object verwacht code 0
Ik zit met een vreemd probleem.
Ik een script gemaakt voor een klant waarmee hij iets kan veranderen. Het gaat om een AJAX popupje dat een formulier laat zien.
Bij mij werkt het bij alle browsers, ie6/7/8, chrome, safari, FF, maar bij hem niet. Hij krijgt linksonderin de foutmelding 'object verwacht code 0'.
Waar zou het aan kunnen liggen dat het bij de klant niet werkt?
object verwacht code 0.
Als je die een beetje door gelezen had, dan had je kunnen zien dat een uitgebreidere foutmelding kan krijgen (ook via de ingebouwde (!) js debugger van IE).
Waarschijnlijk is er toch iets mis met je js.
Dat is dus niet de precieze melding, en je zegt niet duidelijk welke browser (al weet ik dat het IE is). Maar goed, als je op die melding zoekt krijg je veel topics met hetzelfde probleem Als je die een beetje door gelezen had, dan had je kunnen zien dat een uitgebreidere foutmelding kan krijgen (ook via de ingebouwde (!) js debugger van IE).
Waarschijnlijk is er toch iets mis met je js.
Hoe komt het dat ik geen foutmelding krijg en de klant wel?
Bezoeken de klant en jij wel exact dezelfde url, en gaan uit van dezelfde gegevens? Komen de versies van de browser overeen? Heeft een van jullie nog javascript-code in de cache?
En meteen even voor de volledigheid. De meesten op dit forum zullen het ongetwijfeld weten, maar jij misschien niet... Javascript maar ook CSS levert niet in alle browsers dezelfde resultaten op. Daarom is het altijd raadzaam om je website in verschillende browsers te testen. Je kunt ook gebruik maken van het javascript framework jQuery wat erom bekend staat dat het in alle browsers op dezelfde manier reageert. Werkt je door jQuery gegenereerde code in browser A dan zal de code ook vrijwel altijd in browser B en C werken, maar grondig testen blijft altijd aan te bevelen.
OP zegt te hebben getest in IE6-8, Fx, chrome, safari (ik mis opera in het rijtje, maar ik zeur er maar niet over :p) dus het zal wel in iets onverwachters liggen!
Tja, IE6.... moet je er wel of geen rekening mee houden? Mja... persoonlijk hou ik er steeds minder rekening mee om eerlijk te zijn. We zitten al bijna op versie 9 van Internet Explorer. Dan moeten die mensen met IE6 maar een keer updaten.
Ook ik mis ook nog Opera...
Karl Karl op 24/11/2010 15:09:27:
Jazeker moet je nog rekening houden met IE6.
Niks "moet" natuurlijk. Hangt ook een beetje van de doelgroep van je website af...
:)
IE6 is verouderd en er zijn nieuwere en beter oplossingen (vergelijk het maar met het gebruik van een traplift).
Ook de grote partijen hechten steeds minder belang aan IE6 en stoppen de ondersteuning. Check deze link maar eens en je ziet over welke grote partijen ik het dan heb. Zegt denk ik genoeg :)
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=stopt+ondersteuning+ie6&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
Ik spuug ook op IE(6), maar goed, de leek wil ook wat denk ik.
Het probleem ligt iig bij de klant op een specifieke pc, want op een andere pc bij hem werkt het wel.
Nou zal wel.
Natuurlijk hoef je niet per se rekening er mee te houden, maar het is nog steeds wel verstandig. Verder zeg ik niet dat je hele design helemaal moet werken in IE6, maar van die achterlijke dingen van 'ja, je hebt ie6, wij ondersteunen niks voor je, tief maar op', dat is onzin.
Ik zeg altijd maar, zodra de functionaliteiten werken in ie6 is het voldoende.