NummertjeGezocht.nl Sitecheck
De zoekfunctie en de main page zijn algemaakt, er komen natuurlijk nog meer overZichtpagina's maar die komen binnekort.
De links staan boven het viewvak, maar die komen later in de blauwe balk met het lettertype wat daar nu ook al staat.
Graag zou ik van jullie weten hoe jullie de navigatie vinden, en of het een beetje chill is. Eventuele layout tips ook altijd welkom. Hij moet het goed doen in Firefox en in IE.
http://nummertjegezo.ch.tt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kees de braak
Verder zou ik sowieso zoveel mogelijk klikbaar maken om te zoeken. Bijvoorbeeld de waarde die achter 'genre' staat rechts, en de albumnaam, artiestennaam, jaartal. Daar kan de gebruiker heerlijk mee bladeren, des te langer ze op je site blijven en des te meer ze zullen vinden wat ze niet zochten maar wel wouden vinden.
Van je HTML broncode klopt trouwens niet zo veel. Toch knap dat het er dan nog zo redelijk uit ziet. Herstel, dat lijkt alleen zo te zijn op de zoek-pagina.
Je weet dat links die alleen maar bereikbaar zijn via je Javascript functies (AJAX in dit geval) niet vindbaar zullen zijn in Google?
En ik kan stemmen zonder een rondje te hebben gekozen. Blijkbaar heb ik een 0 gestemd op die nieuwe plaat van de Freestylers (moest een 5 zijn ;) )
En je site is net iets te hoog, ik moet altijd horizontaal scrollen. Zou dat niet liquid kunnen?
Verder mis ik de features... Wat zijn jouw voordelen boven de grote jongens als Last.fm e.a.?
De html op de pagina's klopt even nog vergeten laatste stukje HTML the echo'en. Inderdaad dat je kan klikken op artiest is een leuke optie, dat zal er ook zeker wel komen, maar dan moet ik dus eerst nog extra pagina's gaan maken voor genre's ed.
Dat van die ajax is jammer:( dat wist ik niet. Maar veranderen doe ik niet, want ik vindt de navigatie iets te lekker ervoor.
Stemmen zonder rondje aanvinken hoort niet te kunnen :S Dan zou je een melding moeten krijgen.
Feature's; ik vind sites als last.fm net iets te uitgebreid. Overzicht is eruit. Echt fijne nummertjes zijn moeilijk te vinden. Daarnaast de reageeroptie per nummer maakt het denk ik bij ons omdat je dan echt kan lezen of een nummer fijn is.
En stel dat er 500 nummers in jullie database zitten: hoe vind ik dan de nummertjes die ik het fijnste vind?
Is het niet handig om onder de 2 tekstvakken nog een vak te maken wat ik vind het daar nuwel erg leeg.
Het puntenwaarde systeem een soort van top te maken. Daarnaast dacht ik aan een functie dat gebruikers evt. een favorietenlijst kunnen maken en je dus zo kan kijken wat anderen leuk vinden.
"De place om op de hoogte te blijven van de sappigste beats en fijnste nummertjes. Deze website wil daarbij helpen. Maar je moet ze zelf downloaden des-al-niet-te-min weet je wel wat je het best kan downloaden en echt aan te raden is. In verschillende catogorien vind je info over het nummer zoals de lyric, een review van onze zijde, maar jullie kunnen ook reageren en aangeven wat jullie ervan vinden. Keep up the good listening. "
De website is nog niet offcieel af natuurlijk. Er zitten idd paar fouten in, komt goed. Nog anderen?
Hmmm, nederlands, handiger weergegeven vindt ik zelf, kijk deze website is er niet om te concureren met bijvoorbeeld last.fm. Het gaat ons erom, je hoort een fijn nummer in bijvoorbeeld een discotheek en je zoekt hem op doormiddel van de songtekst. Daarnaast kan je ook je feedback geven zodat andere mensen ook weer kunnen ontdekken hoe fijn een nummer is. Het idee zal vast al tig keer uitgevoerd zijn, maar toch wilde ik het gewoon maken.
Er zijn een paar forse updates:
-ledendeel, je kan nu lid worden en nummers posten.
-videotjes bij de nummers (onder id3 tags) van youtube
Ik hoop dat jullie dit al meer de moeite waard vinden, want sommigen
van jullie vonden onze site niets toevoegend. En dat kan, maar we zijn met kritiek in de weer gegaan dus graag meer commentaar.
Eerst dacht ik dat de Powered by .... het menu was >_>, maar toen zag ik dus het echte menu.
Wat over het menu. Blauw en grijs is niet echt goed voor je ogen... Het heeft te weinig contrast wat andere al zeiden. Ook zou ik, als je over een menu item gaat, een hover-over effect doen; misschien een idee.
Verder zou ik de iframe vervangen door een div en dan doormiddel van CSS de div laten scrollen:
Over de functionaliteit van de site: Dit is nou een erg goede site om nog eens terug te komen. Voor als je dus een nummer wilt opzoeken die je leuk lijkt e.d. Goede keus om daar een site over te maken.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt... Ga zoow door.
Binnekort morgen ofzow, krijgen we als het goed is een nieuw domein, en dan wordt de header aangepast, dat powerd by gaat eruit. De url wordt rechts uitgelijnd. Dit zal het probleem ten goede komen denken we.
Die div, het voordeel met een iframe is wel, dat je filmpjes kan kijken en tegelijkertijd inloggen kunt in het linker gedeelte. Maar er zijn ook genoeg nadelen natuurlijk, scripten wordt hiemree zeer goed nadenken.
Hover effectje, gaan we even over buigen, ik denk dat dat em wel wordt.
Nadeeltje, de site had 40 nummers, en we waren goed opweg, heb ik perongeluk de tabel verwijdert met daarbij alle nummers. We hebben er nu weer nieuwe instaan, dus het wordt nog wel master xD
Quote:
Leeg hé dit stuk vak. Zoek nummers of klik op 'show info' bij een van de recenst toegevoegde nummers en je ziet hier meer.
Dat staat in mijn ogen best amateuristisch. Misschien kun je het bij het klikken op een liedje laten uitschuiven?
das een beetje tragisch, als jij inlogd dan refreshed de pagina niet, zo kan je gewoon doorgaan met muziek bekijken enzovoorts. Daarom heb ik daarnaast een linkje gemaakt met ledendeel. Ik geef toe dit kan beter. MAar omdat ik met een iframe werk kan het niet anders.
Bump Iemand anders nog?
Bij zoeken vind ik zelfs niet een nummer van Tiesto, dat kan toch niet:O
Die stond er wel in, die nieuwste dance voor life, maarjah tabbelletje wissen doet veel goeds.
Ik vond ook niks van 2pac =0, dat ding is nog 'under construction' ... ik kon gistr ook nog niks toevoegen...
Nou het toevoegen meot volgens mij al lang lukken. Alleen we moeten het eerst nog ff handmatig keuren doormiddel van phpmyadmin. Volgende week vakantie en is me toetsweek voorbij en gaan we dat ff inbouwen.
Ik zou er knoppen van maken: geen tekst linkje. En, zoals hierboven dacht ik ook al gezegd, meer contrast in de links.
Bovenkant (kan ik dat de header noemen?):
zorg ervoor dat je tekst meer contrast heeft met je achtrgrond. Ik zou ook bijna zeggen: maak een leuke flash animatie van die balkjes, niet te wild maar gewoon subtiel. Zo op het eerste oog lijkt het een hele bewegelijke site, tot 2 seconden daarna, blijkt alles toch best statisch.
Indeling:
goed, niks aan veranderen. Misschien wel de onderste afbeelding met 'wordt nu lid' iets minder prominent aanwezig laten zijn
Verder nog een klein detail: zorg ervoor dat je tabellen mooi uitgelijnt worden. Op enkele plaatsen zitten er een paar pixels teveel tussen.
Eerste indruk is in iedergeval goed!