Nieuwe PHPhulp
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 29 30 31 32 33 ... 36 37 38 volgende »
PHP Newbie schreef op 02.02.2010 00:34:
Nou... dar gaan we dan... http://www.phphulp.nl/nieuws/205/
... Hmmm...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mr.Ark
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niels K
Bas heeft het echt ver***** deze keer.
HEt grote voordeel zou dan zijn dat de gemiddelde leeftijd erg omhoog gaat :)
Heeft er iemand aangeboden om Bas evt. te helpen waar nodig?
De groot(ste) fout die hij maakte was melden dat er een nieuwe versie kwam.
TJVB schreef op 02.02.2010 12:09:
Jim, er is eerder aangeboden om te helpen. Maar bas wilde alles zelf doen (snap het wel)
Ik ben iig verheugd te horen dat het wel aangeboden is om te helpen.
En misschien had hij het niet moeten melden en had hij er rustig aankunnen werken, zonder al het commentaar...
Er zijn een aantal leden (waarbij ik de aanbieding van langer aanwezige leden zwaarder weeg) die hebben aangeboden te helpen, dus dat is het probleem niet. Wel wordt er veel verwacht van iemand die naast school/ werk de community probeert te onderhouden, waarbij ik het vreemd vind dat sommige mensen zich net aanmelden en toch zeuren/ vragen om de nieuwe versie.
Ook ik moet (eerlijk toegeven) dat ik dat ook wel een beetje doe, maar ben ondertussen toch al een mooi aantal jaartjes lid hier en was ook lid van het moderator team hier. En ook ik ben 1 van degenen die heeft aangeboden te helpen.
Alleen lopen zeiken doe ik dan weer niet, meestal probeer ik een constructieve reactie te geven of te vragen, maar soms is dat wat lastig.
Ik heb bas ook een mail gedaan met de vraag of PHPhulp echt uit de lucht wordt gehaald (en of dat aan hem of aan de hoster ligt), of ik iets kan doen, en of er misschien op een andere manier een oplossing kan worden gevonden om de boel toch in de lucht te houden. Ik zou het persoonlijk in elk geval erg jammer vinden.
Vind het erg zonde als PHPHulp op zwart zou gaan.
Kan hij het niet beter overdragen aan mensen die er nog wel wat van willen maken ipv op zwart gaan en iedereen naar een nieuwe community doorverwijzen?
Als hij het domein over zou willen dragen denk ik dat ons bedrijf daar wel een bijdrage aan wil doen door met een selectie van hier een nieuwe versie op te zetten en de hosting te verzorgen.
Moderators weten toch de exacte link voor het beheer paneel? Is er geen mogelijkheid dat we 'eenmalig' het systeem proberen te kraken en te bekijken vanuit welk ip-adres het desbetreffende nieuwsbericht is geplaatst.
Dit aangezien er dan in ieder geval duidelijkheid heerst en er niet 10 verschillende topics worden aangemaakt over het verdwijnen van phphulp. Terwijl de mogelijkheid bestaat dat het desbetreffende nieuwsbericht niet eens van bas afkomstig is.
Ik noem het bewust geen 'hacken', aangezien het eenmalige actie betreft. En alleen voor het goede doel is van phphulp.
-- Edit: --
Ik noem bovenstaand even voor het gemak: Optie 1.
Optie 2: Heeft niet iemand een telefoon nummer van bas. Mods, nooit persoonlijk / telefonisch / e-mail contact gehad? Nu bedoel ik hier niet mee dan hij onder gespamt moet gaan worden door de leden, maar dat 1 iemand even persoonlijk contact op neemt met bas, en zorgt voor wat helderheid.
Dit zowel voor bas, als voor ons / de leden. Er bestaat nu veel onduidelijkheid en dit kan nog steeds allemaal goed komen (ook zonder nieuwe php hulp versie). Maar dan moet er wel actie ondernomen worden. Want zo bloed phphulp dood, zoals iemand een aantal dagen terug posten.. en dat zou zonde zijn.. toch?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Davy Jansen
Er is geen beheerpaneel, ook niet voor de moderators. Als moderator krijgt je account meerdere rechten en kunnen we alleen extra dingen doen (bericht bewerken knop staat bij ieder bericht, en een verwijderknop ook).
Laat nu maar gewoon even voor wat het is, ik hoop dat ik een reactie krijg van Bas, want de boel op zwart lijkt me geen slimme zet, en ik betwijfel ook echt wel of Bas dat er zelf op heeft geplaatst.
Robert_Deiman schreef op 02.02.2010 13:16:
Laat nu maar gewoon even voor wat het is, ik hoop dat ik een reactie krijg van Bas.
Ben ik het ook helemaal meen eens, maar..
Aangezien we nu al 2 weken geen enkele reactie meer van bas hebben ontvangen, lijkt me ook dit erg stroef gaan. Persoonlijk contact lijkt me in dit geval dan ook beter. Misschien dat iemand bas kan bedaren en hopelijk bezinnen dat hij niet bovengenoemde stappen gaat uitvoeren.
Het zijn maar opties, maar de stekker eruit zou wel erg zonden zijn..!
- Arjen en ik krijgen Bas niet te pakken, geen paniek... die jongen heeft zijn eigen prive / schoolleven dus het niet reageren op een rinkelende telefoon is te begrijpen.
- PHPHulp zal niet op zwart gaan, in dat geval wordt namelijk de backup teruggezet en is de kans vrij groot dat ik (tijdelijk) het roer overneem totdat we (met zijn allen en dus democratisch) besloten hebben hoe we verder willen gaan. Bas is niet in een positie dat hij zelf de stekker eruit kan trekken.
Ik ga er echter vanuit dat we te maken hebben met een lek in de beveiliging. Hopelijk komt bas zelf zo met een verklaring :).
Overigens geen slecht woord over Bas, alhoewel zijn aanpak niet helemaal synchroon loopt met het idee achter PHPHulp en het hele gebeuren mbt het overhypen van een nieuwe versie niet echt handig was... zou ik waarschijnlijk zelf ook de stekker eruit trekken na het lezen van alle reacties ;).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn
Ok, Duidelijk.
Revolution is coming schreef op 01.02.2010 20:02:
Ok, nou ben ik echt boos, wie heeft er op mijn account ingelogd en dit veranderd? Bas was jij het? Bas als je voor dat PHPHulp uit de lucht gaat iets van een berichtje nog op de website zet en daar mijn revolutie in aankondigt en even een verwijzing doet naar de vrije community waar geen dictatuur en censuur is, zou ik dat zeer op prijs stellen.
En een uurtje later staat dit op de voorpagina, net nadat ik dat zei en dat Bas ontzettend werd beledigd (in mijn ogen). Voor mij is dat 1 en 1 optellen, en daar komt bij mij geen hacken uit.
En Arjan, als je Bas niet te pakken krijgt, dan neem ik aan dat hij jullie gewoon weg drukt omdat hij geen zin heeft om verantwoording af te leggen of om in discussie te gaan. Bas is misschien niet in de positie om de stekker er uit te trekken, maar hij kan zichzelf wel terug trekken. Of het regime nou valt of dat Bas zich terug trekt, I'm happy :)
Quote:
Bas Kreleger schreef op 02.02.2010 13:48
Ik weet hier niets vanaf. Nieuwe versie is ook zo goed als klaar, nog wat styling maar niets groots meer. Ik zal vanavond even contact opnemen met Arjen, die heeft dit bericht geplaatst vermoedelijk.
Ik weet hier niets vanaf. Nieuwe versie is ook zo goed als klaar, nog wat styling maar niets groots meer. Ik zal vanavond even contact opnemen met Arjen, die heeft dit bericht geplaatst vermoedelijk.
Arjen zou hier toch ook niets van af moeten weten als Arjan contact met hem heeft gehad om Bas te bereiken hierover. Dan had hij toch wel gezegd dat hij dat had geplaatst.
het klinkt alsof je gewoon wilt dat php op zwart gaat?
als dat je mening is prima, maar als je iets tegen bas en/of deze community hebt... waarom ben je hier dan?
ook weet je het blijkbaar meer over bas dan de mensen die hem persoonlijk lijken te kennen...
nee, ik ken je niet en ik ken bas ook niet persoonlijk, maar kan je gewoon kappen met het posten van negativiteit? als je phphulp helemaal niks vind, prima, donder op en laat de mensen die wel blij zijn met deze site met rust.
Ik heb dit nieuws bericht ook niet geplaatst, zal hem verwijderen... Rare boel!
welkom terug, Bas!
Hoe kom je erbij dat hij ze wegdrukt? Iemand die werkt / op school zit (wij mochten iig niet bellen in de klas, maar volgens mij heeft Bas gewoon een baan) kan niet altijd de telefoon opnemen.
Daarbij kan het best zijn dat iemand de site heeft gehacked en dat bericht heeft geplaatst, maar Bas heeft vast de melding van Arjen Kapteijn niet gelezen in dit topic, gezien zijn reactie op het nieuwsitem.
Als je werkelijk wil dat PHPhulp doorgaat of wat dan ook post je natuurlijk niet zoveel rare berichten.
Pagina: « vorige 1 2 3 ... 29 30 31 32 33 ... 36 37 38 volgende »