Nieuwe Site
@Karl: kunnen we ook niet zo op de man spelen en het gezellig houden hierzo?
Het grote verschil is wel dat als je dit door iemand anders wilt laten doen dat er wel een kosten bij komen kijken.
Programmeurs komen nou eenmaal niet cheap.
Ik wilde dit 2 jaar geleden ook door iemand laten doen, maar die had er geen tijd voor dus ben ik zelf maar in boeken wezen gaan struinen.
Wat ik dan wel weer jammer vind is dat sommige personen (ik noem geen namen) het hier nodig vinden om beginners te bashen.
Als je dan echt zo professioneel bent als dat je je voordoet, wees dan ook zo professioneel om iemand deskundig te helpen.
Volgende keer wat vriendelijker graag!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door www JdeRuijterNL
Karl heeft het hiet over dingen die ook gewoon daadwerkelijk van toepassing zijn. Hier word niet op de man gespeeld.
WillemJan Z schreef op 04.05.2009 00:06:
Met een paar duizend euro kom je er gewoon niet. Alleen het bouwen al, je moet wel een heel goed plan hebben willen mensen dit gratis met je willen doen. Tegenwoordig laat je een standaard website niet meer voor 1000 euro maken, laat staan een complete profielensite...
@Pepijn, het schijnt :)
@Pepijn, het schijnt :)
Ik wil je hier even corrigeren, ik ben bezig met een game site, niet zo maar één, ik heb idd goeie plannen geschreven, alles tot in de puntjes uitgewerkt. Daarna ben ik zelf aan de slag gegaan, alles zelf geschreven, systemen zijn nu bijna klaar. Ik word dan wel gesponsord met hosting, maar dat is tegenwoordig ook niet veel meer. Ik heb tot nu toe twee tientjes uitgegeven aan domeinen, tel daar die hosting bij op en je bent klaar. Ik was van plan om een server in een datacentrum te gaan hangen, server 275, colo eerste jaar: 495, DA licence: 60 euro, dat blijft dus ruim onder de duizend euro. Tweede jaar kost het zelfs maar 420, alleen de colo.
Maar even terug naar mijn opzet, ik heb dus eerst alles zelf geschreven, ben daar bijna mee klaar. Toen ik al echt iets had om te laten zien, ben ik mensen gaan werven, dan zijn ze ook meteen een stuk enthousiaster. En sowieso, een team van mensen dat een site gaat opzetten werkt niet, iedereen programmeert anders, niet iedereen zit op het zelfde nivo qua kennis, etc..
Quote:
En sowieso, een team van mensen dat een site gaat opzetten werkt niet, iedereen programmeert anders, niet iedereen zit op het zelfde nivo qua kennis, etc..
Dit vind ik wel weer grappig dan. Grote onzin natuurlijk. Hoe denk je dat alle grote games, en andere software worden gemaakt? Inderdaad, met hele grote teams...
Crispijn schreef op 04.05.2009 10:15:
Dit vind ik wel weer grappig dan. Grote onzin natuurlijk. Hoe denk je dat alle grote games, en andere software worden gemaakt? Inderdaad, met hele grote teams...
Quote:
En sowieso, een team van mensen dat een site gaat opzetten werkt niet, iedereen programmeert anders, niet iedereen zit op het zelfde nivo qua kennis, etc..
Daar heb je gelijk in. Maar daar hebben mensen er voor gestudeerd en zullen ze een bepaald kennis nivo moeten hebben om mee te kunnen/mogen werken. Ook werken ze allemaal vanaf de zelfde plek, de studio ofzo. Het team wat ik nou heb, de helft kent net PHP en MySQL, de andere helft niet eens, nog nooit gehoord van ZF ofzo, en we werken allemaal vanaf onze eigen PC thuis, das in NL, BE, VS en Canada. En met een simpele Skype conversatie of TS server gaat het niet beter. Toch heb je 100% gelijk dat die grote games juist in teams gemaakt moeten worden, zeker games tegenwoordig.