Niewsberichtjes ( mini blog )

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pascal

Pascal

14/06/2006 23:33:00
Quote Anchor link
Hoi hoi,

Ik ben een newbie als het op PhP komt, van een klant van me heb ik de opdracht gekregen om een website te restylen.

De homepage toont een pagina die nieuwberichtjes toont, een 10-tal die elke keer er een nieuw berichtje is automatisch de oudere berichtjes opschuift. Een soort van mini-blog zeg maar.

Het invoeren van de berichten moet web-based zijn, na het inloggen van enkele gebruikers kunnen er enekele medewerkers van de website nieuwtjes plaatsen.

Ik dacht dus aan een database en php. Mijn vraag is:

Is dit gemakkelijk en snel aan te maken en zijn er eventueel al scripts die dit behandelen.

Alvast bedankt voor de gewaardeerde medewerking en tips,

Pascal CALEBOUT

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 05:44:21

Erik Rijk

Erik Rijk

14/06/2006 23:39:00
Quote Anchor link
Er zijn zeker meerdere script verkrijgbaar die dit doen.
kijk even in de scriptlib rond dan vind je ongetwijfeld wat.

de rechten geven voor het toevoegen van je berichten kan je snel en simpel maken.

in je db:

post INT(1) NOT NULL default '0';

in je script controleren als post=1 dan mag de gebruiker iets posten en als post=0 dan mag het niet.

wel even verder beveiligen want enkel daarop moet je niet vertrouwen.

Mvg,

Erik

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

14/06/2006 23:42:00
Quote Anchor link
Ja dit is te maken kijk vooral eens naar Arjans nieuwssysteem lijkt errug op wat jij wilt

Pascal

Pascal

14/06/2006 23:49:00
Quote Anchor link
Klaasjan:
Ja dit is te maken kijk vooral eens naar Arjans nieuwssysteem lijkt errug op wat jij wilt

Waar vind ik dit "nieuwssysteem"???

Pascal

Pascal

14/06/2006 23:50:00
Quote Anchor link
Gevonden...

Thanks

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.