quote Anchor link
27 Pagina's interessant leesvoer van de afgelopen week moet ik zeggen :-) Maar ben het wel eens met die openheid... Ik denk dat Bas beter openheid kan geven over wat hij maakt en wat zijn voortgang is... Ook het posten van een screenie of een lijst met nieuwe functies zou een deel van de negativiteit al kunnen koelen denk ik... Het kan nu alsnog zijn dat er niets is...

Maar moet zeggen dat ik erg benieuwd ben :p Het zal nu toch wel wat voor moeten stellen...

Davy Jansen

Davy Jansen

25/01/2010 08:26:00
Quote Anchor link
"..Alleen al dat soort openheid zou veel mail en ook veel frustraties schelen."
@Robert, volledig mee eens (zie o.a. mijn laatste alinea).

Ik denk trouwens dat iedereen het hier wel over eens is.. behalve bas :P (blijkbaar ;)

Robert Deiman

Robert Deiman

25/01/2010 09:51:00
Quote Anchor link
Inderdaad, maar waar ik vooral op doelde was die datum, die hoef je helemaal niet te noemen inderdaad. Da maakt niet uit, gewoon geen harde deadline stellen en aangeven dat, omdat hij er alleen aan werkt, het nog wat langer duurt. Dat zou niemand heel erg hebben gevonden denk ik.

Maar nu we deadlines krijgen te zien, gaat iedereen zich daarop instellen en erover struikelen als het niet gehaald wordt. Het niet halen van een deadline is op zich geen groot probleem, maar als je verder niets hoort ga je er vanuit dat er iets is gebeurt of dat het echt bijna klaar is. Dan valt het elke keer tegen bij de verwachtingen. Geen verwachtingen scheppen is an een beter optie.

- wes  -

- wes -

25/01/2010 10:06:00
Quote Anchor link
achteraf lullen is net zo zinloos deiman ;)

Mr.Moe

Mr.Moe

25/01/2010 10:19:00
Quote Anchor link
wes schreef op 25.01.2010 10:06:
achteraf lullen is net zo zinloos deiman ;)
Dat kan best zijn, maar hij heeft wel gelijk. Bas is baas en één van de functies van een baas is dat hij zijn werkvolk op de hoogte te houden van wat er zich allemaal in het bedrijf afspeelt. Het is gewoon belangrijk dit te doen, want anders krijg je ontevredenheid.

Dus bericht aan bas, maak eens een mooi lijstje met wat je nog te doen staat en kom elke keer doorstrepen wat je gedaan hebt. :D Zo weten wij hoever het ongeveer staat en zijn we tevreden.

- wes  -

- wes -

25/01/2010 10:37:00
Quote Anchor link
pardon? Bas doet dit omdat hij dit leuk te doen vindt, niet omdat hij ons iets verplicht is. Zelfs als hij zelf data gaat noemen betekend dit niet dat dit een harde do-or-die deadline is.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

25/01/2010 10:49:00
Quote Anchor link
Speciaal voor Wes weer eens ingelogd.

Je moet niet zo naïef zijn, Bas verdient hier geld mee. Een ook al doe je iets omdat je het leuk vind, betekend nog niet dat je geen verantwoordelijkheden hebt als je een grote community hebt. Bas is dus wel degelijk verplicht om eerlijk te zijn.

Een harde do-or-die zal het niet worden nee, maar lukraak datums gaan noemen die toch niet gehaald worden heeft ook niet zoveel zin...

Misschien dat ik nog eens terugkom als de nieuwe site er is... ooit....

Robert Deiman

Robert Deiman

25/01/2010 11:23:00
Quote Anchor link
@wes
Achteraf lullen is inderdaad ook zinloos, maar niets aangeven of eerst wel wat aangeven en als dat niet wordt gehaald niets laten horen is ook zinloos. En door niets te laten horen gaan mensen speculeren en negen van de tien keer zijn die speculaties minder rooskleurig dan dat het echt is.
Daarnaast is er nu niets waar mensen begrip voor kunnen opbrengen, als je gewoon aangeeft dat het meer werk is dan verwacht en dat je het alleen doet en bijv. hoe het verder staat met het project, dan kan in elk geval een beetje begrip worden opgebracht. Begrip betekend, in deze context, eigenlijk zoiets als "begrijpen", maar als je niets weet hoe moet je het dan begrijpen?

Verder doet Bas het a) omdat hij het leuk vind, maar ook b) omdat de community dat wil en voor hemzelf, niet alléén omdat hij het zelf zo graag wil. Dat het geen keiharde deadline is snapt iedereen wel, maar geef dan of geen deadline aan, of geef iig aan hoe het er voor staat en niet na "tig mailtjes of berichten op het forum" toch maar een berichtje dat je eraan werkt. Dat is gewoon niet handig, en dat is alles wat ik ermee wil zeggen. Het gaat mij erom dat een groot deel van de frustraties hier op het forum best voorkomen had kunnen worden.

Jelmer -

Jelmer -

25/01/2010 11:26:00
Quote Anchor link
Verantwoordelijkheden heb je niet, verantwoordelijkheden neem je.

Sinds wanneer is op internet iets verplicht? Internet is die plek waar je anoniem iemand de huid vol kan schelden, waar je een lul kan zijn, waar je de meest onnozele dingen in comments kan schrijven, en waar dat nog normaal is ook. Als er iemand is die dat weet, dan is het wel iemand die is opgegroeid met internet, waar je mensen sociaal kapot kan maken zonder ook maar een steen naar je kop te krijgen.

Wat je doet heeft gevolgen, zo heeft meerdere malen een datum noemen, en "nu echt!" zeggen, en deze datums tot nu toe nog nooit gehaald hebben als gevolg dat je niet meer geloofwaardig bent. Maar je bent niet verplicht om geloofwaardig te zijn toch? Je hoeft niet eerlijk en aardig te zijn toch? Zelfs niet als je er geld mee verdient, en al helemaal niet als dat niet ten koste gaat van ons. (het kost je niets om op deze site te zitten behalve tijd, en dat deel is puur je eigen stomme schuld)

Davy Jansen

Davy Jansen

25/01/2010 16:51:00
Quote Anchor link
Jelmer schreef op 25.01.2010 11:26:
Verantwoordelijkheden heb je niet, verantwoordelijkheden neem je.

Sinds wanneer is op internet iets verplicht? Internet is die plek waar je anoniem iemand de huid vol kan schelden, waar je een lul kan zijn, waar je de meest onnozele dingen in comments kan schrijven, en waar dat nog normaal is ook. Als er iemand is die dat weet, dan is het wel iemand die is opgegroeid met internet, waar je mensen sociaal kapot kan maken zonder ook maar een steen naar je kop te krijgen.

Wat je doet heeft gevolgen, zo heeft meerdere malen een datum noemen, en "nu echt!" zeggen, en deze datums tot nu toe nog nooit gehaald hebben als gevolg dat je niet meer geloofwaardig bent. Maar je bent niet verplicht om geloofwaardig te zijn toch? Je hoeft niet eerlijk en aardig te zijn toch? Zelfs niet als je er geld mee verdient, en al helemaal niet als dat niet ten koste gaat van ons. (het kost je niets om op deze site te zitten behalve tijd, en dat deel is puur je eigen stomme schuld)

@Jelmer, als je die beredenering door zou zetten wat betref het internet, dan zou dat het einde betekenen van het world wide web :) Als het iedereen geen zak meer uit maakt; alles mag; geen controles; geen verplichtingen; geen verantwoordelijkheden; Dat zou eens in de regering moeten gebeuren :)

Wat betreft:
Jelmer schreef op 25.01.2010 11:26:
Wat je doet heeft gevolgen, zo heeft meerdere malen een datum noemen, en "nu echt!" zeggen, en deze datums tot nu toe nog nooit gehaald hebben als gevolg dat je niet meer geloofwaardig bent

Heb je volledig gelijk. Je komt niet meer geloofwaardig over, als je dingen uitstelt, smoesjes verzint, of wat dan ook.. op een keer houdt het op!

Maar goed dat wil (voor mij iig) niet zeggen dat ik geen vertrouwen meer heb ik de toekomst van deze site. Ik geloof nog steeds graag, dat er een nieuwe site komt. Nu of over een maand, dat maakt mij niet uit, ik vermaak me toch wel.. zo niet hier, dan wel ergens anders of in de realiteit :)

Jelmer -

Jelmer -

25/01/2010 17:40:00
Quote Anchor link
Chupskie schreef op 25.01.2010 16:51:
@Jelmer, als je die beredenering door zou zetten wat betref het internet, dan zou dat het einde betekenen van het world wide web :) Als het iedereen geen zak meer uit maakt; alles mag; geen controles; geen verplichtingen; geen verantwoordelijkheden; Dat zou eens in de regering moeten gebeuren :)

Ik hoop eigenlijk dat aardig gevonden willen worden, mensen die je later nog nodig hebt niet boos proberen te maken, trots zijn op iets wat je hebt gemaakt/geschreven, etc. ervoor zorgen dat je je een beetje gedraagt op internet, of in de maatschappij in het algemeen. Want dat is de WIN/WIN situatie. Maar volgens mij gaat dat over het algemeen redelijk goed.

Wat ik wou zeggen: het moet niet als in "dingen worden aangetrokken door de zwaartekracht" maar het moet omdat dat onze (als in "de rest") voorwaarde is om nog enigszins vertrouwen erin te hebben. Ik verbaas me dan soms over hoe ernstig mensen gaan doen. Want voor Bas is het op zich niet eens zo heel belangrijk om zich eraan te houden. What's in it for him? Hij komt hier niet vaak om deel te nemen aan de community, dus uitsluiting of de rest tegen hem in het harnas jagen heeft niet echt gevolgen. Financieel denk ik ook niet dat PHPhulp nu echt sterk is. Ik denk niet dat het meer is dan dat je met een paar uurtjes extra freelance werk per maand kan bijverdienen. Daartegenover staat wel dat Bas nu een volledig nieuwe site aan het maken is, want al is hij niet af, er gebeurt wel wat. Het kost hem dus wel tijd. Zo gezien geeft hij meer dan dat het hem oplevert.

WTH, misschien is het wel een tactiek! Geef de community hoge verwachtingen, maak ze niet waar. Doe dat nog een paar keer, en de verwachtingen zijn niet meer zo hoog. Als hij dan plots met een hele "kickass" versie komt...

Of hij probeert zichzelf nu als de slechte dictator af te spiegelen zodat er straks een tegenhanger opstaat en iedereen zich aan die tegenhanger gaat vastklemmen omdat die ooh zoveel beter is dan Bas, maar dat dat dan allemaal strak gepland is. Muhaahahahaha!

Pagina: « vorige 1 2 3 ... 25 26 27 28 29 ... 36 37 38 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.