nl2br - line breaks
Wulf Vandekerckhove
12/03/2011 10:01:23hallo,
Als beginner met php/mysql kwam ik op het "probleem" van de linebreaks terecht na het toevoegen van informatie aan de database vanuit een formfield. Na wat eenvoudig googlen kwam ik terecht op de nl2br oplossing waarna ik mijn gegevens als volgt opvraag:
echter blijkt dit niet het gewenste effect te hebben omdat de tekst nog steeds in één stuk wordt weergegeven.
Als ik hardcoded breaks intik in de textarea van de form, lukt het uiteraard wel, maar dat is niet de bedoeling.
Kan iemand me op weg zetten?
Thanks
Als beginner met php/mysql kwam ik op het "probleem" van de linebreaks terecht na het toevoegen van informatie aan de database vanuit een formfield. Na wat eenvoudig googlen kwam ik terecht op de nl2br oplossing waarna ik mijn gegevens als volgt opvraag:
echter blijkt dit niet het gewenste effect te hebben omdat de tekst nog steeds in één stuk wordt weergegeven.
Als ik hardcoded breaks intik in de textarea van de form, lukt het uiteraard wel, maar dat is niet de bedoeling.
Kan iemand me op weg zetten?
Thanks
PHP hulp
29/11/2024 10:32:26Hoe staat de informatie in de database?
Je hebt nooit nl2br() gebruikt om ze IN de database te plaatsen?
Je hebt nooit nl2br() gebruikt om ze IN de database te plaatsen?
Wulf Vandekerckhove
12/03/2011 10:16:18Neen, om ze te inputten heb ik de functie niet gebruikt. Het is gewoon een textarea die ze submit. Als ik via PhpMyAdmin kijk naar de velden dan zie ik daar wel effectief breaks/white space staan. Maar eens ik ze opvraag op de website zelf komt alles aan één stuk door...