om de 60 sec een mailtje versturen
Ik ben bezig met een email script en wil er voor zorgen dat er om de 60 seconden een mailtje word verstuurd, kan ik dit het beste doen via een cronjob?
want ik wil dat als de admin die het mailtje heeft verstuurd van de site kan weg gaan nadat hij het mailtje heeft verstuurd en dat dan automatisch door de server om de 60 sec een mailtje word verstuurd dus.
Alvast bedank.
Jimmy
Andere mogelijkheid is om bij iedere pagina aanroep te controleren hoe lang het laatste mailtje geleden is, maar dan krijg je na bijv. een nacht een hele lading mailtjes in een keer binnen, want dan worden degene die zijn 'blijven staan' allemaal in een keer verstuurd.
alleen waarom iedere 60 seconden een mailtje naar jezelf sturen, daar moeten betere oplossingen voor zijn toch?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stefan van Iwaarden
Stefan van Iwaarden schreef op 07.05.2008 22:13:
... waarom iedere 60 seconden een mailtje naar jezelf sturen, daar moeten betere oplossingen voor zijn toch?
Betere vraag is denk ik: Wat is het nut van zo'n aktie?
Het is de bedoeling dat iedere 60 sec. een mailtje word verstuurd naar iemand uit de mailing list.
Dan komt de mail minder snel in de spambox
jimmy schreef op 07.05.2008 22:29:
Naar mezelf?
Het is de bedoeling dat iedere 60 sec. een mailtje word verstuurd naar iemand uit de mailing list.
Ik denk dat de headers daar de grootste oorzaak van zijn.
OW, op die manier. Nou dan kan je toch beter gebruik maken van bijvoorbeeld swiftmailer?
ik gebruik al phpmailer
Een vertraging van 1 sec met sleep() in je code zou wel kunnen.
ik kan binnen een minuut tig duizend mail de deur uit doen, niets aan de hand, zelfs naar dezelfde server toe. Als de headers maar goed zijn.
Als ik hier achteraan een mailtje stuur met bijv een foutieve hostnaam of returnpath, ja dan wordt je tegengehouden.
hoeveelheid staat volkomen los van spamscore. en wat jij beweerd is al helemaal bullcrap, alsof persoon X last heeft van een mailtje dat je aan persoon Y hebt gestuurd...