Notice: Use of undefined constant

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marjolein Verbeek

Marjolein Verbeek

02/12/2010 17:51:11
Quote Anchor link
Hoi,

Voor school doe ik mijn profielwerkstuk over PHP en ter voorbereiding op de eindopdracht moeten we een aantal kleine opdrachtjes maken.
Ik heb waarschijnlijk een hele stomme simpele vraag maar ik kan op het internet geen passend antwoord vinden.

Ik moet een formuliertje maken waarin een gebruiker een getal kan invullen. Na het verzenden krijgt men een lijst met bovenaan het getal en daaronder steeds het bovenstaande getal - 1 (kort samengevat: terugtellen).

Het stukje dat ik heb geschreven doet het wel maar ik heb een notice, en ik ben een perfectionist dus die moet weg.

Hier is wat ik heb:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php

$getal
= $_POST[getal];
if ($getal < 1) {
    print ("Helaas, het getal dat je hebt uitgekozen is kleiner dan of gelijk aan nul."."<br/>"."Ga <a href=\"terugtellen3.html\">terug</a> en probeer een ander getal.");
}

/*else if $getal{
    print("Helaas, het getal dat je hebt uitgekozen moet heel zijn.<br/> Ga <a href="/terugtellen3.html">terug</a> en probeer een ander getal.");
}*/

else {
print ($getal);
    while($getal>1) {
        print ("<br/>");
        $getal = ($getal - 1);
        print ($getal);
    }
}

?>

Het is nog niet af, vandaar het stukje tussen /* */, ik moet eerst nog uitvinden hoe je decimalen detecteert. Maar daar gaat het nu niet om.

Dit is de error die ik krijg:

Quote:
Notice: Use of undefined constant getal - assumed 'getal' in H:\root\Opdrachten\terugtellen3.php on line 10

Line 10 is $getal = $_POST[getal];

Kan iemand mij hiermee helpen?

Groetjes Marjolein

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 03:38:43

Vincent Huisman

Vincent Huisman

02/12/2010 18:15:11
Quote Anchor link
$_POST['getal'], je was de ' vergeten

Noppes Homeland

Noppes Homeland

02/12/2010 18:17:23
Quote Anchor link
Het gaat mis omdat je niet goed controleerd en valideerd!
http://www.pfz.nl/wiki/het-wiel-uitgevonden-formulieren/

en kijk eventueel ook naar de andere artikelen die onder het-wiel-uitgevonden http://www.pfz.nl/wiki/het-wiel-uitgevonden/ uitgeschreven staan.

Marjolein Verbeek

Marjolein Verbeek

02/12/2010 21:01:25
Quote Anchor link
@Vincent Huisman
Super, bedankt!
Dit was het.

Verder doet hij het prima, hij hoeft verder niet echt gecontroleerd, maar dankje.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.