nieuwe vorm drop-down menu
Mark Vergroesen
08/01/2007 19:22:00Hallo allemaal,
Ik kom steeds vaker een soort drop-down menu tegen op internet, dat zich dynamisch vult tijdens het typen. Ik heb geen idee hoe zo'n menu heet, laat staan hoe ik het zou moeten zoeken om te maken.
Het staat bijvoorbeeld op www.woordenlijst.org
Je tikt bijvoorbeeld tref en krijgt alles dat begint met tref uitgeklapt.
Hoe heet het, en staat er al ergens een tutorial?
Hartelijk bedankt!
Ik kom steeds vaker een soort drop-down menu tegen op internet, dat zich dynamisch vult tijdens het typen. Ik heb geen idee hoe zo'n menu heet, laat staan hoe ik het zou moeten zoeken om te maken.
Het staat bijvoorbeeld op www.woordenlijst.org
Je tikt bijvoorbeeld tref en krijgt alles dat begint met tref uitgeklapt.
Hoe heet het, en staat er al ergens een tutorial?
Hartelijk bedankt!
PHP hulp
24/11/2024 23:26:43lukke
08/01/2007 19:31:00Robert Deiman
08/01/2007 19:39:00Nicoow Unknown
08/01/2007 21:11:00ik heb z'n menu al een keer op w3schools zien staan maar ik weet niet zeker of het nou bij javascript was of bij AJAX (gadverdamme) of een andere vage scripttaal
M Ypma
08/01/2007 21:18:00dit hoeft niet perse met ajax....
je kunt ook (zoals de NS bijvoorbeeld doet) een xml inladen waar alle gegevens instaan en dezem et javascript doorzoeken. deze xml kun je weer laten genereren uit je database. Heb je precies hetzelfde zonder AJAX
je kunt ook (zoals de NS bijvoorbeeld doet) een xml inladen waar alle gegevens instaan en dezem et javascript doorzoeken. deze xml kun je weer laten genereren uit je database. Heb je precies hetzelfde zonder AJAX
Klaasjan Boven
08/01/2007 21:53:00nico schreef op 08.01.2007 21:11:
......t nou bij javascript was of bij AJAX (gadverdamme) of een andere vage scripttaal
AJAX is geen taal het is een combintie van PHP MYSQL JAVASCRIPT gecombineerd met HTML en CSS. Maar zeker gen vage scripttaal