number format

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »
Cyberboy fdsafds

Cyberboy fdsafds

05/08/2008 11:31:00
Quote Anchor link
hey,

Ik zit met een klein probleempje!
Ik heb een getal bijvoorbeeld 0000019369 dit is een id in een database.

Als ik dit getal in een variabele in php stop wordt het automatisch 19369, hoe kan ik dit voorkomen!?

MVG,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Cyberboy fdsafds

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 13:48:19

Frank -

Frank -

05/08/2008 11:36:00
Quote Anchor link
Die nullen slaan nergens op, met of zonder overbodige nullen, het betreft dezelfde waarde. Voorloopnullen worden wel gebruikt bij presentatie, maar niet bij het rekenen, vergelijken of opslaan. Het voegt niets toe, behalve performance verlies.

En een id, dat is maar een uniek gegeven, de waarde daarvan is verder onbelangrijk. Voorloopnullen zijn dan al helemaal overbodig.

Cyberboy fdsafds

Cyberboy fdsafds

05/08/2008 11:38:00
Quote Anchor link
in deze situatie zijn de voorloop nullen van belang, zonder voorloop nullen vind hij geen record.

Frank -

Frank -

05/08/2008 11:40:00
Quote Anchor link
Marcel Boersma schreef op 05.08.2008 11:38:
in deze situatie zijn de voorloop nullen van belang, zonder voorloop nullen vind hij geen record.
Dat kan alleen wanneer jij met verkeerde datatypes ligt te rommelen.

Een id is in 99,999999% van de gevallen een integer en die sla je op als integer. Dan ben je direct van dit probleem af. 01 en 1 of 0000000001 zijn dan exact hetzelfde: 1

Cyberboy fdsafds

Cyberboy fdsafds

05/08/2008 11:43:00
Quote Anchor link
deze discussie is niet echt van belang, de nullen zijn nodig! Ik heb liever een oplossing voor mij probleem!?

Frank -

Frank -

05/08/2008 11:51:00
Quote Anchor link
Marcel Boersma schreef op 05.08.2008 11:43:
deze discussie is niet echt van belang, de nullen zijn nodig! Ik heb liever een oplossing voor mij probleem!?

1) Gebruik het juiste datatype, een INT
2) Waarom zijn voorloopnullen nodig? Laat je niet beperken door je eigen beperkte kennis en ervaring, anderen hebben (samen!) veel meer kennis en ervaring in huis. Voorloopnullen zijn voor id's volkomen zinloos.
3) Gebruik LIKE, en ga voortaan eerst koffie halen voordat je de query uitvoert, die wordt gruwelijk langzaam. Dat is een gevolg van een fout datatype en het lapmiddel LIKE. Indexen kunnen de performance weer iets opkrikken, maar het blijft een drama.

Cyberboy fdsafds

Cyberboy fdsafds

05/08/2008 11:59:00
Quote Anchor link
Ik zal het uitleggen, ik moet met een back office server communiceren via XML niet bepaald een snel gebeuren maar het kan op geen andere verantwoorde manier. Hierbij schrijf ik xml files die upload ik die worden door de back office server (third party application) verwerkt. De response download ik en verwerk ik weer om het geheel te controleren. De third party application maakt gebruik van een Fox Pro database, ik mag geen rechtstreekse verbinding maken en zal dus via de xml laag moeten communiceren. Blijkbaar heeft de xml laag de voorloop nullen wel nodig anders vindt hij geen matchend record.

Jacco Engel

Jacco Engel

05/08/2008 12:04:00
Quote Anchor link
Dan heb je http://nl3.php.net/sprintf nodig

Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

05/08/2008 12:09:00
Quote Anchor link
Dit is interessant:
http://be.php.net/manual/en/function.str-pad.php

In jouw geval:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$id_met_nullen
= str_pad($id, 10, "0", STR_PAD_LEFT);
?>

Frank -

Frank -

05/08/2008 12:11:00
Quote Anchor link
Dan klinkt het alsof je een probleem hebt in je XML en niet in je database. De volgende 3 queries leveren exact dezelfde resulaten op:
Code (php)
1
SELECT COUNT(*) FROM tabelnaam WHERE id = 123;

Code (php)
1
SELECT COUNT(*) FROM tabelnaam WHERE id = '123';

Code (php)
1
SELECT COUNT(*) FROM tabelnaam WHERE id = '00123';

Het id is een integer (INT) die geen enkele moeite heeft met quotes, nullen of het ontbreken van nullen. Iedere keer wordt hetzelfde aantal records gevonden, geheel volgens verwachting. Wanneer je van het id een VARCHAR maakt, dan wordt het een heel ander verhaal! Dan zijn 123 en 00123 ineens 2 totaal verschillende gegevens. Hier zul je met LIKE moeten gaan werken.

En eerst koffie halen, dit wordt erg langzaam.

Cyberboy fdsafds

Cyberboy fdsafds

05/08/2008 12:11:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
        $length = strlen($id);

while($length < 10){
                    $id = "0".$id;
                    $length = strlen($id);
                }

heb het zo opgelost, bedankt voor de hulp

Cyberboy fdsafds

Cyberboy fdsafds

05/08/2008 12:18:00
Quote Anchor link
Ik hoef helemaal geen query uit te voeren, dat doet de third party application. Ik wil gewoon de benodigde data uit de third party application halen!

Overigens vind ik het erg kortzichtig van jou om niet eerst meer informatie te vragen voordat je iemand onnodig de grond in trapt! Want jij hebt het over totaal iets anders dan wat ik bedoel!

Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

05/08/2008 12:48:00
Quote Anchor link
Met str_pad heb je precies wat je nodig hebt (, maar ik val in herhaling).

Cyberboy fdsafds

Cyberboy fdsafds

05/08/2008 14:15:00
Quote Anchor link
ik maak nu ook gebruik van str_pad, had het nog niet gelezen toen ik met mijn oplossing kwam!

Bedankt voor de hulp

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.