Nieuwssysteem
Ik wil graag een nieuwssysteem gaan maken in php en heb weinig ervaring.
Waar kan ik het beste beginnen en war is essentieel om te weten voor het maken van een nieuwssysteem??
b.v.d.
Timo
ik zou zeggen begin gewoon met maken en kom terug als je echt gerichte vragen hebt want zo kunnen we je ook gewoon zeggen ga naar de scripts pagina kies er een uit en pas die aan naar jou stijl
www.w3schools.com en leer PHP en MySQL
Of ga naar Of leer hoe je uitleg geeft. Want als jij zegt nieuws systeem, heb ik geen idee waar je het over hebt.
Het lijkt me dat hij een nieuws wil publiceren op zijn site net als Treinenweb.nl, Tweaker, Fok, Nu.nl etc dat doen?
Timo schreef op 03.01.2010 23:40:
Nou ik kan wel HTML en CSS enzo maar echt php niet met al die moeilijke tekentjes ik ben nog jong en dat is toch echt nog te moeilijk maar een formulier op tekst lukt wel maar bedank en ook niet-positief commentaar mag gezegd worden hoor :P
Timo schreef op 03.01.2010 23:47:
Ik heb wel php boeken enz hoor.... en ik ben ook wel bezig met tutorials maar is wel erg moeilijk ik ben trouwens 15 jr nu
Info as marked above,
1. Ga je eerst goed verdiepen in php, html en css. Ow en voor een nieuwssysteem niet te vergeten MySQL.
2. Als je al met boeken bezig bent en tutorials dan kom je er ook achter dat er zat informatie over nieuwssystemen te vinden is. En ik ken geen een phpboek voor beginners waar geen kant-e-klare nieuwssysteem in te vinden is. Maar ja als het zo uitgebreid systeem wil hebben als je in je vacature "GEZOCHT: SCRIPTER!!" dan ben je nog wel even bezig denk ik. Ga eerst maar eens beginnen en aanrommelen met een klein gastenboekje, en klein nieuwssysteempje. Waarbij men alleen kan plaatsen, verwijderen en een overzichtje hebt. En vergeet voorlopig het hele login gedoe even.
Verder kon je ook wel de capslock in je vacature titel uitzetten en 2 uitroeptekens minder doen.
Kom terug op het forum als je minimaal 1 boek goed gelezen hebt en je de voorbeeldjes uit het boeken kan uitleggen als het voor je ligt zonder in het boek te kijken (php documenteren). Als je in zinvolle vraag hebt waar je daad werkelijk niet uit komt tijdens het lezen laat het hier dan zien met de juiste en nuttige voorbeelden.
Kijk ook hier eens rond tussen de scripts, tutorials en forum bericht. Veel dingen staan al hier op de site en hoef je dus eigenlijk niet nog eens te vragen.
no awnser? Just google it!
Good luck
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bas IJzelendoorn
Quote:
Ik heb wel php boeken enz hoor.... en ik ben ook wel bezig met tutorials maar is wel erg moeilijk ik ben trouwens 15 jr nu
Blijft prachtig. Ik ken mensen die op hun 13e al goed PHP kunnen.
Het ligt er vaak aan hoeveel aandacht ze er aanbesteden, en dan blijkt dat niet voldoende en dan zeggen ze maar dat het te moeilijk is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Ariën -
en vinden ze het nog raar ook dat ze hier geen hulp krijgen. (dat is vaak het gevolg)
Aar schreef op 14.01.2010 11:57:
Het ligt er vaak aan hoeveel aandacht ze er aanbesteden, en dan blijkt dat niet voldoende en dan zeggen ze maar dat het te moeilijk is.
Quote:
gehehe ik ben 13 xD
Ik heb een nieuwssysteem voor hem gemaakt..
Ik heb gezegt
Je krijgt het te zien.
Je betaald
Je krijgt.
Hij heefd het gezien en zegt dat hij het geld heefd overgemaakt.
ong 5 dagen later nog geen geld binnen hij is nooit meer op msn.
En als ik berichten stuur krijg ik opeens geen reacties meer.
Dus ik snap er niets meer van
Jurrien... Je bent nu toch niet mijn nieuwssyteem aan het verkopen?
Hij jat
Hij laat het zien
Hij laat mensen betalen
Hij geeft het systeem
Hij geeft nu geen reactie op dit topic meer
XD
Misschien dat Timo ook zo vriendelijk zou willen zijn om even een deel van het script naar mij te sturen dan weet ik genoeg namelijk...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Milo
Over betaling gesproken.. Ik krijg ook nog wat van je:P
@Milo
Succes
Ik heb timo een mailtje gestuurd hopen dat hij beetje vaak online is, het zo meteen leest en beantwoord...
Gr,
Edit:
Het blijkt hier inderdaad om oplichting te gaan, aangezien het script precies hetzelfde zou zijn als op HipHopMusic.nl, die ik gemaakt heb...
Ik zou bijna een ban voor Jurrien gaan eisen!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Milo
Niels schreef op 18.01.2010 08:24:
@milo
Hij jat
Hij laat het zien
Hij laat mensen betalen
Hij geeft het systeem
XD
Hij jat
Hij laat het zien
Hij laat mensen betalen
Hij geeft het systeem
XD
gehehe geen reactie komt omdat ik net weer thuis ben
waar haal jij het woord "Jat"van daan.
@Milo
Nee niet het nieuwssysteem dat jij hebt gemaakt.
Wel de hulp die ik van je hebt gekregen.
Inmiddels kan ik het zelf al
Stuur je script anders maar via msn wat je aan hem wilde geven dan kan ik is vergelijken...
Milo schreef op 18.01.2010 16:08:
En waarom zou het script dat hezelfde zijn als op HipHopMusic.nl? dat is toch echt mijn script...
Stuur je script anders maar via msn wat je aan hem wilde geven dan kan ik is vergelijken...
Omdat ik het van jou heb geleerd.
En heb die style overgenomen ( Niet de CSS ) gewoon hoe het eruit ziet.
Dat was niet te merken in de dingen die je stuurde als je het zelf proberen maar goed we kunnen kijken hoeveel het overeenkomt stuur maar door of plaatst in het topic...
>
> Ik HAD het idd overgemaakt maar ik krijg mailtjes van anderen o.a. MILO dat jij scripts van hem JAT!! Dus ik heb het bedrag weer gestoneerd (teruggehaalt)
> Wie is hier een oplichter??!! En welke maatregelen wil je nemen??
>
Dit krijg ik van TIMO.. ?:O
Niels schreef op 18.01.2010 19:40:
> Hallo,
>
> Ik HAD het idd overgemaakt maar ik krijg mailtjes van anderen o.a. MILO dat jij scripts van hem JAT!! Dus ik heb het bedrag weer gestoneerd (teruggehaalt)
>
>
>
sow. krijgt die het mooi van timo.
1) Ik heb het script niet gejat.
2) En hoe kan jij het bedrag hebben gestoneerd.
op de 2e dag dat je het stortte kende je milo nog niet eens.
en op de 2e dag moet je eigenlijk het geld op je bankrekening hebben staan.
heb je bewijsen van het annuleren en het storten van het geld.. ?
+ wat ben jij voor een ontvriendelijk mens dan...
als je het nog niet vertrouwd kun je sowieso een mailtje sturen of even wat van je laten horen... ?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ---- ----
Klaar...