Numeric ONLY Text box in html

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart

Bart

10/12/2009 20:12:00
Quote Anchor link
Hoi !

Ik ben bezig met een php app te schrijven die vooral via een gsm zal worden gebruikt. Om het systeem zo vlot mogelijk te laten werken had ik het idee om textboxes die enkel cijfers moeten bevatten met javascript aan te passen zodanig dat wanneer a, b of c wordt ingedrukt er het cijfer 2 verschijnt , zodoende dat je de vlug cijfers kan intikken zonder dat je weer de invoer moet verzetten van Abc naar 123..

Ik heb voldoende voorbeelden gevonden maar nog niet echt wat ik zoek voor HTML. Iemand die mij een zetje kan geven ? (of een andere oplossing?)

Alvast bedankt !

PHP hulp

PHP hulp

14/11/2024 18:13:42

Niek s

niek s

10/12/2009 20:17:00
Quote Anchor link
http://w3schools.invisionzone.com/index.php?showtopic=28813

(tsja, waar Google al niet handig voor is).

En nog iets:
controleer het ook in je PHP of het ook wel echt nummers zijn, anders... ;) hack hack hack

Bart

Bart

10/12/2009 20:28:00
Quote Anchor link
Thx, maar dat is het nog niet helemaal. Ik wil gewoon dat als je op 5 drukt op je telefoon, dat er effectief een '5' in de editbox bijkomt ipv van eerst een j, dan een k, dan een l en dan een 5.

Inderdaad, bij submit gaan we nog wel even controleren op numerieke waarden. Hoe dan ook, de waarde moet overeenstemmen met de waarde in een databaseveld, bij onbekend is return toch zero.

Niek s

niek s

10/12/2009 20:36:00
Quote Anchor link
ah, dan heb ik het verkeerd gelezen. Inderdaad.

Check wat de letter is ?
if(letter == 'a' || letter == 'b' || letter == 'c') {
cijfer = 1;
} else if (.... enzovoorts)

en dan kan je de waarde van de input veld zelf wel aanpassen.

Bart

Bart

10/12/2009 20:52:00
Quote Anchor link
ja , zo ga ik het inderdaad moeten oplossen. dit helpt me al wat beter op de weg :

http://www.htmlcodetutorial.com/forms/index_famsupp_158.html

maar makkelijk is het niet voor me. javascript is nu eenmaal niet mijn ding :D

Pim -

Pim -

10/12/2009 21:40:00
Quote Anchor link
Let wel op dat niet alle mobiele browsers javascript (helemaal goed) ondersteunen.

Banaan test

banaan test

10/12/2009 22:04:00
Quote Anchor link
Hoe wil je dan kunnen switchen van qweryuiop naar 1234567890 ? Wat als de gebruiker juist een van die tekens wilt gebruiken?

Bart

Bart

14/12/2009 12:52:00
Quote Anchor link
Ja het blijkt inderdaad allemaal niet zo eenvoudig. nu , het gaat gewoon over één textbox die moet voorzien zijn van text-only

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.