Niewsberichtjes ( mini blog )
Pascal
14/06/2006 23:33:00Hoi hoi,
Ik ben een newbie als het op PhP komt, van een klant van me heb ik de opdracht gekregen om een website te restylen.
De homepage toont een pagina die nieuwberichtjes toont, een 10-tal die elke keer er een nieuw berichtje is automatisch de oudere berichtjes opschuift. Een soort van mini-blog zeg maar.
Het invoeren van de berichten moet web-based zijn, na het inloggen van enkele gebruikers kunnen er enekele medewerkers van de website nieuwtjes plaatsen.
Ik dacht dus aan een database en php. Mijn vraag is:
Is dit gemakkelijk en snel aan te maken en zijn er eventueel al scripts die dit behandelen.
Alvast bedankt voor de gewaardeerde medewerking en tips,
Pascal CALEBOUT
Ik ben een newbie als het op PhP komt, van een klant van me heb ik de opdracht gekregen om een website te restylen.
De homepage toont een pagina die nieuwberichtjes toont, een 10-tal die elke keer er een nieuw berichtje is automatisch de oudere berichtjes opschuift. Een soort van mini-blog zeg maar.
Het invoeren van de berichten moet web-based zijn, na het inloggen van enkele gebruikers kunnen er enekele medewerkers van de website nieuwtjes plaatsen.
Ik dacht dus aan een database en php. Mijn vraag is:
Is dit gemakkelijk en snel aan te maken en zijn er eventueel al scripts die dit behandelen.
Alvast bedankt voor de gewaardeerde medewerking en tips,
Pascal CALEBOUT
PHP hulp
17/11/2024 05:44:21Erik Rijk
14/06/2006 23:39:00Er zijn zeker meerdere script verkrijgbaar die dit doen.
kijk even in de scriptlib rond dan vind je ongetwijfeld wat.
de rechten geven voor het toevoegen van je berichten kan je snel en simpel maken.
in je db:
post INT(1) NOT NULL default '0';
in je script controleren als post=1 dan mag de gebruiker iets posten en als post=0 dan mag het niet.
wel even verder beveiligen want enkel daarop moet je niet vertrouwen.
Mvg,
Erik
kijk even in de scriptlib rond dan vind je ongetwijfeld wat.
de rechten geven voor het toevoegen van je berichten kan je snel en simpel maken.
in je db:
post INT(1) NOT NULL default '0';
in je script controleren als post=1 dan mag de gebruiker iets posten en als post=0 dan mag het niet.
wel even verder beveiligen want enkel daarop moet je niet vertrouwen.
Mvg,
Erik
Klaasjan Boven
14/06/2006 23:42:00Pascal
14/06/2006 23:49:00Klaasjan:
Ja dit is te maken kijk vooral eens naar Arjans nieuwssysteem lijkt errug op wat jij wilt
Waar vind ik dit "nieuwssysteem"???