nl2br include

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »
Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

30/07/2010 18:05:28
Quote Anchor link
Ik heb een bestand dat ik probeer te includen met een bepaald lettertype via css. Maar nou moeten de regels <br> worden. Ook wordt het bestand via een $_GET bepaald.

nu heb ik dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<p class="notepad">
<?php
    if($_GET['t'] == "1"){ nl2br(include 'link.naar.bestand/1.txt'); }
elseif($_GET['t'] == "2"){ nl2br(include 'link.naar.bestand/2.txt'); }
elseif($_GET['t'] == "3"){ nl2br(include 'link.naar.bestand/3.txt'); }
elseif($_GET['t'] == "4"){ nl2br(include 'link.naar.bestand/4.txt'); }
elseif($_GET['t'] == "5"){ nl2br(include 'link.naar.bestand/5.txt'); }

else{
nl2br(include 'link.naar.bestand/1.txt');
}

?>

</p>

Maar dit werkt niet. de br wordt er niet bij gezet. Hoe kan ik dit wel laten werken?

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 01:56:13

Erik Rijk

Erik Rijk

30/07/2010 18:07:13
Quote Anchor link
nl2br om je include heen? wat wil je bereiken?

Toevoeging op 30/07/2010 18:08:07:

& include is een functie, die hoor je dan ook zo te gebruiken.

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

30/07/2010 18:10:49
Quote Anchor link
Er zijn 5 bestanden, die moeten worden weergegeven op mijn website. Maar in de bestanden staan de <br>'s niet. Dus die wil ik er bij. Zo wil ik het dus.

Noppes Homeland

Noppes Homeland

30/07/2010 18:13:36
Quote Anchor link
Je kan op deze manier niet include!

stap 1 is per txt-bestand: file_get_contents, file, fopen
stap 2 is nl2br

stap 3 is nadenken of het nu wel zo handig is die if structuur

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$aKeuzeT
= array(1 => '1.txt', 2 => '2.txt', 3 => '3.txt', 4 => '4.txt', 5 => '5.txt');

if (isset($_GET['t']) && ctype_digit($_GET['t'])) && array_key_exist($_GET['t'],$aKeuzeT)) {

$sTekst = file_get_contents($aKeuzeT[$_GET['t']]);
   echo nl2br($sTekst);
}

?>

een array is makkelijker te onderhouden, deze kan je zelfs ook naar buiten je code halen door er een ini file van te maken dan kan je die inlezen met parse_ini_file en als er dan wat wijzigd aan die mogelijkheden dan is het dus een kwestie van het aanpassen van de inifile. Voordeel is uiteraard dat je op deze manier dan ook je php code niet hoeft aan te passen en je dus ook geen risico loopt om je php code te verneuken.
Gewijzigd op 30/07/2010 18:15:35 door Noppes Homeland

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

30/07/2010 18:18:44
Quote Anchor link
Noppes Homeland op 30/07/2010 18:13:36:
Je kan op deze manier niet include!

stap 1 is per txt-bestand: file_get_contents, file, fopen
stap 2 is nl2br

stap 3 is nadenken of het nu wel zo handig is die if structuur

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$aKeuzeT
= array(1 => '1.txt', 2 => '2.txt', 3 => '3.txt', 4 => '4.txt', 5 => '5.txt');

if (isset($_GET['t']) && ctype_digit($_GET['t'])) && array_key_exist($_GET['t'],$aKeuzeT)) {

echo nl2br($sTekst);
}

?>

een array is makkelijker te onderhouden, deze kan je zelfs ook naar buiten je code halen door er een ini file van te maken dan kan je die inlezen met parse_ini_file en als er dan wat wijzigd aan die mogelijkheden dan is het dus een kwestie van het aanpassen van de inifile. Voordeel is uiteraard dat je op deze manier dan ook je php code niet hoeft aan te passen en je dus ook geen risico loopt om je php code te verneuken.

Bedankt voor de reactie. Ik zal deze keuze gebruiken.

Toevoeging op 30/07/2010 18:27:15:

Alleen:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
$aKeuzeT
= array(
1 => '#link#',
2 => '#link#',
3 => '#link#',
4 => '#link#',
5 => '#link#'
);

if (isset($_GET['t']) && ctype_digit($_GET['t']) && array_key_exist($_GET['t'],$aKeuzeT)) {

echo nl2br($sTekst);
}
else{
echo file_get_contents(nl2br('#link#'));
}

?>

Deze code werkt niet. De <br> wordt nog steeds niet gezet, wat ik wel wou.

En bij een van de $_GET's krijg ik deze error:

Fatal error: Call to undefined function array_key_exist() in /home/vhosts/site/pagina.php on line 18

???
Gewijzigd op 30/07/2010 18:29:48 door Dalando De Zuil

Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

30/07/2010 18:32:57
Quote Anchor link
Lees je error zou ik zo zeggen..
Er staat dat de functie array_key_exist() niet bestaat..

Edit; heb jij mijn avatar geript en wat geëdit?

Edit 2; letterlijk vertaald, dat de functie niet gedefiniëerd is
Gewijzigd op 30/07/2010 18:37:52 door Wouter De Schuyter

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

30/07/2010 18:35:41
Quote Anchor link
Paradox - op 30/07/2010 18:32:57:
Lees je error zou ik zo zeggen..
Er staat dat de functie array_key_exist() niet bestaat..

Edit; heb jij mijn avatar geript en wat geëdit?

1: array_key_exist bestaat?
2: neej, ik heb de standaart avatar genomen en zelf geeidt. Maar die van jou is stukken beter _O_

Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

30/07/2010 18:38:46
Quote Anchor link
Ik zeg maar wat er staat hoor :p

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

30/07/2010 18:39:26
Quote Anchor link
oh. Maar hoe kan ik dit oplossen?

Noppes Homeland

Noppes Homeland

30/07/2010 18:42:03
Quote Anchor link
http://www.php.net/manual/en/function.array-key-exists.php

Het was eeen snelle type......... dus er moet nog een s achter!! Had je zelf ook kunnen achterhalen.

- SanThe -

- SanThe -

30/07/2010 21:45:14
Quote Anchor link
Van php.net

Example #6 Using output buffering to include a PHP file into a string
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$string
= get_include_contents('somefile.php');

function
get_include_contents($filename) {
    if (is_file($filename)) {
        ob_start();
        include $filename;
        $contents = ob_get_contents();
        ob_end_clean();
        return $contents;
    }

return false;
}

?>

Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

30/07/2010 23:44:00
Quote Anchor link
@SanThe, was jij niet degene die mij x aantal jaar geleden zo op de vingers tikte dat we geen "tampons", zoals je dat zelf zei, willen gebruiken enz..? (mijn excuses als u dat niet was :p)
Gewijzigd op 30/07/2010 23:44:31 door Wouter De Schuyter

- SanThe -

- SanThe -

31/07/2010 00:26:42
Quote Anchor link
Paradox - op 30/07/2010 23:44:00:
@SanThe, was jij niet degene die mij x aantal jaar geleden zo op de vingers tikte dat we geen "tampons", zoals je dat zelf zei, willen gebruiken enz..? (mijn excuses als u dat niet was :p)

Hahaha, nee, dat was ik niet. Was dat (PostGRE)Frank niet? Maar inderdaad is ob vaak niet nodig. Maar ik heb het idee dat het hier wel op zijn plaats is.
Gewijzigd op 31/07/2010 00:28:45 door - SanThe -

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.