Nieuwe site - Fressh.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

03/01/2008 22:51:00
Quote Anchor link
Beste PHPers,

Sinds 2 Januari heb ik samen met een vriend een nieuwe profielensite gelanceerd. Layout is val onszelf en script gedeeltelijk. Basis is van een gewoon script waar wij functies aan hebben teogevoegd.
De URL is: www.fressh.nl

Registreer gerust en geef je mening.
Trouwens, het is de bèta versie.
Heeft nog aantal updates nodig.

De site is het best te bekijken in IE 6+

Thomas
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thomas van Broekhoven

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 13:01:22

W W

W W

03/01/2008 22:53:00
Quote Anchor link
Registreer even voor ons?

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

03/01/2008 22:55:00
Quote Anchor link
@ Pepijn

Wat bedoel je daar nou mee?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

03/01/2008 22:56:00
Quote Anchor link
Als je wilt dat we hier je site gaan testen, maak dan even een testaccount aan.

- SanThe -

- SanThe -

03/01/2008 22:56:00
Quote Anchor link
Thomas schreef op 03.01.2008 22:51:
De site is het best te bekijken in IE 6+

Zeer foute opmerking.

03/01/2008 22:57:00
Quote Anchor link
Kan het zijn dat je deze site al eens eerder hebt laten reviewen? De lay-out komt me zo ongelovelijk bekend voor. Ik heb het van de week nog gezien.
Edit: Lama, ik heb het al: http://phphulp.nl/forum/showtopic.php?id=42425&cat=1
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

03/01/2008 22:58:00
Quote Anchor link
Klopt deze is al eens eerder in the picture geweest. Bovendien geeft hij 68 errors op de W3C validator.

Herhaalde oproep: VALIDEER je site voordat je hem als review aanbiedt.

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

03/01/2008 22:59:00
Quote Anchor link
@SanThe

Hoezo dat nou weer?

@Jan Koehoorn

Test account:
gebruikersnaam: phphulp
wachtwoord: phphulp

En hoe valideer ik hem dan goed?

@Jeej

Ik heb hem wel eens genoemd,
maar nooit echt als review gepost.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thomas van Broekhoven

W W

W W

03/01/2008 23:03:00
Quote Anchor link
@Thomas,

Please, voordat je iets laat reviewen zorg er gewoon voor dat je valid HTML & CSS hebt. Daarnaast maak je gewoon alvast een account aan zodat iedereen erin kan zonder te registreren.

En waarom een foute opmerking? Omdat JIJ als webmaster moet zorgen dat je site voor IEDEREEN toegankelijk is, en niet alleen voor IE 6+.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door W W

Wouter K

Wouter K

03/01/2008 23:05:00
Quote Anchor link
Leden hun lidmaatschap loopt AF :s

Verder zeg ik nog dat je lettertype lelijk is.

03/01/2008 23:07:00
Quote Anchor link
goochel het zou ik zeggen ie firefox webstandaarden

Quote:
Fressh is in eerste instantie gericht op jongeren. We hebben een uitgebreid profielenscript en hebben velen leuke extra's zoals muziek, film, forum en nog veel meer.
klinkt als hyves is erg populair dus dat hebben we nagemaakt

Quote:
p
waarom staat dat boven aan de pagina

je gebruikt allemaal hele enge tabellen voor de opmaak table layout css div

ik zie bijna op alle pagina's staan dat het nog ontwikkeld moet worden vraag me af wat de meerwaarde is om deze site nu al on-line te hebben

03/01/2008 23:12:00
Quote Anchor link
Thomas schreef op 03.01.2008 22:59:
@SanThe: Hoezo dat nou weer?

Nou, omdat mensen nog wel eens willen weigeren om de site te gaan bekijken als er staat: "Deze website is geschrikt voor IE6"
Verder heb je nogsteeds je leuke tekentje:

Je youtube prut werkt niet in Opera.
Wat is nou de meerwaarde van zo'n account?

Wouter K

Wouter K

03/01/2008 23:15:00
Quote Anchor link
Spijtig omdat er al zoveel van gemaakt zijn

Er zijn er zoveel ohje als ik er ook eentje maak loop ik mee :o...

Pff origineel zijn we niet meer (nou ik ga een lekker crimpje maken bye ;p)

Mvg

Terence Hersbach

Terence Hersbach

03/01/2008 23:23:00
Quote Anchor link
Hoe maak je een site:
schrijf eerst eens uitgebreid uit wat je wilt maken, hoe alles precies in elkaar zit, marktonderzoek of je wel uniek bent enz. enz.
ontwerp de grafische layout in photoshop
maak evt. nog een functioneel ontwerp (waar op de pagina kan je als gebruiker iets doen)
slice de layout (uiteraard in css en niet in tabellen)
test de layout op alle browsers die je aan kan klikken op www.browsershots.org
maak evt. aparte stylesheets als het echt niet lukt
maak dan het systeem, zorg dat html en php gescheiden blijft (bij voorkeur een templateengine)
vul de pagina met relevante content.

dit zijn zo'n beetje de hoofdrichtlijnen. pas als je alle puntjes hebt, vind ik dat je pas een website hebt.

Verder vind ik het wel een lekker strak en modern ontwerp!

edit: 'Commentaar langer dat 255 tekens wordt ingekort'

dit houdt dus in dat je een slechte databasestructuur hebt? waarom niet gewoon een TEXT type?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

03/01/2008 23:34:00
Quote Anchor link
Nouja, toch jammer dat sommige mensen niet begrijpen waar een bèta versie voor staat.. Zoek het even op.. Verder bedankt voor jullie meningen, opmerkingen en complimenten. Ik hoop de komende dagen, weken, maanden, jaren er zoveel mogelijk updates en bugs uit kan halen.

03/01/2008 23:41:00
Quote Anchor link
Bij beta is het meestal zo dat de lay-out enzo correct is, maar dat de backend nogal buggy kan zijn. Volgens is het ook zo dat als je hier een review doet dat de lay-out ook gewoon klopt.
Verder, zou je die ongelovelijk irritante links als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
javascript:popUpScrollWindow2('/showprofile.php?id=102','top',650,600)

willen weghalen? Zo is het niet mogelijk om tabbed te browsen...

Edit: ~~~~~~
Ook vind ik het niet netjes dat je op profiel pagina's een dingetje "Website:" hebt, daar plak je gewoon tekst achter. Het zou wel netjes zijn als dat links zijn, ook lekker makkelijk.
Dit is eigenlijk iets wat ik zelf zou doen, maar misschien kan je die foto's niet naar een aparte pagina linken?

W W

W W

03/01/2008 23:42:00
Quote Anchor link
Beta? Lol, dus ik kan een site online gooien waarvan 75% niet eens af is. En dit valt dan onder beta? Ik denk eerder dat jij moet opzoeken wat beta is vriend :)

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

03/01/2008 23:42:00
Quote Anchor link
Ik zou even kijken wat ik voor je kan doen.. Ik ga nu slapen en dan kijk ik morgen even

Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

04/01/2008 10:25:00
Quote Anchor link
@ Pepijn

Grappenmaker..

Joep

Joep

04/01/2008 10:41:00
Quote Anchor link
Beta is de 2e letter in het griekse alfabet en heeft gelukkig nog geen duidelijke betekenis op internet gebied, dus vlam elkaar niet af op zulke dingen ;)

Naast de bedoeling van je site, want ik denk niet dat je een oordeel daarover vroeg, is je site niet heel slecht, heb zeker slechtere gezien.

Luister goed naar wat Jan zei, valideren, ook in een beta, alpha of wat dan ook is prio nummer 1, door middel van valideren los je vaak ook nog eens crossbrowser problemen op..

je menu vin dik persoonlijk niet heel mooi, en dan vooral het font, de rest kan er redelijk mee door. Kijk wel uit met je jevascript definities en popscrolls en weet ik het wat...

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

04/01/2008 11:00:00
Quote Anchor link
- Maak het jezelf makkelijk en ga nog meer (externe) CSS gebruiken en hou dan dit soort fratsen weg:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<font color="#FFFFFF" style="font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px"><b>

- Die tekentjes bovenin, die natuurlijk alleen met een fatsoenlijke browser te zien zijn, komen zeer waarschijnlijk doordat een bestand (volgens mij default.css) een verkeerde karakterset gebruikt. Of je server. Of zoiets.
- Een aantal afbeeldingen hebben de URL/naam van de site in het plaatje. Ik gok (vanwege het saaie lettertype) dat dat met GD gedaan is bij het uploaden. Gebruik hier een leuke TTF voor of een ander plaatje als watermerk. Staat van beide genoeg op deze site.
- Als een profiel bepaalde gegevens niet heeft, dan moet je ze niet laten zien, ik zie nu een profiel met deze inhoud.
Quote:
[...]
Piercing: Niet opgegeven
Tattoo: Niet opgegeven
Ik ben: Niet opgegeven
[...]
Dat ziet er niet uit... Beter een kort profiel als allemaal 'Niet opgegeven'.
- De datums her en der:
Quote:
01 Jan 2008
In het Nederlands schrijf je de maanden met een kleine letter, tenzij het het eerste woord van een zin is. Gebruik ook, wat mij betreft, geen 01, 02, ..., 09, maar 1, 2, ... 9 als datum/dag.
- Maak formulieren niet met tabellen op, maar met <label>'s.
- Leden kunnen hun website invullen, maak daar ook iets klikbaars van als een ander het profiel bekijkt.
- Grote plaatjes verknallen de lay-out in Firefox:
Afbeelding
- En de laatste... test eens in Firefox. Serieus. :)

Het idee van een profielensite spreekt me niet aan. De lay-out echter wel. Misschien kan je nog iets doen met de witte achtergrond. Een mooi verloopje ofzo?

Edit:
Wie is er trouwens zo kinderachtig geweest om het wachtwoord van 'phphulp' te wijzigen? Of bestaat die profiel niet meer.
Ik kon in ieder geval niet inloggen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Elwin - Fratsloos

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.