Nieuwere versie PHP, wat nu?
ik ben bezig geweest met de ontwikkeling van een website. Dit heb ik gedaan op een server waar PHP 5.2.10 draait.
Nu moet de website op een andere server komen waar PHP 5.3.6-pl1-gentoo geïnstalleerd is.
Het probleem is dat sommige pagina's en functionaliteiten van de website niet meer werken.
Kan iemand mij tips geven om de website geschikt te maken voor nieuwere versie van PHP?
Groeten,
Wat werkt er niet... Zo kunnen wij jou echt niet helpen
De mail() functie werkt niet
vragen aan je provider om alle functies (die je nodig hebt) in te schakelen?
Wat voor jou een nietszeggende foutmelding is, is voor ons misschien wel iets zeggend ;)
Henk Mas op 07/06/2011 13:11:04:
Ik krijg niets zeggende foutmeldingen
Zoals .... ?
Waarschijnlijk geven de superglobals problemen waardoor veel $vars niet meer bestaan. Ook zijn er een aantal functies die niet meer ondersteund worden. Zet dus de error reporting aan en los de fouten op.
Nooit eerder gewerkt met errot reporting. Kan je zeggen hoe dit in zijn werk gaat
Serverfout
Er is een fout opgetreden toen de website
toen de website wat?
Hier zijn enkele suggesties:
Deze webpagina later opnieuw laden.
HTTP-fout 500 (Internal Server Error): Er is een onverwachte voorwaarde gevonden toen de server het verzoek wilde uitvoeren.
Ik zou even je apache error log uitlezen :)
http://php.net/manual/en/migration53.php
Mocht je IE gebruiken, zet even gebruikersvriendeljike foutmeldingen uit bij de instellingen.
Gewijzigd op 07/06/2011 14:19:15 door - Ariën -
Dat is een combinatie die ik vaker gezien heb: check de smtp settings op je server.
500 errors worden niet door PHP veroorzaakt. Dit doet de HTTP Server (waarschijnlijk Apache).
Deze error wordt vaak veroorzaakt, wanneer er een module wordt aangeroepen, die niet is ingeladen.
Controleer daarom of een module is ingeladen!
Bijvoorbeeld bij mod_rewrite:
Maak je gebruik van .htaccess, en zo ja, kan je die hier plaatsen.
Gewijzigd op 07/06/2011 15:39:58 door Pieter van Linschoten