nl2br - line breaks

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Wulf Vandekerckhove

Wulf Vandekerckhove

12/03/2011 10:01:23
Quote Anchor link
hallo,

Als beginner met php/mysql kwam ik op het "probleem" van de linebreaks terecht na het toevoegen van informatie aan de database vanuit een formfield. Na wat eenvoudig googlen kwam ik terecht op de nl2br oplossing waarna ik mijn gegevens als volgt opvraag:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo nl2br($row_RecordsetBKO['omschrijving']); ?>

echter blijkt dit niet het gewenste effect te hebben omdat de tekst nog steeds in één stuk wordt weergegeven.

Als ik hardcoded breaks intik in de textarea van de form, lukt het uiteraard wel, maar dat is niet de bedoeling.

Kan iemand me op weg zetten?

Thanks

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 10:32:26

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/03/2011 10:06:11
Quote Anchor link
Hoe staat de informatie in de database?
Je hebt nooit nl2br() gebruikt om ze IN de database te plaatsen?

Wulf Vandekerckhove

Wulf Vandekerckhove

12/03/2011 10:16:18
Quote Anchor link
Neen, om ze te inputten heb ik de functie niet gebruikt. Het is gewoon een textarea die ze submit. Als ik via PhpMyAdmin kijk naar de velden dan zie ik daar wel effectief breaks/white space staan. Maar eens ik ze opvraag op de website zelf komt alles aan één stuk door...

Vincent Huisman

Vincent Huisman

12/03/2011 14:23:50
Quote Anchor link
staan er wel <br /> in de bron?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.