NS-API

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »
David Meijer

David Meijer

20/01/2013 18:01:59
Anchor link
Hallo allemaal,

Wie kan me helpen met me site http://bussenentreinenforum.nl/NS-API/index.php?station=Hn

Ik wil het zo hebben als http://vertrektijden.rijdendetreinen.nl/av/?stop=wd&stijl=tb&treinnummers=on of deze http://av.dennisscholing.nl/fullscreen.php?from=hn

Maar als ik zeg maar de afkorting gebruik op me site lukt het niet

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 20:29:00

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/01/2013 18:20:03
Anchor link
En livetrein.nl ;) ...

Heb je al een layout voor je AVoverzicht?

David Meijer

David Meijer

20/01/2013 18:24:19
Anchor link
Nee ik heb nog geen layout voor me AVoverzicht en ik weet ook niet hoe ik dat moet maken
Gewijzigd op 20/01/2013 18:29:39 door David Meijer

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/01/2013 18:29:08
Anchor link
Leer HTML en CSS en vergeet eerst lastige zaken zoal PHP en APIs.
Dat komt later wel.

David Meijer

David Meijer

20/01/2013 18:32:14
Anchor link
ik weet wel hoe ik een HTML pagina moet aan maken met Frontpage http://bussenentreinenforum.nl heb ik zelf gemaakt en CSS hoe maak je dat

Arjan hazewinkel

arjan hazewinkel

20/01/2013 19:21:09
Anchor link
google staan heel veel tutorials over css. typ in "html + css"

David Meijer

David Meijer

20/01/2013 19:22:08
Anchor link
HTML maak ik zelf al via frontpage

Olivier Peeters

Olivier Peeters

20/01/2013 19:34:13
Anchor link
Het is veel beter om zelf HTML te schrijven ipv met een programma (cfr. Frontpage)... Je leert er trouwens heel wat mee bij, zodat je site er alleen maar beter van wordt!

Veel succces!

Greetz

Obelix Idefix

Obelix Idefix

20/01/2013 19:37:23
Anchor link
David Meijer op 20/01/2013 18:32:14:
ik weet wel hoe ik een HTML pagina moet aan maken met Frontpage

Frontpage is volgens mij al een paar jaar (ver)oud(erd) en niet erg geschikt om, tegenwoordig, nog websites mee te maken.

Als ik in de broncode kijk van de pagina zie ik een aantal zaken die niet goed gaan:
2x een body-tag; 1 is genoeg.
Ergens midden in een head-tag (open en sluiten) die er niet hoort.

David Meijer

David Meijer

20/01/2013 19:41:19
Anchor link
Misschien kan er iemand me daar mee helpen.

Wouter J

Wouter J

20/01/2013 19:45:16
Anchor link
Ja, gooi deze code weg. HTML code maak je zelf, je laat dit niet maken door een één of andere robot die denkt dat hij slim genoeg is om HTML te maken, dat is ie namelijk helemaal niet.

Denk even een maand niet aan dit project en ga zelf goed HTML en CSS leren door bijv. heel sceneone.nl door te lezen, 1 artikel per dag, per dag oefenen met het geen je tot dan toe hebt geleerd en pas dan verder gaan. Zodra je alles hebt doorlopen, alles kent en eindelijk genoeg weet van HTML en CSS begin je zoetjesaan weer aan dit project, je maakt je HTML en CSS, laat het door ons reviewen, doet wat met de antwoorden die je krijgt en dan open je weer eens dit topic om dit probleem op te lossen.

Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

20/01/2013 19:48:38

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

23/01/2013 14:58:10
Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$context
= stream_context_create(array(
    'http' => array('header' => "Authorization: Basic " . base64_encode("[email protected]:" . $apipwd))
    ));

$xml = new SimpleXMLElement(file_get_contents('http://webservices.ns.nl/ns-api-avt?station=Hn', false, $context));
echo '<pre>';
var_dump($xml);
?>

Geeft gewoon een resultaat.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2013 16:03:01
Anchor link
En met http://webservices.ns.nl/ns-api-stations-v2 kan je dan alle stations ophalen, zodat je die dan in je database of databestand kan opslaan.

David Meijer

David Meijer

28/01/2014 22:24:14
Anchor link
Hoe kan ik de verstoringen van de NS die via de deze site >>> http://www.ns.nl/storingen/index.rss naar me eigen site te doen. net zo als deze site >>>> http://www.rijdendetreinen.nl/storingen/7676-28-januari-2014-defecte-spoorbrug-alphen-a-d-rijn-utrecht-c

Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

28/01/2014 22:26:04
Anchor link
Wilde gok: door het te parse van die rss link met simple xml in php
Gewijzigd op 28/01/2014 22:27:06 door Keizer Webdesign

David Meijer

David Meijer

28/01/2014 22:27:06
Anchor link
Maar ik weet niet precies hoe ik dat moet doen.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/01/2014 22:28:44
Anchor link
Ik vraag me af waarom je dit blijft vragen? Lees anders eens je vorige topics terug. Daarin wordt prima uitgelegd hoe je iets moet uitlezen. ;-)

Anyway, met simplexml_load_file() zou je wel wat moeten kunnen doen. Je kan ook de API gebruiken, die geeft nog meer gegevens mee die je kan gebruiken. Maar ook die RSS zou al voldoende kunnen zijn. Het is net wat je maar wilt.

Verwijzing naar ander topic:
Verder is het onnodig om dit oude topic ophoog te schoppen gezien je al een ander topic hebt lopen. Dus we kunnen hier verder gaan:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/ns-api-en-php/89177/5/

Dit topic sluit ik voor het overzicht.

Toevoeging op 28/01/2014 23:12:35:

**klunk**
Gewijzigd op 28/01/2014 23:11:57 door - Ariën -

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.