normalisatie - kritiek graag
Quote:
Dan verwacht ik deze informatie dus in de players tabel en niet in de guids tabel. Er hoort dus een FK id_guid in de players tabel die refereert naar de guids tabel.*guid = unieke id, per computer, dus meerde nicknames kunnen dezelfde guid hebben
Waar is verder de PK in je teams tabel? Wat houden de kolommen 'kills' en 'deaths' in, wat voor informatie wordt hierin opgeslagen? En tenslotte is 'datetime' niet echt een slimme naam voor een kolom, kies daar dus iets anders voor.
In de teams tabel kom ik verder de FK id_guid tegen, maar hoe worden spelers dan aan een team gekoppeld. Gaat dat via de guids of zit daar een andere relatie tussen?
kills & deaths stellen getallen voor, die om de uur geupdate zullen worden (aantal kills/deaths zullen worden toegevoegd bij de overeenkomstige online spelers)
@Tabel team: cl_id wordt gekoppeld of te wel aan team A of te wel aan team B, dat hangt er natuurlijk af van welke team de speler joint, maar van zodra hij in de server is, heeft hij zijn eigen cl_id, dus het is niet zo dat elk team (on)even cl_id's bevat
Ik dacht om een extra tabel te maken met daarin id_clid als F.K. die de attribuut team zou updaten, maar ik weet niet of dat wel de beste methode is.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
-- players
+++ id [P.K. A.I.]
+++ nickname [U.Q.]
+++ id_guid [F.K.]
+++ cl_id
-- guids
+++ id [P.K. A.I.]
+++ guid
+++ type
-- team
+++ id [P.K. A.I.]
+++ id_guid [F.K.]
+++ team
+++ kills
+++ deaths
+++ laatst_online
+++ id [P.K. A.I.]
+++ nickname [U.Q.]
+++ id_guid [F.K.]
+++ cl_id
-- guids
+++ id [P.K. A.I.]
+++ guid
+++ type
-- team
+++ id [P.K. A.I.]
+++ id_guid [F.K.]
+++ team
+++ kills
+++ deaths
+++ laatst_online
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eduard
Quote:
Ik snap eerlijk gezegd niet wat je hier nu mee bedoelt?Ik dacht om een extra tabel te maken met daarin id_clid als F.K. die de attribuut team zou updaten
Als ik het goed begrijp krijgt een speler een cl_id toegewezen zodra hij op de server inlogt en wordt dat gekoppelt aan een team. Maar waarom zie ik deze koppeling dan niet terug in je datamodel?
Verder is het doel van de guids tabel me ook nog niet echt duidelijk. Zoals je datamodel er nu uit ziet vormt die tabel de koppeling tussen de players en de teams tabel, klopt dat?
Ook lijkt het me dat kills en deaths berekende waarden zijn. Waarom zet je niet de complete log vanuit het .txt bestandje om naar de database en ga je vanaf daar de benodigde gegevens bepalen?
Quote:
Ook lijkt het me dat kills en deaths berekende waarden zijn.
kills/deaths per speler worden berekend/opgeteld door spelersnamen op te tellen in een multi-array
Quote:
Waarom zet je niet de complete log vanuit het .txt bestandje om naar de database en ga je vanaf daar de benodigde gegevens bepalen?
Heb hier nog niet over nagedacht, maar zou de laadtijd van de weergave niet wat trager zijn dan? Aangezien een speler zomaar van naam, team meermaals in een minuut kan veranderen?
Quote:
Als ik het goed begrijp krijgt een speler een cl_id toegewezen zodra hij op de server inlogt en wordt dat gekoppelt aan een team. Maar waarom zie ik deze koppeling dan niet terug in je datamodel?
Zoals je datamodel er nu uit ziet vormt die tabel de koppeling tussen de players en de teams tabel, klopt dat?
Zoals je datamodel er nu uit ziet vormt die tabel de koppeling tussen de players en de teams tabel, klopt dat?
Klopt, dus ik zie in dat ik die F.K. id_guid in team moet vervangen door F.K. id_cl_id : een koppeling tussen players en team (dmv cl_id FK) en een koppeling tussen plays en guids dmv (id_guid FK)
Quote:
Verder is het doel van de guids tabel me ook nog niet echt duidelijk.
Mijn doel was om alle wijzigingen van spelersnamen op te slaan en de kills/deaths per spelersnaam te noteren en om dan enkel de unieke spelers weer te geven met een extra pagina per gebruiker waar al zijn andere spelersnamen/kills/deaths worden weergegeven
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eduard